ATWindsor Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Sannsynligheten for å få en disk som "fungerer" er 1/10, og for å få enda en er også 1/10.1/10 x 1/10 = 1/100, eller 1% om du vil... For det første er det jo 2/10 som er oppgitt i denne tråden, og som kommetert over, kan man neppe regne med at folk velger tilfeldig disker, så om 2/10 hadde vært fakta, hadde antakeligvis sannsynligheten for å få det til å funke vært over 15%. AtW Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Tull. Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da). Jeg mente pr. stk. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Sannsynligheten for å få en disk som "fungerer" er 1/10, og for å få enda en er også 1/10.1/10 x 1/10 = 1/100, eller 1% om du vil... For det første er det jo 2/10 som er oppgitt i denne tråden, og som kommetert over, kan man neppe regne med at folk velger tilfeldig disker, så om 2/10 hadde vært fakta, hadde antakeligvis sannsynligheten for å få det til å funke vært over 15%. Gikk litt fort i svingene da jeg leste i stad. Beklager dette. Uansett virker det tullet å si 2/10 sjanse. Man burde alle runde ned å si 1/5, noe som vil gi et bedre bilde. Da blir regnestykket 1/5 x 1/5 = 1/25. Topicet i seg selv stinker jo av tull, og burde vel vært stengt... Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Enig der, spes siden dette uansett ble avkreftet tidligere i tråden. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Eh...oops...jeg kan kanskje sannsynlighetsregning, men særlig flink til å lese poster er jeg visst ikke :oops: Trodde det stod 1 av 10 disker... Men hvorfor skrive 2/10 når det åpenbart er enklere å skrive 1/5 ? :-? Lenke til kommentar
Heming Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Sorry for dette folkens. Men jeg fikk faktisk den ne infoen fra Norek og de burde jo i prinsippet være om ikke annet så litt sant i det. Burde kanskje ikke postet dette så fort... :oops: MEN, dette har jo ikke hjulpet meg en dritt!!! Jeg får ikke min WDCaviar120 til å fungere... Får såvidt installert OS og så er helvete løs. Ustabilt og kranglete. XP klager på diskfail og ber meg kjøre chkdsk i ett sett, men når jeg gjør det bare henger maskinen seg...!!! Nye sata kontrollere osv er selvfølgelig lagt inn. Var nødt til å bruke de nyeste da jeg ikke kom noen vei m de som fulgte m fra produsent av HK... Trenger fortsatt litt hjelp her folkens, iom at den hjelpa jeg fikk på Norek ikke var til allverdens nytte :o Lenke til kommentar
gspr Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Sorry for dette folkens. Men jeg fikk faktisk denne infoen fra Norek og de burde jo i prinsippet være om ikke annet så litt sant i det. Burde kanskje ikke postet dette så fort... :oops: MEN, dette har jo ikke hjulpet meg en dritt!!! Jeg får ikke min WDCaviar120 til å fungere... Får såvidt installert OS og så er helvete løs. Ustabilt og kranglete. XP klager på diskfail og ber meg kjøre chkdsk i ett sett, men når jeg gjør det bare henger maskinen seg...!!! Nye sata kontrollere osv er selvfølgelig lagt inn. Var nødt til å bruke de nyeste da jeg ikke kom noen vei m de som fulgte m fra produsent av HK... Trenger fortsatt litt hjelp her folkens, iom at den hjelpa jeg fikk på Norek ikke var til allverdens nytte :o Det er da langt ifra sikkert at det er diskens feil... dårlig RAM kanskje? Aner ikke. Lenke til kommentar
Merrin79 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Tror nok det stemmer ja.. Jeg Har 2 stk WD 120 GB SE disker. Hadde delt den ene opp i 2 partisjoner. Og brukte den ene til OS disk. (Win 2000) C:Win D: og E: Kjøpte meg forleden en WD Raptor S-ATA disk, som jeg tenkte jeg skulle bruke til systemdisk. Tenkte jeg skulle bare prøve litt Linux først på den da. Men i installasjons-programmet til Redhat, hadde jeg ikke muligheten til verken å finne S-ATA disken, eller installere S-ATA kontrolleren, sånn hadde jeg hadde kunne installert Redhat på den, Vel vel tenkte jeg.. Jeg skulle jo fjerne gamle Windows på den ene partisjonen allikevel, så jeg formatterte like godt den. Og installerte da Redhat på den vanlige IDE disken (S-ATA disken fortsatt urørt). C:Redhat D: og E: Deretter ville jeg installere Windows 2000 på S-ATA'n. Fikk loada inn FastTrak drivere i installasjonen. Formatterte en partisjon på S-ATA, og ville installere Windows der. Men .. Da fikk jeg beskjed om at den m_å_t_t_e bruke litt av den første IDE disken (som nå Redhat var installert på) og den kunne ikke kjenne igjen filsystemet, så installasjon av Win var visst uhørt. Formatterte da C: og Redhat er nå borte og Win 2000 installert på S-ATA disken, men installasjonen måtte bruke alltså da første Ide'n til bootsektor. C:bootsektor D: E: F: (S-ATA)Win2000 Dette var nok en kronglete historie (er så dårlige med dem) , men jeg har opplevd da at topic stemmer ganske bra.. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Sjekket litt rundt med HP og SCRIBONA nå, og de kunne bekrefte at WD hadde hadde småproblemer med SATA diskene sine. Men problemet løste seg med nye drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå