Woodoo Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Haha! Noe av det mest latterlige jeg har hørt på lenge. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hvor kan jeg liksom laste ned disse driverne til min 120GB S-ATA Wd? har ikke satt sammen pcn enda. Du trenger ikke drivere til harddisken, men til SATA kontrolleren. Dette følger med hovedkortet eller SATA kontrolleren du har kjøpt. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Tull. Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da). Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 hehe, bare for morro skyld ringte jeg Norek i sted. Teknisk avd, nevnte det Hemning har skrevet her og deres første kommentar var sitat : "Hææ??" (Tror han var trønder og) Forklarte litt bedre og dette er ingen info de har ringt ut til kunder. Men mange som har hatt problemer med drivere til kontrolleren sa han. Dog fikk i det minste en hyggelig telefon samtale. Hehe Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Har kjørt 2x120GB maxtor S-ATA disker i Raid0 i ca. 5 måneder jeg nå... Har den som systemdisk og har ikke opplevd ett eneste problem, med hverken datakorrupsjon eller lignende Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Tull. Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da). hmm, og hvordan kommer du fram til dette da? Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Til Reisndyr, her kan du laste ned. http://www.magic-pro.com.hk/driver/nForce2/K7N.htm Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Min WD Raptor fungerer udmerket som OSdisk 8) Men, er du sikker på at ingen har kødda meg deg? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 De fleste produsentene for SATA disker har driti seg ut... Kun 2 av 10!!!! disker er brukelige som systemdisker. Man er nødt til å bruk en IDE disk til system og SATA disker som lagring foreløpig. DETTE ER INFO SOM JEG NETTOPP MOTTOK PR TELEFON FRA NOREK!! Det vil etterhvert komme nye SATAkontrollere fra produsentene som gjør at man kan kjøre de som sytemdisker. Lykke til folkens!!!! Hæ? Hva er det du snakker om? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Tull. Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da). hmm, og hvordan kommer du fram til dette da? Hvis begge diskene må være "boot-compatible" for at man skal kunne boote, og man går ut ifra at man velger to tilfeldige disker (noe som er ekstremt lite sannsynlig, de fleste velger vel to like, og da er sannsynlighten like stor som ved en disk, såfremt produsenten lager alle diskene like, men nok om det), så er sansynligheten (2/10)*(2/10)= 1/25 eller 4%. AtW Lenke til kommentar
capy Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 for det første: ikke bruk caps lock i tema feltet. for det andre: dette er tull og tøys. dette ble min utregning: en harddisk = 2/10= 0,2 & en harddisk = 2/10= 0,2 ------------------------------ (0,2*0,2)*100= 4,0% sjans for at raidet skulle virke ================================= edit: utregning er redigert. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da). hmm, og hvordan kommer du fram til dette da? Det lurer jeg også på... (1/5)^2 = 1/25 = 4% sjanse (eller er jeg på jordet jeg også?) [Edit] Ser det er noen som er kjappere med tastaturet enn meg her.. :wink: Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Tull. Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da). hmm, og hvordan kommer du fram til dette da? Hvis begge diskene må være "boot-compatible" for at man skal kunne boote, og man går ut ifra at man velger to tilfeldige disker (noe som er ekstremt lite sannsynlig, de fleste velger vel to like, og da er sannsynlighten like stor som ved en disk, såfremt produsenten lager alle diskene like, men nok om det), så er sansynligheten (2/10)*(2/10)= 1/25 eller 4%. AtW Riktig, da er vi enige. Ville bare høre med han som var så skråsikker på at det var1/100 på at to disker skulle fungere kom fram til svaret sitt. For han kunne jo sannsynlighetsregning. :wink: Lenke til kommentar
capy Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 hva er feil i regnestykket mitt da? får jo 2 desimaler mindre enn dere.. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 hva er feil i regnestykket mitt da? får jo 2 desimaler mindre enn dere.. Når du gjør om til prosent må du gange med 100. :-) Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 De 8 diskene som ikke skal gå blir vel ikke solgt her i landet da, alle disker går så norek må ha feil informert deg. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 haha, værste bullshitet jeg har hørt på lenge! /me kjører os på s-ata disk uten problemer i det hele tatt! Lenke til kommentar
capy Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 hva er feil i regnestykket mitt da? får jo 2 desimaler mindre enn dere.. Når du gjør om til prosent må du gange med 100. :-) hehe.. det hadde jeg glemt. lenge lenge siden jeg hadde matte:) Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Tull. Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da). Endelig en som har fulgt med i Statisikk NJaal Lenke til kommentar
It's me Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 "] Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Tull. Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da). Endelig en som har fulgt med i Statisikk NJaal Ja, skjønner ikke alle som maser om 4% tullet. Sannsynligheten for å få en disk som "fungerer" er 1/10, og for å få enda en er også 1/10. 1/10 x 1/10 = 1/100, eller 1% om du vil... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå