Gå til innhold

VIKTIG MELDING - SATA

Heming

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os.  

Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk.

Tull.

Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da).

Lenke til kommentar

hehe, bare for morro skyld ringte jeg Norek i sted. Teknisk avd, nevnte det Hemning har skrevet her og deres første kommentar var sitat : "Hææ??" (Tror han var trønder og) Forklarte litt bedre og dette er ingen info de har ringt ut til kunder. Men mange som har hatt problemer med drivere til kontrolleren sa han. Dog fikk i det minste en hyggelig telefon samtale. Hehe

Lenke til kommentar

Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk.

Tull.

Kan du ikke sannsynlighetsregning? Hvis dette SATA-tullet stemte, hadde det vært 1/100 sjanse for at du kunne kjørt disse som os-disk (boot-disk da).

hmm, og hvordan kommer du fram til dette da?

Lenke til kommentar
De fleste produsentene for SATA disker har driti seg ut...

Kun  2 av 10!!!! disker er brukelige som systemdisker.  

Man er nødt til å bruk en IDE disk til system og SATA disker som lagring foreløpig.

DETTE ER INFO SOM JEG NETTOPP MOTTOK PR TELEFON FRA NOREK!!

Det vil etterhvert komme nye SATAkontrollere fra produsentene som gjør at man kan kjøre de som sytemdisker.

Lykke til folkens!!!! :roll:

Hæ? Hva er det du snakker om?

Lenke til kommentar

Tull.

Hvis begge diskene må være "boot-compatible" for at man skal kunne boote, og man går ut ifra at man velger to tilfeldige disker (noe som er ekstremt lite sannsynlig, de fleste velger vel to like, og da er sannsynlighten like stor som ved en disk, såfremt produsenten lager alle diskene like, men nok om det), så er sansynligheten (2/10)*(2/10)= 1/25 eller 4%.

AtW

Lenke til kommentar

for det første: ikke bruk caps lock i tema feltet.

for det andre: dette er tull og tøys.

dette ble min utregning:

en harddisk = 2/10= 0,2

&

en harddisk = 2/10= 0,2

------------------------------

(0,2*0,2)*100= 4,0% sjans for at raidet skulle virke

=================================

edit: utregning er redigert.

Lenke til kommentar
Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk.

Det lurer jeg også på... (1/5)^2 = 1/25 = 4% sjanse (eller er jeg på jordet jeg også?)

[Edit] Ser det er noen som er kjappere med tastaturet enn meg her.. :wink:

Lenke til kommentar

Tull.

Hvis begge diskene må være "boot-compatible" for at man skal kunne boote, og man går ut ifra at man velger to tilfeldige disker (noe som er ekstremt lite sannsynlig, de fleste velger vel to like, og da er sannsynlighten like stor som ved en disk, såfremt produsenten lager alle diskene like, men nok om det), så er sansynligheten (2/10)*(2/10)= 1/25 eller 4%.

AtW

:yes:

Riktig, da er vi enige. Ville bare høre med han som var så skråsikker på at det var1/100 på at to disker skulle fungere kom fram til svaret sitt. For han kunne jo sannsynlighetsregning. :wink:

Lenke til kommentar

Tull.

Endelig en som har fulgt med i Statisikk :D

NJaal

Lenke til kommentar
"]

Tull.

Endelig en som har fulgt med i Statisikk :D

NJaal

Ja, skjønner ikke alle som maser om 4% tullet.

Sannsynligheten for å få en disk som "fungerer" er 1/10, og for å få enda en er også 1/10.

1/10 x 1/10 = 1/100, eller 1% om du vil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...