Gå til innhold

VIKTIG MELDING - SATA

Heming

Anbefalte innlegg

De fleste produsentene for SATA disker har driti seg ut...

Kun 2 av 10!!!! disker er brukelige som systemdisker.

Man er nødt til å bruk en IDE disk til system og SATA disker som lagring foreløpig.

DETTE ER INFO SOM JEG NETTOPP MOTTOK PR TELEFON FRA NOREK!!

Det vil etterhvert komme nye SATAkontrollere fra produsentene som gjør at man kan kjøre de som sytemdisker.

Lykke til folkens!!!! :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hææ? Dette kan da ikke være sant?

Ytelse-fordelen med SATA er jo den mar får med å kjøre OS og programmer fra den. MP3 og video går ikke noe kjappere.

Fordelen med den lille kabelen er jo bedre lufting i kabinettet. Men det argumentet faller jo i fisk om man fortsatt må ha de brede PATA kablene.

Du mener ikke dette seriøst?

Lenke til kommentar

Uansett så er ikke dette diskene i seg selv,dette har med om kontroller kortet/enheten der disken er tilkoblet er bootbar,har ingen ting med disken og gjøre.

Som sagt må driverne være installert, i winxp trykk f6 under boot fra plata.Putt i floppyen med di vedlagte sata driverne.

Visst kontrolleren har sin egen bios må man jo selvfølgelig inn der og konfigurere hvordan du skal sette opp disken.CTRL+F må jeg trykke for og komme inn i raid biosen, der velger man da cluster size og et array...må gjøres selvom du bare har en disk tilkoblet.

Lenke til kommentar

Dette er bare sprøyt...i allefall kom med noen henvisninger til websider ol som kan bevise disse påstandene Heming.

Hva Norek sier kan man vel ta med en klype salt i dette tilfellet.Sata disker er det mange som har pr idag og hvorfor er det ingen som har akkurat dette problemet?

Man må vite di grunnleggende tingene før man kan begynne og klage på at ditt og datt ikke virker.

Lenke til kommentar

Det der er det dummeste jeg har hørt, er vel heller i såfall bare 2 av 10 brukere som er intelligente nok til å legge inn drivere til kontrolleren vil jeg tro. Disken i seg selv ser ikke noe forskjell på om den har os eller ikke, er jo kontrolleren sin ting det.

Men men..

Eneste fordelen jeg ser med s-ata sånn i bruk, er den søte kabelen egentlig. Men for meg er iallefall det god nok grunn til å kjøpe s-ata. heh

Magnus

Lenke til kommentar
Det der er det dummeste jeg har hørt, er vel heller i såfall bare 2 av 10 brukere som er intelligente nok til å legge inn drivere til kontrolleren vil jeg tro. Disken i seg selv ser ikke noe forskjell på om den har os eller ikke, er jo kontrolleren sin ting det.  

Nettopp. Kan ikke tenke meg noen annen grunn enn at enkelte ikke klarer å installere driverne under installasjon.

Er ingens 'feil', bare sånn verdenen er... Med neste generasjon Windows er kanskje driverne på Cd'en og problemet løst :)

Lenke til kommentar

Visst folk bare kunne lest den manualen som fulgte med hovedkortet,eller lastet ned en ny fra Produsentenes hjemmeside,det hadde hjulpet veldig mange mennesker her inne trur jeg,allt står så lettfattelig og godt dokumentert der at.

Greit at folk bare hopper rett inn på HW.no forumet og spør,men det virker som dem absolutt ikke har sett i manualen i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

dette er jo helt åpenbart feil...

Jeg kjører jo selv S-ATA disk som OS-disk, og har aldri hatt noen problemer med det (har Abit IC7-G Hovedkort). Men, hvorfor snakker dere om S-ATA driverdisk? Det fulgte med hovedkortet, men jeg kan ikke si at jeg har hatt noen bruk for det...

Hvis det er for WinXP er det jo bare å laste ned en patch fra Microsoft uansett, så hva er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...