Heming Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 De fleste produsentene for SATA disker har driti seg ut... Kun 2 av 10!!!! disker er brukelige som systemdisker. Man er nødt til å bruk en IDE disk til system og SATA disker som lagring foreløpig. DETTE ER INFO SOM JEG NETTOPP MOTTOK PR TELEFON FRA NOREK!! Det vil etterhvert komme nye SATAkontrollere fra produsentene som gjør at man kan kjøre de som sytemdisker. Lykke til folkens!!!! Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Dette tror jeg ikke på. Kan du utdype dette litt? Som di fleste vet må man jo installere driverne til brikkesttet man har koblet disken på,deretter er det tut og kjør. Også må man jo velge hva man skal boote i fra via bios selvfølgelig. Lenke til kommentar
sindre313 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 gjelder dette alle produsenter? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hææ? Dette kan da ikke være sant? Ytelse-fordelen med SATA er jo den mar får med å kjøre OS og programmer fra den. MP3 og video går ikke noe kjappere. Fordelen med den lille kabelen er jo bedre lufting i kabinettet. Men det argumentet faller jo i fisk om man fortsatt må ha de brede PATA kablene. Du mener ikke dette seriøst? Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg bruker 2 satadisker i raid for å kjøre os. Det hadde vært litt rart om disse diskene var bare 1/5dels sjangse for å kunne brukes som osdisk. Tull. Lenke til kommentar
Reisndyr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Håper virkelig ikke at dette stemmer. Kjøpte nettop en 120GB S-ATA Western Digital Hardisk (må jeg liksom sende den tilbake da?) Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jaha? Merkelig at ingen andre hardware-sites har denne infoen, de pleier å være hakket kvassere enn Norek når det gjelder slakt av produkter. Jeg tror dette bare er sprøyt, fra en gjenganger på forumet. Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Uansett så er ikke dette diskene i seg selv,dette har med om kontroller kortet/enheten der disken er tilkoblet er bootbar,har ingen ting med disken og gjøre. Som sagt må driverne være installert, i winxp trykk f6 under boot fra plata.Putt i floppyen med di vedlagte sata driverne. Visst kontrolleren har sin egen bios må man jo selvfølgelig inn der og konfigurere hvordan du skal sette opp disken.CTRL+F må jeg trykke for og komme inn i raid biosen, der velger man da cluster size og et array...må gjøres selvom du bare har en disk tilkoblet. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Har netopp kjøpt nt PC med et Asus P4 C800E-Deluxe hovedkort og en WD Raptor 10000 RPM SATA til OS disk, og to Barracuda 7200.7 120 GB SATA i RAID 1. Dette oppsettet fungerer helt fint. Tviler på at noen fra Norek har sagt dette. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Festlig - á la: "viktig melding, lytt på radio". Men hadde nok passet bedre under humor. Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Dette er bare sprøyt...i allefall kom med noen henvisninger til websider ol som kan bevise disse påstandene Heming. Hva Norek sier kan man vel ta med en klype salt i dette tilfellet.Sata disker er det mange som har pr idag og hvorfor er det ingen som har akkurat dette problemet? Man må vite di grunnleggende tingene før man kan begynne og klage på at ditt og datt ikke virker. Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Det der er det dummeste jeg har hørt, er vel heller i såfall bare 2 av 10 brukere som er intelligente nok til å legge inn drivere til kontrolleren vil jeg tro. Disken i seg selv ser ikke noe forskjell på om den har os eller ikke, er jo kontrolleren sin ting det. Men men.. Eneste fordelen jeg ser med s-ata sånn i bruk, er den søte kabelen egentlig. Men for meg er iallefall det god nok grunn til å kjøpe s-ata. heh Magnus Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Det der er det dummeste jeg har hørt, er vel heller i såfall bare 2 av 10 brukere som er intelligente nok til å legge inn drivere til kontrolleren vil jeg tro. Disken i seg selv ser ikke noe forskjell på om den har os eller ikke, er jo kontrolleren sin ting det. Nettopp. Kan ikke tenke meg noen annen grunn enn at enkelte ikke klarer å installere driverne under installasjon. Er ingens 'feil', bare sånn verdenen er... Med neste generasjon Windows er kanskje driverne på Cd'en og problemet løst Lenke til kommentar
Råner`n Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Visst folk bare kunne lest den manualen som fulgte med hovedkortet,eller lastet ned en ny fra Produsentenes hjemmeside,det hadde hjulpet veldig mange mennesker her inne trur jeg,allt står så lettfattelig og godt dokumentert der at. Greit at folk bare hopper rett inn på HW.no forumet og spør,men det virker som dem absolutt ikke har sett i manualen i mange tilfeller. Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Sorry Henning, det er nok du som har driti deg ut... Hilsen lykkelig S-ata eiger. Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 dette er jo helt åpenbart feil... Jeg kjører jo selv S-ATA disk som OS-disk, og har aldri hatt noen problemer med det (har Abit IC7-G Hovedkort). Men, hvorfor snakker dere om S-ATA driverdisk? Det fulgte med hovedkortet, men jeg kan ikke si at jeg har hatt noen bruk for det... Hvis det er for WinXP er det jo bare å laste ned en patch fra Microsoft uansett, så hva er problemet? Lenke til kommentar
Reisndyr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hvor kan jeg liksom laste ned disse driverne til min 120GB S-ATA Wd? har ikke satt sammen pcn enda. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Ikke drivere til harddiskene, men til kontrolleren Let i eska til hovedkortet. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 DETTE ER INFO SOM JEG NETTOPP MOTTOK PR TELEFON FRA NOREK!! Tror du snakka med vaskedama hos Norek........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå