Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sosial angst og selvmordstanker

Anbefalte innlegg

Hei. Sliter med sosial angst noe som har hindret meg i å leve livet og har endt opp med så og si ingen venner, men i et mørkt rom foran skjermen. Sliter med å sovne og har ikke mye å stå opp til heller. I det siste har selvmords tanker begynt å plage meg. JA, jeg har prøvd behandling. Droppa ut av 9. Klasse endte opp med å gå til psykiater i flere måender, prøvde anti-depressiv medisin. Alt uten hell, så jeg rett og slett slutta med det.

Nå vet jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre lenger, jeg har så og si ikke et liv. Alt er noe jævla dritt. Håper dere kommer opp med et eller annet mirakel. 10. Klasse nermer seg og vet rett og slett ikke hvor mye mer jeg tåler.

Anonym poster: 383388c959eee62cb0f7c5beede22f79

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så mye å stille opp med for å hjelpe deg selv, men dersom du har selvmordstanker kan kirkens sos-krisetelefon være til stor hjelp. Ring 815 33 300. Den er døgnåpen og det er alltid noen der som vil hjelpe deg. Dersom du ikke vil ringe har de også chat-mulighet.

Prøv det, ikke forkast det bare fordi det Kirken står bak, dersom du tenker sånn om kirken. Lykke til, håper du finner tilbake. Jeg ber for deg, for hva det er verdt.

"Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, og jeg vil gi dere hvile."

Matteus 11:28

Endret av Diskutant
  • Liker 1
Lenke til kommentar

10. klasse, fremdeles tenåring mao.

Kan berolige deg med at det vil bli betydelig lettere når du begynner på 20 åra, dog vil ikke alle problemer fordufte, de må jobbes med og sakte men sikkert blir de redusert til et nivå du ikke har problemer med.

Hold ut og kom deg gjennom tenårene, da er det værste over, prøv å unngå ytteligere isolasjon.

Antidepresiv virker nok mest på det følelsesmessige, tankegangen gjør det ikke noe med, der antar jeg det er samtaleterapi som er rett verktøy.

Kanskje du skulle prøvd en annen psykolog, er stor forskjell på resultatet avhengig av hvordan kjemien mellom dere er, slik jeg har forstått det.

Synes du er alt for ung til å vurdere selvmord, ungdomstiden er tyngst, så det er gode utsikter fremover for deg.

Har du en hobby bør du vie mer tid til denne, det får tankene over på noe annet, øker tilfredsheten med følelsen av mestring og gir deg en inngangsbilett til sosiale miljøer med samme interesse.

Da er det også lettere å snakke med og bruke tid med andre noe som etterhvert vil hjelpe på den sosiale angsten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne henvise deg til kontaktinformasjon i nødstilfeller (http://www.med.uio.n...ng/sentre/nssf/) samt Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97.)

Jeg ber deg instendig om å ta kontakt med profesjonelle, dette er etter råd fra SSFF (seksjon for selvmordsforskning og forebygging).

Du er nok en flott ung mann, ikke la de tunge tankene dra deg ned!

Endret av Dysfunctional
Lenke til kommentar

Når jeg selv lese om folk som har selvmordstanker, så vil jeg si at det blir bedre! Om det ikke virker slik akkurat nå, så tro meg at du vil innse det når du blir eldre :) Både for din egen skyld og andres. Hadde selv slike tanker og faren min prøvde på dette ved et senere tidspunkt.

Skulle de bli for vanskelig så søk hjelp. Enten fra profesjonell hjelp eller fra noen som står deg nær.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Min venn, noe du må huske på er at du ikke er alene. Jeg har selv sosial angst, og har selv hatt selvmordstanker. Jeg vet absolutt hvordan du har det. Men jeg vil anbefale deg å gå til psykolog, ikke bare for din egen skyld, men for dem rundt deg, de som er glad i deg. Jeg går selv regelmessig til psykolog (voksenpsykiatrien), og jeg kan love deg at du får ihvertfall vekk disse jævla tankene du har, noe som vil hjelpe deg med tiden.

Dersom du en gang vet at du ikke klarer mer, og prøver å gjøre det, ta kontakt UMIDDELBART til nødtelefonen, og jeg mener det, ikke nøl, du vet hvor mange som er glad i deg, og derfor vil du ikke begå selvmord, husk at det ikke bare er du det går utover, det går også utover alle dine venner, og familien din.

Noe jeg vil spørre deg om: ble du mobbet på skolen, og er det derfor du droppa ut?

Lenke til kommentar

Etter litt intern diskusjon stenger vi av tråden. Dette er, som nevnt ovenfor, etter råd fra SSFF. (Seksjon for selvmordsforskning og forebygging) Vi ber deg om å ta kontakt med de rette instansene for å hjelpe deg med problemene. Dette er ikke noe å spøke med og burde tas seriøst.

Skulle det være noe spørsmål ang dette eller kommentarer på moderering kan dette gjøres via privat melding til meg.

Endret av Dysfunctional
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...