Gå til innhold

[Løst] Hvordan lager jeg et nettsamfunn


Anbefalte innlegg

IFM Buddypress anbefaler jeg deg å sjekke ut WPMU og WPMUDEV sistnevnte har veldig mye koselige script for Buddypress.

Wordpress script generelt er også bra representert.

 

Som nicwillu nevner stiller jeg også spørsmål om din erfaring med koding, og anbefaler deg til å leke litt med Wordpress / Buddypress. Måten jeg lærte programmering på var med å først lese ferdige koder, og endre på de selv.

 

EDIT: Sjekk også ut signaturen min spesielt med tanke på "Lær programmering" linken.

Endret av Datasmurfen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Facebook -> random side -> "view page source".

 

Det ligger mer arbeid der enn én person vil kunne utføre på rimelig tid, uansett hvor god vedkommende er til å kode.

 

Facebook har jo vært kontinuerlig utvikla i årevis nå, og kodebasen er nok temmelig omfattende. Men første versjon var vel nær sagt koda av en snute på ganske kort tid? Og hvordan var det med Blink og Nettby i sin tid?

 

Den store utfordringa er å få sosialt moment, og det blir ikke noe lettere om man har en for enkel og dårlig løsning, men sånn rent hypotetisk sett så trenger det ikke være så arbeidskrevende at ikke en person kan gi seg i kast med oppgaven.

Lenke til kommentar

https://www.google.se/search?q=how+to+code+a+social+network

 

du finner ingenting interessant på google? amazing ...

 

Gidder engang ikke klikke på linken, jeg er dritt lei av resultatene jeg får på google, jeg har søkt på både noersk og engelsk men alt er jo helt ubrukelig.

 

edit: Jeg sitter bare med sofaputa rett i fjeset.

Endret av MagnusHD1
Lenke til kommentar

Gidder engang ikke klikke på linken, jeg er dritt lei av resultatene jeg får på google, jeg har søkt på både noersk og engelsk men alt er jo helt ubrukelig.

 

Jeg NEKTER å tro at Google ikke klarer å returnere side opp og side ned med relevante artikler/tutorials rundt dette emnet. Enten så KAN du ikke søke, eller så GIDDER du ikke å prøve. Eller kanskje du ikke klarer å ta innover deg det faktum at det du ønsker å oppnå, ikke er gjort på en kveld.

 

Folk her inne (vel, de fleste) prøver å hjelpe deg. Så dropp den negative tonen, takk. Eller forsvinn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gidder engang ikke klikke på linken, jeg er dritt lei av resultatene jeg får på google, jeg har søkt på både noersk og engelsk men alt er jo helt ubrukelig.

 

edit: Jeg sitter bare med sofaputa rett i fjeset.

 

det er nok svært, svært lite informasjon om emnet som ikke er søkbar på google, så løpet er nok på mange måter kjørt for deg. men jeg kunne godt tenke meg å smake litt på tobakken din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Forstår ikke hvorfor denne tråden fremdeles er åpen når en snakker om en amatør som åpenbart ikke kan det, når han spør om noen han bør kunne dersom han "kan" det. Trådstarder bør egentlig som flere har skrevet, kode, og vise folket hva han er god for.

 

Nå sier ikke jeg at jeg har peiling på kode, og slikt, men så er ikke jeg den som påstår å ha slike ferdigheter.

Lenke til kommentar

Hvis du tror at du skal få servert et fersig nettsamfunn på et fat helt gratis uten å gisde å gjøre noe selv, så er du på feil plass.

 

For det er akkurat det du fremstår at du ønsker.

 

Vi er nå på den 3dje siden og fortsatt har du ikke vist noe initiativ til å gjøre noe selv. Å lage et nettsamfunn er ikke bare "klikk her". Det krever ganake mye arbeid, og kan fort ta flere måneder, eller år.

 

Om du mener at Google ikke gir gode nok resultater må du nok tenke over synet ditt på verden.

Lenke til kommentar

Ser du skryter av å kunne veldig mye programmeringsspråk men tviler du kan 1% av hva du bør kunne av disse språkene.

 

Man trenger ikke kunne veldig mye for å forstå hva man trenger å gjøre videre, altså hjelp til selvhjelp for informasjonen finnes der ute lett tilgjengelig.

 

Ett så generelt spørsmål lyser... "HJELP jeg har ikke peiling!!!"

 

Nå til selve svaret... kan jo ikke så mye om dette men kjenner en del til arbeidsmetoder.

 

FLYTSKJEMA er første skritt... oversikt!

 

Jobben i seg selv er laaaangt fra så stor som enkelt skisserer, en enkelt programmerer + en designer kunne nok gjort denne jobben på kanskje en del dager med mye ferdigkoding fra nettet.

 

Det er selvsagt noen som vet hva de gjør!

Lenke til kommentar

Hvordan andre språk skal jeg lære da?

 

Edit: Ser du driver med Minecraft, så på bakgrunn av det anbefaler jeg deg å lære Java, det er svjv det som gjelder når du skal lage mc-moduler. Java er dessuten et helt utmerket backend-språk for nettapplikasjoner a'la det du er ute etter å lage her, og Java har et utrolig utbud av allverdens rammeverk som vil hjelpe deg på vei. Noen vil si at Java er litt mer sidrompa enn enkelte "kule" språk a'la Ruby, PHP, Python osv, men der syns jeg du skal prøve å gjøre deg opp din egen mening fremfor å høre på alle andre.

Pussig nok anbefalte jeg Java av akkurat samme årsak til en slags navnebror-slektning av deg som het magnus_95 for et par måneder siden, han dreiv og pusla med mc han óg ...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...