dennis88 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Fikk ikke laget ny profil til colorsync. Hvordan gjorde du det helt spesifikt? Det har vel ikke noe med at jeg har en 12" å gjøre? Gå inn på system preferences, deretter displays, og deretter color, og deretter calibrate. Da kommer det opp et vindu hvor du kan sette opp din egen profil. Nå har jeg satt min til 2.2 gamma, fant dette som det beste. :-) Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Takker og bukker, fant det nå. Har ikke testet, men gjør det så snart jeg får litt tid. Neste måned? Juleferien? Påsken? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Da var maskina sendt fra Taipei (kort vei til Norge med andre ord) Jeg bare gleder meg til uka Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Da var maskina sendt fra Taipei (kort vei til Norge med andre ord) Jeg bare gleder meg til uka Du mener tawain? Hos meg ble den sendt den 23 september, og den kom den 1 oktober. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Taipei er jo i Taiwan Håper den kommer før neste helg (fredag) fordi da reiser jeg bort den helgen....veldig kjipt å tenke på at den står ensom hjemme... Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Taipei er jo i Taiwan Håper den kommer før neste helg (fredag) fordi da reiser jeg bort den helgen....veldig kjipt å tenke på at den står ensom hjemme... Jeg tror du får den på fredag neste uke. Det eneste som kan ta litt tid er mens den ligger i luxenbourg. Powerbook'en min ble sendt fra Luxenbourg på en tirsdag kveld, og den kom på døren onsdagen etterpå. Har forresten nettopp bestilt panther Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 fikk du ikke med noen lapp slik at du kunne bestille det billigere heller? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 fikk du ikke med noen lapp slik at du kunne bestille det billigere heller? Jeg fikk med slike kuponger, men de hjelper ikke... Man må betale full pris hvis man har bestilt powerbook'en før 8 oktober. Det er litt leit, men jeg hadde uansett aldri fått en slik deal med microsoft heller, dessuten koster panther 1290kr inkludert frakt, noe som ikke er så alt for dyrt sammenlignet med feks. xp pro. Panther er uansett verdt vært øre av de 1290kr'ene. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 lurer på om jeg da skal prøve en slik "fy deg" versjon av det i første omgang. Har alltids en for hånd her..men jeg hadde da tenkt å kjøpe "ekte" vare for å si det sånn. Syntes det var dårlig at vi ikke kan få den til samme prisen som de fra 8oct når vi faktisk har brent av over 20000,- hos de. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 lurer på om jeg da skal prøve en slik "fy deg" versjon av det i første omgang. Har alltids en for hånd her..men jeg hadde da tenkt å kjøpe "ekte" vare for å si det sånn. Syntes det var dårlig at vi ikke kan få den til samme prisen som de fra 8oct når vi faktisk har brent av over 20000,- hos de. Den som er på nettet nå er bare en beta versjon.. Lenke til kommentar
beh Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Versjon 7b85 er den endelige versjonen, kan kommer ikke unna å oppgradere uansett. Tenk på hvor mange programmer det er som krever os 10.2, tenker det blir omtrent samme med Panther. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg skal selvfølgelig oppgradere, bare jeg syntes det er råttent av de å ikke tilby oss som faktisk kjøper den "nye" powerbooken en god pris. Er jo helt på trynet at jeg skal betale 1000,- mer for en versjon (selv om de som har kjøpt fra 8oct kun får en oppgradering). Derfor så er jeg litt irritert og vurderer å jukse som Ingrid Espeli. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jo, men vi alle visste jo at panther var på vei, og vi kunne jo bare ventet, men istede var det å få den så fort som mulig som var den største fristelsen. Jeg valgte å kjøpe powerbook'en med en gang, og heller se om jeg fikk rabatt eller ikke. Jeg fikk akkurat det jeg betalte for, og jeg er storfornøyd. Selv om det ikke er snakk om microsoft her, så må jo apple tjene penger de også, akkurat slik som alle andre. Dessuten tar apple mindre for panther enn hva microsoft tar for xp pro, og i panther får man med kvalitets programmer som iPhoto, iMovie, iTunes, iSync og iDVD, som de ellers kunne tatt 200kr for per stk. Dere kan ikke være sinte på apple fordi de ikke gir dere noe dere ikke har betalt for, dere kunne jo ventet å sett. Hvis de skulle gått rundt og tilbudt alle gratis software ville de gått konk. Hvis de skulle tilbudt gratis panther, så ville det vært en bonus, ikke noe man skulle regne med når man kjøpte en powerbook med 10.2. Det er ihvertfall min mening. Og jeg kan ikke vente på at den lovlige cd'en av panther skal komme i posten. :-) Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 idvd følger vel bare med de maskinene med superdrive. Er enig i at de må tjene penger, men når maskina koster såpass mye så kan de være litt "snille" igjen. De tjener jo fortsatt masse på å selge meget gode bærbare maskiner. Jeg får vel kjøpe det til meg selv som en gave tenker jeg Lenke til kommentar
masterb Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1258774#1258774 En som hadde forhørt seg, og mente 8. okt var fakturerings datoen. Men vet ikke om dette gjelder for oss som har fått ADC rabatt? Min ble også sendt fra Taiwan i dag Håper på Panther til 190,- spenn Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Jammen da får jeg rabatt da , fordi min ble sendt ut 10 oct 05:18 fra Taiwan (Taipei) og var fremme i Nederland 10oct 15:17 faktisk. Det betyr at den kun brukte 9t og 59min fra Taiwan til Nederland, og det er ikke dårlig Når den får ræva si fra nl til Norge er vel en annen sak...tar vel 4 dager eller.no Det de sier er at det skal ta fra 2-5 dager før jeg får den (ifølge apple selv). Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jammen da får jeg rabatt da , fordi min ble sendt ut 10 oct 05:18 fra Taiwan (Taipei) og var fremme i Nederland 10oct 15:17 faktisk. Det betyr at den kun brukte 9t og 59min fra Taiwan til Nederland, og det er ikke dårlig Når den får ræva si fra nl til Norge er vel en annen sak...tar vel 4 dager eller.no Det de sier er at det skal ta fra 2-5 dager før jeg får den (ifølge apple selv). Arbeidsdager vel å merke. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Versjon 7b85 er den endelige versjonen, kan kommer ikke unna å oppgradere uansett. Tenk på hvor mange programmer det er som krever os 10.2, tenker det blir omtrent samme med Panther. 95% av programmene i 10.2 funker knirkfritt i panther. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Versjon 7b85 er den endelige versjonen, kan kommer ikke unna å oppgradere uansett. Tenk på hvor mange programmer det er som krever os 10.2, tenker det blir omtrent samme med Panther. 95% av programmene i 10.2 funker knirkfritt i panther. Spm photoshop? Og hvordan vet du dette? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Versjon 7b85 er den endelige versjonen, kan kommer ikke unna å oppgradere uansett. Tenk på hvor mange programmer det er som krever os 10.2, tenker det blir omtrent samme med Panther. 95% av programmene i 10.2 funker knirkfritt i panther. Spm photoshop? Og hvordan vet du dette? Hvorfor skulle det ikke funke, og ja det funker. Hvertfall på maskinen jeg har testet det på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå