Gå til innhold

Valg av Powerbook, trenger noen tips/råd

erikstein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også snakket med Helen...men hos meg så har pengene blitt reservert fra konto. Hun skravlet også om at de måtte sjekke meg, så jeg måtte kanskje sende inn ID eller liknende på mail...har ikke fått noen mail, så jeg regner med at det er ok.

Med tanke på at de har reservert 20000,- fra min konto, så kan de vel ikke spørre etter id etterpå?

Står "Being Assembled" på min ordre nå.

Lenke til kommentar
Hadde du hatt lyst til å kjöre en flashplayer test. Er nysgjerrig på hvor bra de nye maskinene viser flashfilmer. Om du kunne oppgradere til flashplayer 7 Og kjöre denne testen og se hvor mye du får.

Jeg fikk 106 poeng med safari.

Takkar! Det var jo ganske bra! På min P3 733 MHz får jeg 80 poeng. På min AMD 1800+ fikk jeg 140 poeng. Det ser hvertfall ut som om det går fremover med utviklingen av flashplayer for Mac.

Lenke til kommentar
Hadde du hatt lyst til å kjöre en flashplayer test. Er nysgjerrig på hvor bra de nye maskinene viser flashfilmer. Om du kunne oppgradere til flashplayer 7 Og kjöre denne testen og se hvor mye du får.

Takkar! Det var jo ganske bra! På min P3 733 MHz får jeg 80 poeng. På min AMD 1800+ fikk jeg 140 poeng. Det ser hvertfall ut som om det går fremover med utviklingen av flashplayer for Mac.

Jeg får 109,20 poeng i xbench.

Safari har jo nettopp blitt lansert, og er veldig nytt, derfor synes jeg 106 poeng hørtes veldig bra ut, sammenlignet med de pc'ene.

Powerbook'en er rett og slett helt konge! 8)

Lenke til kommentar

Her er powerbook'en min sammnlignet med dual 800mhz powermac.

Powerbook'en er ganske overlegen, utenom disk testene, hvor 5400rpm HD min ikke er like rask som 7200rpm disken i powermac'en.

I openGL testen får alle mac'er ca. 100 poeng eller mindre, så fordi om powerbook'en og powermac'en får begge ca. 100 poeng i openGL testen tror jeg er fordi at ikke det går ann å komme noe særlig over 99-100 på den testen.

12"en får også 99-100 i openGL testen.

Her er sammenligningen:

http://ladd.dyndns.org/xbench/merge.xhtml?...&setCookie=true

Lenke til kommentar

Jeg får 109,20 poeng i xbench.

Safari har jo nettopp blitt lansert, og er veldig nytt, derfor synes jeg 106 poeng hørtes veldig bra ut, sammenlignet med de pc'ene.

Det er jo uansett ikke Safari som renderer shockwave filene, det er jo macromedia sin plugin til mac. Hvilken browser du bruker sakal være likegyldig.

Til deg som bestillte nye PB G4 12": Etter det jeg har hørt velger Apple og spytte ut nye 15" og nye 17" nå til å begynne med. det er nok derfor som det tar lang tid før de kommer.

Lenke til kommentar

Det er jo uansett ikke Safari som renderer shockwave filene, det er jo macromedia sin plugin til mac. Hvilken browser du bruker sakal være likegyldig.

Browseren har også en innvirkning på ytelsen. I en av de tidligere Safariversjonene så var en av forbedringene "flash ytelse". Hvis du går igjennom versjonsbeksrivningene på alle Safari versjonene så finner du det sikkert.

Lenke til kommentar

Til Iceraven:

Har du manuelt regnet over at denne prisen stemmer med ADC rabatt?

Hvorfor de skal ha ID når du er ADC medlem vet jeg ikke, er du 100% sikker på at hu skjønte at du var ADC medlem? Denne feilen skjedde med meg, så jeg vil bare påpeke det for andre slik at det ikke skjer med dem.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg har manuel regning...eller den er sånn som dette:

PBG4 15.2/1.25GHZ/512/80/CMBO/AP/BL/OS-H Z07E02DXJ NOK 15.348,00 1 NOK 15.348,00

1.25GHz PowerPC G4 065-4116

512MB 2 X 256 DIMMS 065-4139

80GB HD 5400 RPM 065-4544

Combo Drive (DVD-ROM/CD-RW) 065-4402

Country Kit/Airport Extreme-H H065-4496

065-4657 065-4657

BkLit Keyboard/Mac OS W/Z-H H065-4545

--------------------------------------------------------------------------------

Total NOK 20.080,51

Har ikke saksa inn veska og .mac abn. Dette kom samlet på ca. 25k hos www.apple.no. Dvs at jeg har fått 20% av slag ca, siden den da koster 20k :)

Har nok fått min rabatt da...

Lenke til kommentar
Jepp, jeg har manuel regning...eller den er sånn som dette:

PBG4 15.2/1.25GHZ/512/80/CMBO/AP/BL/OS-H Z07E02DXJ NOK 15.348,00 1 NOK 15.348,00

1.25GHz PowerPC G4 065-4116

512MB 2 X 256 DIMMS 065-4139

80GB HD 5400 RPM 065-4544

Combo Drive (DVD-ROM/CD-RW) 065-4402

Country Kit/Airport Extreme-H H065-4496

065-4657 065-4657

BkLit Keyboard/Mac OS W/Z-H H065-4545

--------------------------------------------------------------------------------

Total NOK 20.080,51

Har ikke saksa inn veska og .mac abn. Dette kom samlet på ca. 25k hos www.apple.no. Dvs at jeg har fått 20% av slag ca, siden den da koster 20k :)

Har nok fått min rabatt da...

Gratulerer!

Du kommer til å digge den!

En annen ting jeg har lagt merke til er at safari på powerbook'en er mye raskere enn det nyeste IE på pc'en jeg hadde før (amd xp2000, 512mb ram, ti4800se)

Jeg har merket at safari åpner sidene kjappere.

Feks. hver gang jeg skulle poste et innlegg her på HW.no med pc'en og Internet explorer så tok det ganske lang tid før det ble sendt, altså et delay.

Med safari er dette problemet helt borte, og den blir sendt med en gang.

(jeg har adsl 850/384 så hastigheten var ikke problemet)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en G4 Ti 667 i sin tid, var en smekker maskin.

Skal lage bildeserie når jeg får den :D (.mac har jo slikt innebygd)

Tør sikkert ikke åpne pakka med det første. En liten sermoni er på sitt rette før jeg setter igang med lading av batterier..sykt? ja. :wink:

Lenke til kommentar
En annen ting jeg har lagt merke til er at safari på powerbook'en er mye raskere enn det nyeste IE på pc'en jeg hadde før (amd xp2000, 512mb ram, ti4800se)

Feks. hver gang jeg skulle poste et innlegg her på HW.no med pc'en og Internet explorer så tok det ganske lang tid før det ble sendt, altså et delay.

Med safari er dette problemet helt borte, og den blir sendt med en gang.

(jeg har adsl 850/384 så hastigheten var ikke problemet)

Jeg vil anbefale alle IE slitere med å teste ut Mozilla Firebird, jeg benyttet Opera før og ble veldig fornøyd med Firebird. Den er i samme hastighetsklasse om Safari :)

Lenke til kommentar

Mozilla FireBird og Opera er jo farlig mye raskere enn Explorer på PC så det er kanskje disse du burde sammenligne med. Safari har jo rippa ganske mye fra Mozilla FireBird som forresten også finnes til Mac.

hce din luring, du slo meg på målstreken :wink:

Lenke til kommentar

Mozilla FireBird og Opera er jo farlig mye raskere enn Explorer på PC så det er kanskje disse du burde sammenligne med. Safari har jo rippa ganske mye fra Mozilla FireBird som forresten også finnes til Mac.

hce din luring, du slo meg på målstreken :wink:

Joda, men jeg har aldri likt verken opera eller mozilla noe særlig.

Derfor brukte jeg de ikke på pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...