Gå til innhold

Valg av Powerbook, trenger noen tips/råd

erikstein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har bestilt en:

Apple Powerbook 12" med Airport Extreme kort. Kosta meg 12.7k med ADC rabatt. Skal handle mere minne her hjemme å putte i den så den blir litt mer responsiv.

Liker det dere sier om at man får bedre levetid i panther. Det skal definitivt inn så fort det blir tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Nå har den kommet!

:D  

Den er helt rå!

Jeg har ikke slått den på enda, for den ligger å lader.

:D  

Dette er litt av et mesterverk!

Gled dere!

Sitter her å bare venter på at det skal lyse grønt.  :smile:  

Da er den ferdig å lade.

Kom igjen da! Ta ut batteriet og bruk den med bare laderen i!!!

Har du noen problemer med den? Lokket funker fint etc?

Lenke til kommentar

Er så sinnsykt kritisk til dette med at batteritiden blir bedre med ny versjon av OS X. Men som en av dem i tråden som dennis88 refererte til sa, så burde det jo være mulig å fikse slikt med måten os-et behandler maskinvaren.

Hmm ... Kommer uansett til å kjøpe OS X 10.3. Gleder meg som en unge. Gledet meg _aldri_ til en ny versjon av Windows ...

Lenke til kommentar
Er så sinnsykt kritisk til dette med at batteritiden blir bedre med ny versjon av OS X. Men som en av dem i tråden som dennis88 refererte til sa, så burde det jo være mulig å fikse slikt med måten os-et behandler maskinvaren.  

Hmm ... Kommer uansett til å kjøpe OS X 10.3. Gleder meg som en unge. Gledet meg _aldri_ til en ny versjon av Windows ...

Welcome to the good side, where dreams become reality more than once every third year ;)

Morsomt å tenke på at Vi vil ha enda en utgave av OSX för Longhorn kommer, men jeg tror egentlig Longhorn kommer til å väre farlig bra! Siden de jobber så lenge på det så burde det hvertfall bli det!

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg og skriver på den nye powerbook'en! :D

Det tok ca. 6 sekunder å sette opp internett via airport extreme, og alt funker glimrende!

Powerbook'en er helt perfekt og "latchen" funker strålende!

Hvis du uansett skulle få problemer med latchen så er det lett å fikse det, du finner ut hvordan på forumene på apple.com.

Powerbook'en er musestille, og utrolig rask!

Alt av programmer håpnes umiddelbart!

For ikke å snakke om skjermen som er absolutt helt nydelig.

Skal nå innstalere litt programmer og spill, samt overføre en del til ipod'en.

Den er rett og slett helt rå!

Ahh, nå ble den akkurat ferdig å lade, på tide å tømme ut batteriet for å kalibrere den.

Jeg kan sikkert ta bilde av den, men har ikke noe sted å laste opp bildene.

Førsteinntrykk: SUPERT!

Lenke til kommentar

Den høres konge ut :D

Nå har jeg bestilt min, skravla med ei svensk dame som ikke kan skrive verken navn eller adresse riktig... :roll:

Thank you for your order dated 01-OCT-2003, which Apple has received at the Apple Store.

Nå er det bare å vente...står at den blir "Assembled" nå, tar vel sin tid..men jeg får bare vente :yes:

Har ihvertfall reservert penga fra min konto...da er vel alt iorden...

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt min, skravla med ei svensk dame som ikke kan skrive verken navn eller adresse riktig... :roll:

Thank you for your order dated 01-OCT-2003, which Apple has received at the Apple Store.

Nå er det bare å vente...står at den blir "Assembled" nå, tar vel sin tid..men jeg får bare vente :yes:

Skulle ikke ta for lang tid ettersom developerbestillinger er prioriterte, ellers må du huske å kalibrere batteriet når du får den.

edit: kalibrere

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min Powerbook 12" samme dag som oppdateringen kom.

Disse svenske damene er ikke helt greie. Hu skjønte ikke at jeg var studentuvikler. Selv om jeg sa jeg var "Student utvikler". Hu gav meg bare 5% studentrabatt i første omgang.

Jeg oppdaget dette første kvelden og ringte inn og ordnet opp. Da hadde de allerede sjekket om det var penger på banken min og jeg hadde ikke nok til at de kunne sjekke 12.7 nye k for macen med rabatt. Det tok 1 uke å få fikset det slik at min mac ble bestilt.

Så ble jeg kreditt sjekket av finans avdelingen til apple. Jeg studerer i trondheim men har ikke min folkeregistrerte adresse her. De ville derfor jeg skulle maile inn id. Denne beskjeden skulle jeg fått før, men siden denne svenske damen hadde skrevet feil epost adresse når hun overførte data fra den første orden min til den gamle fikk jeg ikke mailen. Jeg fikk en telefon på onsdagen istedenfor og mailet inn id på torsdag. Har fremdeles ikke fått noen mail fra apple, men jeg ringte inn til dem på tirsdag og den samme svenske dama (hu heter Helen forresten :p) sa at alt var i orden.

Så nå venter jeg i spenning på min lille 12". Håper den kommer asap.

Lenke til kommentar

Gratulerer!

Jeg garanterer deg at du kommer til å digge den!

Lyset som kommer på automatisk når det blir mørkt i rommet er helt rått!

Har nå innstalert mer ram, så nå har jeg 1024mb innebygd, og alt går som et skudd!

Sitter fortsatt å bare sikler ved å se på den.

8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...