vooDoo! Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Måtte man være student og ha adc medlemsskap for å få 20% rabatt? Hva innebærer egentlig dette medlemskapet? Hvor melder man seg inn? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Du må ha bevis fra skole og ID for at du er student, opplegget innebærer at du årlig betaler 99$ for medlemskapet, maskinrabatten kan bare brukes en gang. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Som toretors sier, men det er vel ingen som tvinger deg til å være medlem i mer enn ett år ... Da er det vel bare å legge sammen to og to, og forhåpentligvis få fire. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Som toretors sier, men det er vel ingen som tvinger deg til å være medlem i mer enn ett år ... Da er det vel bare å legge sammen to og to, og forhåpentligvis få fire. Ja, der har du det. :smile: Lenke til kommentar
vooDoo! Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Går andre året på videregående jeg, holder vel ikke det da? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Nå får ikke jeg bestemt meg for om jeg skal velge Ryggsekken eller bæreveska...hehe...den slimveska skal jeg jo ha (kjekk sak), men sliter med å velge ellers..da blir det 5400rpm disk og superdrive ihvertfall. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Går andre året på videregående jeg, holder vel ikke det da? nei, det holder ikke fordi du må ha en "it" relatert utdannelse og må kunne bevise det.. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Tror ikke du må ha it-relatert utdannelse, kun være student: "Sign up online with the Apple Developer Connection for U.S. $99. After agreeing to the Terms and Conditions, you must identify yourself as a student, fill in your student identification number, and write in your School Name on the "Your Information" page. To be eligible for the ADC Student Program, you must be currently enrolled as a part-time or full-time student at a college or university, have a student identification number, and be at least 18 years of age. Please note that the Apple Developer Connection must verify student status before we can fully activate an ADC Student membership. Purchase the Student Developer Program. You will receive an e-mail welcoming you to the Apple Developer Connection. Your Membership benefits will begin as soon as your purchase has cleared and your student status has been verified. Please allow up to 4 weeks after verification for delivery of your first ADC Student Orientation Kit." Slik jeg forstår det må du være student på et universitet eller høyskole (ikke nødvendigvis it), og være over atten år. Vidregående holder altså ikke ... Trist, men leit. Lenke til kommentar
TeSp Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jøss.. Ja da gjorde jeg et knall kjøpt btw, fordi jeg går på VGS liksom.. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jøss.. Ja da gjorde jeg et knall kjøpt btw, fordi jeg går på VGS liksom.. Ja, du bør være knall fornøyd med kjøpet. Forresten, leste i signaturen din, og laptop staves med en "p". Gleder meg veldig til min Powerbook kommer. :smile: Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Noen som har superdrive her? Er dere fornøyd? Jeg heller like mye mot/for her..den er jo grisetreig egentlig 2x. Hva er vel det? Kan jo nesten kjøpe en ekstern istede på 4x til litt høyere pris... Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Noen som har superdrive her? Er dere fornøyd? Jeg heller like mye mot/for her..den er jo grisetreig egentlig 2x. Hva er vel det? Kan jo nesten kjøpe en ekstern istede på 4x til litt høyere pris... Ja, men er det ikke litt mer nice å ha en slot-drive dvd brenner, istede for å ha en kasse som man må ta med seg rundt? :wink: Jeg er sikker på at du kommer til å få bruk for den senere. Og du kommer til å angre senere hvis du ikke kjøper det. Tro meg. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Jeg også føler at jeg kommer til å angre (på en måte). Jeg vil gjerne ha en som virker på dvd spillere da...og det er jo lite trolig at dvd-r blir standar...litt synd at de ikke har laget en dvd-+r istedefor egentlig.. Har heller ikke fått med meg forskjellen på dvd-r og dvd+r, så jeg er jo i gråsonen på kunnskap for å si det sånn Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg også føler at jeg kommer til å angre (på en måte). Jeg vil gjerne ha en som virker på dvd spillere da...og det er jo lite trolig at dvd-r blir standar...litt synd at de ikke har laget en dvd-+r istedefor egentlig.. Har heller ikke fått med meg forskjellen på dvd-r og dvd+r, så jeg er jo i gråsonen på kunnskap for å si det sånn Jeg tror ikke det er noe forskjell.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er forskjell på DVD+ og DVD- hvis det var det du lurte på? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Men hva gjør da at de lager to format? Kan alle maskiner/dvdspillere spille av både dvd-r og dvd+r? Er kapasiteten den samme? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Nei, dvdspillere kan ikke spille av begge formatene. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 har jo skjønt at det er forskjell, ellers hadde vel aldri dvd-r og dvd+r vært et tema i seg selv...poenget mitt er hvilket er hvor kan dvd-r brukes? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg er ikke helt sikker, men tror dvdspillere kun spiller av dvd-. Lenke til kommentar
metrom Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 jeg har valgt Combo og ikke SuperDrive og angrer absolutt ikke. 1. combo er mye raskere enn superdrive når det gjelder det jeg trenger, brenne cder.: Combo: CD-R at 24x and CD-RW at 10x Superdrive: CD-R at 16x, and writes to CD-RW at 4x 2. når det gjelder å brenne dvd (backup/langsiktig lagring/filmer). så er 2x allerede temmelig tregt, og begrengsningen -> kun dvd-r er ikke bra. når tiden er kommet og man virkelig trenger å brenne dvd, så kjøper jeg enten en billig men rask til min stasjonære pc, eller en nyere versjon av superdrive til laptop, hvor de da forhåpentligvis har satt opp hastigheten betraktelig og ikke minst litt flere muligheter formatmessig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå