Gå til innhold

Valg av Powerbook, trenger noen tips/råd

erikstein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du må ha it-relatert utdannelse, kun være student:

"Sign up online with the Apple Developer Connection for U.S. $99. After agreeing to the Terms and Conditions, you must identify yourself as a student, fill in your student identification number, and write in your School Name on the "Your Information" page. To be eligible for the ADC Student Program, you must be currently enrolled as a part-time or full-time student at a college or university, have a student identification number, and be at least 18 years of age.

Please note that the Apple Developer Connection must verify student status before we can fully activate an ADC Student membership. Purchase the Student Developer Program. You will receive an e-mail welcoming you to the Apple Developer Connection.

Your Membership benefits will begin as soon as your purchase has cleared and your student status has been verified. Please allow up to 4 weeks after verification for delivery of your first ADC Student Orientation Kit."

Slik jeg forstår det må du være student på et universitet eller høyskole (ikke nødvendigvis it), og være over atten år. Vidregående holder altså ikke ...

Trist, men leit.

;)

Lenke til kommentar
Noen som har superdrive her?

Er dere fornøyd?

Jeg heller like mye mot/for her..den er jo grisetreig egentlig :) 2x. Hva er vel det?

Kan jo nesten kjøpe en ekstern istede på 4x til litt høyere pris...

Ja, men er det ikke litt mer nice å ha en slot-drive dvd brenner, istede for å ha en kasse som man må ta med seg rundt? :wink:

Jeg er sikker på at du kommer til å få bruk for den senere.

Og du kommer til å angre senere hvis du ikke kjøper det. Tro meg.

Lenke til kommentar

Jeg også føler at jeg kommer til å angre (på en måte).

Jeg vil gjerne ha en som virker på dvd spillere da...og det er jo lite trolig at dvd-r blir standar...litt synd at de ikke har laget en dvd-+r istedefor egentlig..

Har heller ikke fått med meg forskjellen på dvd-r og dvd+r, så jeg er jo i gråsonen på kunnskap for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Jeg også føler at jeg kommer til å angre (på en måte).

Jeg vil gjerne ha en som virker på dvd spillere da...og det er jo lite trolig at dvd-r blir standar...litt synd at de ikke har laget en dvd-+r istedefor egentlig..

Har heller ikke fått med meg forskjellen på dvd-r og dvd+r, så jeg er jo i gråsonen på kunnskap for å si det sånn :)

Jeg tror ikke det er noe forskjell..

Lenke til kommentar

jeg har valgt Combo og ikke SuperDrive og angrer absolutt ikke.

1. combo er mye raskere enn superdrive når det gjelder det jeg trenger, brenne cder.:

Combo: CD-R at 24x and CD-RW at 10x

Superdrive: CD-R at 16x, and writes to CD-RW at 4x

2. når det gjelder å brenne dvd (backup/langsiktig lagring/filmer). så er 2x allerede temmelig tregt, og begrengsningen -> kun dvd-r er ikke bra.

når tiden er kommet og man virkelig trenger å brenne dvd, så kjøper jeg enten en billig men rask til min stasjonære pc, eller en nyere versjon av superdrive til laptop, hvor de da forhåpentligvis har satt opp hastigheten betraktelig og ikke minst litt flere muligheter formatmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...