Gå til innhold

Valg av Powerbook, trenger noen tips/råd

erikstein

Anbefalte innlegg

Støynivået er vel minimalt? 2-4db sannsynligvis? strømforbruket er vel 5min iforhold til 4200rpm disker?

Tror ikke strømforbruket er det værste...er mer nervøs for støynivå..

Så jeg burde velge ryggsekk? Jeg er ikke helt overbevist...har ikke akkurat problemer med å løfte noen bøker heller :)

Dessuten så syntes jeg at ryggsekken ikke er så pen som skulderveska (sett fra mitt syn selvfølgelig).

Jeg må vurdere den saken nøye...er vel det jeg tviler mest på akkurat nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ADC? Hvor mye koster det å bli medlem der? Jeg kjøpte en Powerbook 15 1ghz, 1024 mb sdram, 60 gb hd og superdrive for 19k. Var dette et godt kjøp eller ei?

Ser ut som om en fyr kjøpte en lik men den nye for 18k ellerno????

Du burde jeg egentlig gjort det hvis det blir så MYE billigere!

Lenke til kommentar
Hmm ADC? Hvor mye koster det å bli medlem der? Jeg kjøpte en Powerbook 15 1ghz, 1024 mb sdram, 60 gb hd og superdrive for 19k. Var dette et godt kjøp eller ei?

Ser ut som om en fyr kjøpte en lik men den nye for 18k ellerno????

Du burde jeg egentlig gjort det hvis det blir så MYE billigere!

Kjøpte du den forrige 1ghz Ti modellen?

Han andre som kjøpte den nye for 18k var adc medlem, ja.

Da får man 20% rabatt.

Jeg tror det er slik at det koster 99$ å bli adc medlem, er ikke sikker.

Men jeg tror ikke hvem som helst kan bli adc medlem, tror det er slik at man må vøre student eller noe. Men jeg er som sagt ikke sikker.

Hvis du har mulighet til å angre, så tror jeg at jeg ville gjort det ja.

Men uansett hvis det var 1ghz Ti modellen du kjøpte, så er det en meget bra powerbook, og du fikk den til en rimelig god pris.

Lenke til kommentar
Ti modellen??? Jeg vet ikke men det er titanium og dvd brenner og 1ghz.. Så man får 20%.. Det er ganske mye.. :p

Ja jeg er student.. Og jeg har brukt den endel så.. TI modellen hva vil det si?

Jeg mente "Ti" med titanium.

Hvis du er student så er jeg veldig sikker på at du vil kunne få rabatt.

Men den titanium modellen er uansett veldig bra.

Lenke til kommentar

Her er noen tanker:

* Anbefaler Airport Extreme. Funker så det griner.

* Ser ikke helt vitsen med Superdrive. Trenger du virkelig å brenne DVD-er?

* Det er mulig, men dyrt å oppgradere HD, damen på Eplehuset anbefalte iallfall å kjøpe størst mulig med en gang (skulle ikke kjøpe hos dem og hun visste det - nøytralt argument dermed).

* ADC gir 20% på maskinvare, men kun en gang per ADC-medlem. Dermed kan det være lurest å kjøpe det du skal med en gang, for å få 20% på det.

* Jeg kjøpte Second Skin-trekk til min mac, og legger den med trekket i sekken min. Fordelen er at ingen ser at jeg har maskinen med meg før jeg åpner sekken og tar den ut => Tyverisikring.

* Ville ha minst mulig maskin derfor kjøpte jeg 12", men ser fordelen med å ha en større skjerm.

* Tror jeg vil anbefale å vente til OS X 10.3 kommer. Du kommer til å ønske deg det operativsystemet, men det kommer til å koste deg penger å anskaffe det i ettertid.

* Viften på maskinen er tilnærmet aldri på, om dette skulle forandre seg med en 5400rpm HD, ville jeg virkelig vurdere å droppe den. Det er utrolig herlig med en maskin som er tilnærmet stille.

* Neste gang jeg skal kjøpe meg stasjonær maskin blir det Apple. Kanonsikkert! Jeg har blitt temmelig helfrelst. Det er bare å begynne å spare :D

Lykke til!

Lenke til kommentar

1. Jeg er ikke helt med her..ville vifta gå mer med en 5400rpm disk?

2. Med "Second Skin Trek" så mener du det lille trekket som kan settes over maskina som koster 4-500,-?

3. Panther koster bare noen hundre kroner ekstra, ergo ingen stor sak å kjøpe i ettertid :)

4. Blir selvfølgelig 80Gb disk, men om det blir 4200/5400 vet jeg ikke ennå.

5. dvd-r brenneren er jo kjekk, man kan f.eks lagre ufattelig mye mer på en stk dvd plate enn hva man kan på 1 stk cdr plate (mye musikk/programmer etc), men jeg skjønner hva du mener...om den blir flittig brukt er vel heller lite trolig :roll: Litt allright til filmer som kan kjøres på dvd'en oppi stua da (ta kopier etc, flere på 1 disk osv)...imponere gamlefar f.eks :D

6. Hvordan vet man om ADC medlemskapet er aktivert? Det står ikke "pendig" mer på brukeren, noe det gjorde før faksen med "beviser" ble sendt avgårde til england...er da ADC medlemskapet godkjent og man kan bestille? Eller vil jeg få en mail hvor det står at alt har blitt godkjent?

Lenke til kommentar

1. Angående 5400rpm HD: Bare ikke sikker på om en slikt HD vil produsere mer varme, litt søkt kanskje ... Men uansett om den bråker mer så ville jeg prøvd å unngå den. Jeg liker veldig godt å ha en maskin som er tilnærmet lydløs, det var nemlig ikke den gamle stasjonære ...

2. Jepp, det jeg mener. Da jeg kjøpte kostet det 220,- på www.apple.no.

3. OK, trodde det kom til å koste 1300,- noe jeg er mer enn villig til å betale iallfall ...

6. Joda tror du har aktivert medlemsskapet da. Har du expiration date og er overskriften: active assets? I så fall har du aktivert medlemsskapet.

PS! Bestill ved å ringe Apple Norge, tror ikke det er mulig å spesifisere at du er ADC medlem på nettsiden. Ringte inn bestillingen min iallfall.

[Edit] Måtte bare spesifisere litt bedre hva jeg mente ...

Lenke til kommentar

Ja, neste maskin jeg skal og kjøpe blir en mac. Ingen tvil for meg heller. En dvd-brenner er sinnsykt kjekt å ha.

Når du evt tar opp en film fra hytta eller noe. Putter det på macen og redigerer litt. Også vips sende dvd-en til alle kammeratene så de kan sitte å se på seg selv på en dvd. Pluss at 4.7 gb er mye ting man kan få på en disk.. Jeg har kjøpt en powerbook med dvd brenner og angrer ikke et sec..

Lenke til kommentar

De som har fått sine powerbook'er med 5400rpm sier den er muse stille, slik som de andre med 4200rpm.

Ytelsen fra 4200 til 5400 er ca. 20-25% ifølge tester av powerbook'er med 5400rpm disker vs pb'er med 4200rpm disker.

Jeg kommer garantert til å kjøpe panther når det kommer, det vil øke ytelsen enormt, og det skal visstnok til og med øke batteritiden.

Jeg kjøpte denne bærevesken, og den er jeg veldig fornøyd med, den beskytter godt, samtidig som den er slim og stilig.

Jeg har dessverre enda ikke fått powerbook'en min, slik at jeg har ikke fått testet powerbook'en i bærevesken enda.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no....5.10.3.11.13.0

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en slik slimcase eller hva den heter. Den er helt sinnsykt fin å ha, man kan bare putte den oppi en sekk uten at det kommer en ensete skramme på maskinen. Jeg husker jeg hadde PB en oppi en pc bagg og da syntes jeg at den ble skrapet opp av ting som var i baggen. :roll:

Mens med slimcasen er jeg veldig førnøyd, + prisen er kjempe bra.. :p

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt en slik slimcase eller hva den heter. Den er helt sinnsykt fin å ha, man kan bare putte den oppi en sekk uten at det kommer en ensete skramme på maskinen. Jeg husker jeg hadde PB en oppi en pc bagg og da syntes jeg at den ble skrapet opp av ting som var i baggen. :roll:  

Mens med slimcasen er jeg veldig førnøyd, + prisen er kjempe bra.. :p

Jepp, det var nettopp derfor jeg kjøpte den.

Kjekt å kunne putte den i en sekk uten at den blir skrapt opp.

Dessuten er den utrolig stilig å se på, slipper å skjemmes av å gå å bære på en diger ryggsekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...