Stuug Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hei! Jeg er veldig i tenkeboksen om dagen.. Var på sesjon i februar og fikk beskjed at jeg skulle avtjene førstegangstjenesten min i hæren i januar 2014. Dette betyr jo at det går to år før jeg får starte å studere. Jeg var ikke så veldig fornøyd med det, men jeg aksepterte avgjørelsen.Men her om dagen fikk jeg svar fra Samordna Opptak om at jeg hadde kommet inn på et profesjonsstudium i Samfunnsøkonomi i Bergen. Dette er et studie jeg er interessert i å studere, men jeg har ikke mulighet til å fryse skoleplassen i 2 år, og det kan bli vanskelig å komme inn på nytt med ekstrapoeng etter militæret. Det er derfor jeg lurer på om det er mulighet for å ta første semester i Bergen før jeg søker om utsettelse på studiet 1 år mens jeg er i militæret, for å så starte å studere igjen januar 2015? Eller er det da lurere å prøve å få utsatt militæret til neste sommer og ta de første to semestrene i Bergen før jeg søker om utsettelse? Hvis det i det hele tatt er mulig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå