Populært innlegg Anvilycus Skrevet 20. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Greit litt om meg selv. Jeg har bodd i Lindeberg helt siden år 1991. Jeg er rett og slett oppvokst i område. Mellom år 1991 til 2005 bodde det bare nordmenn i område. Jeg hadde mange norske venner og mange utenlandske venner også. I denne tiden var internett ikke så populært. Vi brukte messenger og det kostet faktisk 1-2 kroner å surfe i minuttet. Vi hadde respekt for andre menneskers eiendommer og vi respekte også eldre mennesker som gikk tur med hunden sin. Jeg er halvt kineser og halvt pakistansk. Fast forward til år 2013. Nå bor det bare utlendinger på Lindeberg, Furuset, Trosterud og Haugerud. Det er til og med bygget en moske for muslimer like ved Furuset senter bak Nav bygningen. Det er masse søppel og utenlandske barn kaster søppel på bakken. Alle norske borgere i Lindeberg har flyttet ut. Det er fortsatt noen få igjen men ikke like mange som før. Det er jenter som bruker sjal overalt. Hver gang jeg går ut av døren er det en eller annen muslimsk mann som virker veldig hyggelig. Etter en hyggelig prat prøver dem å konvertere meg over til Islam. Jeg liker ikke Lindeberg lenger. Før i tiden var det trygt å legge en sykkel ute i hagen. Fra år 2007-2013 har jeg blitt frastjålet 5 sykler. Jeg har til og med brukt sykkel lås, men tyvene bare bruker sag og sager av sykkel låsen. I nærbutikken Kiwi, Rimi, Coop og Narvesen er det mange barn som stjeler godteri, rosiner og andre småvarer fra butikkene. Dere leser hele tiden i media at Østkanten er det verste område å bo på. Det stemmer faktisk nå også. Jeg var i butikken en dag. Da så jeg en jente som er veldig søt og hun var ca 12-13 år gammel. Jeg så at hun stjal godteri i butikken. Da gikk jeg til henne og sa at hun skulle legge tilbake varene hun hadde i kroppen sin. Hun sa at hun var utlending og at utlendinger ikke har penger råd til å kjøpe varer. Men jeg er jo utlending også sa jeg til henne. Etter 15-20 minutters samtale klarte jeg å overtale henne til å legge igjen varene hun hadde i kroppen sin. Jeg ser hele tiden delte grupper av venner. Ingen er venner med hverandre lenger som det var i 1990 tallet da jeg vokste opp i området her på østkanten. Jeg ser vietnamesere holde seg i sin egen gruppe. Pakistanerne i sin egen gruppe, og somaliere i sin egen vennegjeng. Det lever et eget community av samme raser mennesker, men i forskjellige stammer. Pakistanerne er sin egen stamme, Kineserne er sin egen stamme osv. Den neste generasjonen av utenlandske barn blir dårlig intergrert fordi alle nordmenne har flyttet. De utlendingene som er blitt skikkelig intergrert flytter jo bare til vestkanten. Før i 1990 tallet var det trygt å sko ute i hagen. Jeg pleide å legge fotballsko, joggesko og slikt ute i hagen. Ingen stjal skoene og det var trygt. Den eneste grunnen til at det var trygt var fordi det var mange nordmenn som bodde her. Fast forward til 2013 blir skoene stjålet av utenlandske tiggere. Jeg har mistet 5 par joggesko, fordi jeg ante ingen fred og fare. Samtidig har det vært trygg å legge sko ute i hagen i over 10 år. Nei og nei. Nå bor det bare utlendinger her og ingenting er trygt lenger. Barn er respektløse. De banner og viser ingen respekt til andre voksne mennesker. Prøver du å snakke respektfull til dem så sier de. "Bror jeg er utlending. Fuck deg ring politiet. Det er ingenting de kan gjøre. Bror bror jeg henter min gjeng og banker dritten ut av deg" De kommer med mange tomme trusler fordi de er arrogante og skal alltid ha det som de vil. Hver gang jeg jogger forbi fotball banen ser jeg bare utenlandske barn som dominerer fotball feltet. Ser jeg norske barn så spiller de alene eller med hverandre, fordi utenlandske barn ikke vil spille med dem. På grunn av dårlig intergrering begynner mange utenlandske barn å få mange fordommer, fordi de mangler kunnskaper om hvordan det norske samfunnet fungerer. Jeg ser kun muslimske jenter date muslimske gutter. Jeg ser muslimske gutter date norske jenter. Jeg ser norske gutter som har ingen jentevenner. Dette er fordi jentene kun liker de populære guttene. De fleste norske gutter i område er rett og slett tapere. Fordi de har veldig få venner eller ingen venner i det hele tatt. På lindeberg T-bane er det hele tiden uteliggere som tigger om penger. Dette liker jeg ikke fordi det får østkanten til å se ut som et slum område. Fra Furuset og helt til Tveita går du forbi minst 1-2 uteliggere. Eks: Fra furuset til Lindeberg ser du 1-2 uteliggere. Fra Lindeberg til furuset ser du 1 uteligger osv. Jeg drømmer hele tiden å bygge en tidsmaskin og reise tilbake til 1990 tallet. Jeg vurderer å flytte ut fra østkanten, men er ganske usikker. Venter til neste regjerings skifte og ser om den utenlandske intergreringen kan lykkes i østkanten. Ellers vurderer jeg å flytte tilbake til Kongsvinger. Jeg bodde opprinnelig i Kongsvinger, men familien flyttet til Oslo. Jeg vil også si at det media skriver om østkanten ikke er tull. 99% av det media skriver stemmer veldig riktigt. Endret 20. juli 2013 av Anvilycus 14 Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hadde bare flyttet, om jeg ikke trivdes. Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg liker ikke Furuset i Oslo lenger. Muslimske barn går inn i hagen min og inn i kjøkkendøra. Går inn i kjøleskapet og stjeler mat og brus. Har ingen respekt for privat eiendom. Det hjelper heller ikke om jeg ringer politiet fordi politiet ikke kan straffe dem selv om jeg har video opptak av det. Jeg har så jævlig lyst til å banke dritten av disse muslimske tyvene, men da blir jeg bare saksøkt av foreldrene og får fengselstraff. 3 Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Om du har videobevis og navn på de som begår straffbare handlinger, så kan du bare levere en anmeldelse sammen med bevis og opplysninger. Det blir sendt ut bøter til dem, men jeg tror ikke du får politiet til å komme. Konendrum at regjeringen velger å nærmest legge ned politiet, få flere utlendinger og samle dem i ghettos. Nå hørte jeg på nyhetene at kommunene har sluttet å ta imot folk fra asylmottaket fordi dem ikke kan integrere dem, og ikke har plass i kommunene til å tilby dem jobb og bolig. Vet ikke om det er en måte å si ifra til komunene, men regjeringen vil gi kommunene mer penger per innvanadrer de kan kan motta. Det er jo egentlig synd at det er sånn, og rart på samme tid. De som kom på 70 og 80 tallet jobbet jo hardt og ville være en del av det norske samfunnet. De laget arbeidsplasser og egne firmaer. Nå er det sånn at de går inn i andres hjem og tar for seg ? Jeg synes det høres helt sykt ut.... Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Om du har videobevis og navn på de som begår straffbare handlinger, så kan du bare levere en anmeldelse sammen med bevis og opplysninger. Det blir sendt ut bøter til dem, men jeg tror ikke du får politiet til å komme. Konendrum at regjeringen velger å nærmest legge ned politiet, få flere utlendinger og samle dem i ghettos. Nå hørte jeg på nyhetene at kommunene har sluttet å ta imot folk fra asylmottaket fordi dem ikke kan integrere dem, og ikke har plass i kommunene til å tilby dem jobb og bolig. Vet ikke om det er en måte å si ifra til komunene, men regjeringen vil gi kommunene mer penger per innvanadrer de kan kan motta. Det er jo egentlig synd at det er sånn, og rart på samme tid. De som kom på 70 og 80 tallet jobbet jo hardt og ville være en del av det norske samfunnet. De laget arbeidsplasser og egne firmaer. Nå er det sånn at de går inn i andres hjem og tar for seg ? Jeg synes det høres helt sykt ut.... Under 16 år. De får bare en advarsel. Endret 21. juli 2013 av eXalpha Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Trist. Skulle lagt frem saken her vet du, eller i en moskee... de ville nok tatt tak i dem. Så vidt jeg vet så er ikke stjeling okey for islam heller. Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Trist. Skulle lagt frem saken her vet du, eller i en moskee... de ville nok tatt tak i dem. Så vidt jeg vet så er ikke stjeling okey for islam heller. Jeg hater ikke muslimer, men mye av religionen handler også mye om vold. De 10 budene i kristendommen, jødedommen og Islam er jo opprinnelig det samme. Et av budene var jo "Du skal leve ved sverdet og dø med sverdet" Alle budene har jo har blitt omskrevet i moderne tid, fordi alle budene opprinnelig var veldig voldelig. Den filmen må dere bare rett og slett se på. Syntes at den filmen er veldig bra. Filmen handler om Olje, men mye av Islam blir brukt i filmen. Filmen er et must dere må se på. https://www.youtube.com/watch?v=AZvDwFmxzjA Endret 21. juli 2013 av eXalpha Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Artig med kulturforskjeller. En kompis ble sjef for en matbutikk i ett slikt område, etter å ha jobbet på en butikk i ett betydelig mindre belastet område. Han var mildt sagt sjokkert. Han forventet ikke å måtte sloss for å passe på en matbutikk, og da det ikke var nok at videokameraene viste at han ble angrepet i sin egen butikk gav han opp politiet. 2 Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Kjæresten min jobber på en matbutikk mellom Tøyen og Grønland, og han har lite problemer med mennesker der. En del tyveri er det riktignok, men de han selv har oppdaget har han stoppet uten slosskamp. Endret 21. juli 2013 av Gormers Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Tøyen har da alltid vært fullt av utlendinger. På Sofienberg VGS vasker jentene føttene og ber til Allah i dassen. Like ved skolen er det bakgårder. Der står elevene i storefri og røyker hasj. Det som imponerer meg mest er at Sofienberg VGS kun har 1-2 norske elever hvert nye år. Endret 21. juli 2013 av Anvilycus Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Så vidt jeg vet så er ikke stjeling okey for islam heller. Det kommer an på hvem de stjler fra. Det er fult lovlig ifølge islam å stjele fra vantro, og også drepe vantro om de kan. Alle de fine ordene som står blandt mekkasurene i koranen, om a drepe et menneske, ikke stjele osv. gjelder bare for andre muslimer, og ikke for vantro. For ifølge koranen så er det bare muslimer som er mennesker. Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Muslimer mobber også de som spiser gris. Dette er så veldig tåpelig. På ungdomskolen da jeg spiste grisekjøtt med baguett. De spurte hva slags kjøtt er det du spiser og jeg sa gris. Så tok alle muslimer avstand fra meg. 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Jeg hater ikke muslimer, men mye av religionen handler også mye om vold. De 10 budene i kristendommen, jødedommen og Islam er jo opprinnelig det samme. Jødene følger ikke de ti bud, de følger sin egen lære i den babylonske talmud. Og de følger sine egne lover. The noahide laws. http://rense.com/general76/noahide.htm islam har heller ikke noe som ligner på de ti bud. Et av budene var jo "Du skal leve ved sverdet og dø med sverdet" Det er ingen av de ti bud som sier dette. The Ten Commandments 2 “I am the Lord your God, who brought you out of the land of Egypt, out of the house of bondage. 3 “You shall have no other gods before Me. 4 “You shall not make for yourself a carved image—any likeness of anything that is in heaven above, or that is in the earth beneath, or that is in the water under the earth; 5 you shall not bow down to them nor serve them. For I, the Lord your God, am a jealous God, visiting the iniquity of the fathers upon the children to the third and fourth generations of those who hate Me, 6 but showing mercy to thousands, to those who love Me and keep My commandments. 7 “You shall not take the name of the Lord your God in vain, for the Lord will not hold him guiltless who takes His name in vain. 8 “Remember the Sabbath day, to keep it holy. 9 Six days you shall labor and do all your work, 10 but the seventh day is the Sabbath of the Lord your God. In it you shall do no work: you, nor your son, nor your daughter, nor your male servant, nor your female servant, nor your cattle, nor your stranger who is within your gates. 11 For in six days the Lord made the heavens and the earth, the sea, and all that is in them, and rested the seventh day. Therefore the Lord blessed the Sabbath day and hallowed it. 12 “Honor your father and your mother, that your days may be long upon the land which the Lord your God is giving you. 13 “You shall not murder. 14 “You shall not commit adultery. 15 “You shall not steal. 16 “You shall not bear false witness against your neighbor. 17 “You shall not covet your neighbor’s house; you shall not covet your neighbor’s wife, nor his male servant, nor his female servant, nor his ox, nor his donkey, nor anything that is your neighbor’s.” Endret 21. juli 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Religion er bullshit uansett. Det finnes ingen gud og gud er skapt av mennesker. Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Greit så vi vet gud utfører mirakler. Jesus kan forvandle vann til vin. Har dere noen gang tenkt på at Gud kanskje var en tryllekunstner???? Illusjoner og magi har eksistert i tusenvis av år. https://www.youtube.com/watch?v=kjKueaCJFUs Jeg mener til og en unge i dagens samfunn kan forvandle vann til vin. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg liker ikke Furuset i Oslo lenger. Muslimske barn går inn i hagen min og inn i kjøkkendøra. Går inn i kjøleskapet og stjeler mat og brus. Har ingen respekt for privat eiendom. Det hjelper heller ikke om jeg ringer politiet fordi politiet ikke kan straffe dem selv om jeg har video opptak av det. Jeg har så jævlig lyst til å banke dritten av disse muslimske tyvene, men da blir jeg bare saksøkt av foreldrene og får fengselstraff. Har du prøvd å ringe til politiet? 1 Lenke til kommentar
eXalpha Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Har du prøvd å ringe til politiet? Ja jeg ringte politi. De tok barna til foreldrene og gav dem en advarsel. Det var ikke noe mer politiet kunne gjøre siden de var under 16 år gammel. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Ja jeg ringte politi. De tok barna til foreldrene og gav dem en advarsel. Det var ikke noe mer politiet kunne gjøre siden de var under 16 år gammel. Hadde du anmeldt det en gang til, hva da? Advarsel førstegang, og så alvor i annen omgang...Det samme gjelder vel for kristne barn også? Skolen kommer inn i bildet, og det er mye som skjer selv om de ikke nødvendigvis fengsles... Om de fortsetter, så ville barnevernet blitt koblet inn osv osv. Ellers er det jo selvsagt noe riv ruskende galt... Jeg er enig i det. Endret 21. juli 2013 av turbonello Lenke til kommentar
Anvilycus Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Hadde du anmeldt det en gang til, hva da? Advarsel førstegang, og så alvor i annen omgang... Det samme gjelder vel for kristne barn også? Skolen kommer inn i bildet, og det er mye som skjer selv om de ikke nødvendigvis fengsles... Om de fortsetter, så ville barnevernet blitt koblet inn osv osv. Ellers er det jo selvsagt noe riv ruskende galt... Jeg er enig i det. Tviler på at skolen kommer inn i bildet hvis det foregår utenfor skoletid. Ellers så er det ikke mye politiet kan gjøre med de udugelige lovene vi har i Norge. Det blir problematisk hvis barnevernet kobler inn. Da går foreldrene til imanen i mooskeen og da blir det masse demonstrasjon i gatene. Muslimer trenger ikke å kjenne hverandre. Så lenge du er muslim og religion har mange tilhengere. Da har disse muslimene en stor grad av politisk makt i Norge selv om de ikke sitter på Stortinget. https://www.youtube.com/watch?v=YFJj-pnlLlk Islam er den sterkeste religion i verden. Islam er også den mest voksende religion i Norge også. Buddhister, Kristne, Katolikere osv er i undertall. Om en muslimk jente blir voldtatt. Da skal jeg love deg at det blir opprør i gatene. Dette kommer ikke til å skje fordi muslimske jenter hele tiden går med sjal og unngår nattklubber. De fleste muslimske jenter er snille jenter og drikker ikke noe øl i det hele tatt. Endret 21. juli 2013 av Anvilycus 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå