Gå til innhold

Navn for nytt mediebyrå

rdan87

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt å starte et nytt mediebyrå som hobby ved siden av skole, men jeg trenger et navn - og jeg er ikke særlig kreativ med ord og navn.

Mediebyrået skal drive med salg av tjenester som webdesign og -utvkling, profilering, markedsføring og design av trykksaker over en nettside.

Kriterier for navnet er at det først og fremst er ledige domener for navnet. Altså domener, ikke bare ett domene - men .no, .net og .com -domene for dette navnet.

- Hvis det er mellomrom eller bindestrek i navnet vil jeg ha 3 domener (.no, .net og .com) uten mellomrom eller bindestrek og 3 andre doemner med bindestrek.

- Hvis det er norske bokstaver i navnet vil jeg ha 3 domener uten de norske bokstavene (altså enten ae for æ, a eller aa for å og o for ø) og 3 andre domener med de norske bokstavene.

Dette er en god strategi for noe som bare driver over nett, men om du kommer på et bra navn - så bare kom med det, selv uten å ha skjekket om det er ledige domener for navnet. Jeg sjekker jeg vettu! ;)

Neste kriterie, men som ikke er helt nødvendig er at det er ledig i Brønnøysundregistrene.

Navnet må ha god klang, og må kunne gjenskapes i en logo. Det må være lett å huske og lett og uttale. Det skal være nasjonalt og ikke lokalt.

Jeg liker ideen med å binde navnet til noe med som har med Norge og norsk kultur å gjøre.

JEG TRENGER SÅRT FORSLAG! ;)

Takker for alle forslag på forhånd...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.no var ledig, .com blir sikkert ledig om du kontakter de - copyrighten deres gikk ut i 2003. Send de en epost og spør.

.net trenger du ikke.

.no er parkert, og er ikke ledig. Ja de har ikke oppdatert copyrighten siden 2003, men de betaler likevel for domenet hvert år. .net trenger man, det er egentlig mye viktigere enn .com på det norske marked.

Lenke til kommentar

Hvorfor gå over stokk og stein med domenenavn? Hold deg til .no, ser ingen poeng med noe annet. Dine potensielle kunder kommer uansett til å være norske i starten.

Jeg er fokusert på å bare drive i Norge omtrent hele tiden, tror ikke jeg kommer til å utvikle meg til å bli internasjonal. Men jeg har erfaring i online-markedsføring, å eie alle domenene for navnet påvirker SEO (Google, Ask og andre søkemotorer) når du søker på de tjenestene jeg gir - pluss om dersom jeg blir internasjonal hvorfor skal jeg betale 10 000,- av kroner bare for å få det domenet for navnet mitt jeg vil ha. Jo mer suksess firma mitt blir, jo dyrere blir domenet jeg vil kjøpe. Uansett, det er strategi - søk det opp og se hva det har å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...