Gå til innhold

Kaviar

Anbefalte innlegg

Har mang en gang sett på filmer og tv, at de serverer "Kaviar" som visst er noe veldig kostbart og attraktivt noe,

Og da snakker vi ikke om kaviar som den vi har på tuber i butikken, men noe svart greier de får på tallerken.

Går det an å få kjøpt sånn kaviar som det i noen slags butikker?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mang en gang sett på filmer og tv, at de serverer "Kaviar" som visst er noe veldig kostbart og attraktivt noe,

Og da snakker vi ikke om kaviar som den vi har på tuber i butikken, men noe svart greier de får på tallerken.

Går det an å få kjøpt sånn kaviar som det i noen slags butikker?

Svart kaviar, også ofte kallt "russisk" kaviar, får du tak i hos de fleste delikatessebutikker og hos de fleste fiskehandlere som for eksempel Fjellberg i Oslo.

Lenke til kommentar

Mener jeg har sett russisk kaviar på enkelte, vanlige matvarebutikker. Selv er jeg ikke noe glad i det, og kan derfor ikke si noe om kvaliteten på disse produktene. Mulig en må på en delikatessebutikk for å få noe skikkelig.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Mener jeg har sett russisk kaviar på enkelte, vanlige matvarebutikker. Selv er jeg ikke noe glad i det, og kan derfor ikke si noe om kvaliteten på disse produktene. Mulig en må på en delikatessebutikk for å få noe skikkelig.

Det har du nok neppe. Koster over 1000 kroner boksen (28 gram ca).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis jeg ikke husker helt feil, er det bare en fiskeart som klarer å produsere den svarte rognen. Det er Belugastøren, den lever bare i Det Kaspiske Hav og Svartehavet. Grunnen til at den er så dyr er at det bare er Belugastøren som produserer den svarte rognen, og at det stadig blir færre av de.

For å få rognen kan man drepe fisken, eller man kan stryke fisken og sette den ut igjen. Det er vel stort sett førstnevnte metode som brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...