Martin Toto Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 He escaped the way his nose pointed Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Spesielt bilde av en mann uten hode. Er det nå vi kommer inn på hva grensen mellom redigering og manipulering angår? " det var da et flott bilde du sendte meg hr.hansen. Skarpt og fint med flotte farger og kontraster." ..men hvor er hodet hans?? Bildekritikk på Akam. Er det noen grenser her for hvor god man kan være på redigering/mnanipulering av bilder? Noen grenser overhodet, eller er det mere som at "ja jeg kjenner jo hu eller han" så må jo slenge inn en hyggelig kommentar til bildet hennes/hans... Lenke til kommentar
Martin Toto Skrevet 20. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2013 Spesielt bilde av en mann uten hode. Er det nå vi kommer inn på hva grensen mellom redigering og manipulering angår?" det var da et flott bilde du sendte meg hr.hansen. Skarpt og fint med flotte farger og kontraster." ..men hvor er hodet hans??Bildekritikk på Akam. Er det noen grenser her for hvor god man kan være på redigering/mnanipulering av bilder? Noen grenser overhodet, eller er det mere som at "ja jeg kjenner jo hu eller han" så må jo slenge inn en hyggelig kommentar til bildet hennes/hans... Kan ikke si at jeg skjønte så mye av hva du mente med det, Ronny. Vil du utdype? Lenke til kommentar
Kvalsvikfoto Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Spennende bilder...men 362 dager til med hodeløse bilder.....og myyyye photoshop og klipping... Tja....Ikke min fotoverden ihvertfall..... Stau pau.-) Lenke til kommentar
Martin Toto Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Spennende bilder...men 362 dager til med hodeløse bilder.....og myyyye photoshop og klipping... Tja....Ikke min fotoverden ihvertfall..... Stau pau.-) Det er veldig morsomt at du antar hvordan jeg har laget bildene mine. For det første er det faktisk ikke så "mye" Photoshop som du skulle trodd. Da håper jeg du fortsetter å ignorere bildene mine så jeg slipper å høre hvor fælt det er i 362 dager igjen. Hvis du skal lage kvalme, så står jeg heller over. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Spesielt bilde av en mann uten hode. Er det nå vi kommer inn på hva grensen mellom redigering og manipulering angår?" det var da et flott bilde du sendte meg hr.hansen. Skarpt og fint med flotte farger og kontraster." ..men hvor er hodet hans??Bildekritikk på Akam. Er det noen grenser her for hvor god man kan være på redigering/mnanipulering av bilder? Noen grenser overhodet, eller er det mere som at "ja jeg kjenner jo hu eller han" så må jo slenge inn en hyggelig kommentar til bildet hennes/hans...Kan ikke si at jeg skjønte så mye av hva du mente med det, Ronny. Vil du utdype? Personlig foretrekker jeg bilder av mennesker med hode. Lenke til kommentar
Kvalsvikfoto Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Spennende bilder...men 362 dager til med hodeløse bilder.....og myyyye photoshop og klipping... Tja....Ikke min fotoverden ihvertfall..... Stau pau.-)Det er veldig morsomt at du antar hvordan jeg har laget bildene mine. For det første er det faktisk ikke så "mye" Photoshop som du skulle trodd.Da håper jeg du fortsetter å ignorere bildene mine så jeg slipper å høre hvor fælt det er i 362 dager igjen. :)Hvis du skal lage kvalme, så står jeg heller over. Hei:-) Mener at folk tar forskjellige typer bilder,og det er fint det.. Ertet deg litt i går:-) Skal titte på bildene dine jeg. Ha en fin dag:-) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Selvsagt vil det alltid være ulike meninger om hvor mye et bilde skal eller kan redigeres. Derfor blir det litt vanskelig når folk som ikke liker redigering eller manipulasjon skal "bedømme et slik bild. Det blir som om jazz hater skal kommentere en jazz plate. Jeg elsker redigering og manipulering. For meg er PS et laboratorium hvor jeg kan få utfolde min kunstneriske og kreative evner. Liker jeg bilder av hodeløs folk? Ja, hvis det er godt laget synes jeg det er kjempestilig. Her inne på dette forumet har vi folk som mener at det lengste mann kan gå er å justere litt lys og farge, Også har vi slike som meg, som mener at det ikke finnes grenser for hva mann kan gjøre med et bilde. Kunstnere har til alle tider tatt seg friheter til å forandre på virkeligheten, og den friheten må vi alle få lov til å ha. 1 Lenke til kommentar
Martin Toto Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Selvsagt vil det alltid være ulike meninger om hvor mye et bilde skal eller kan redigeres.Derfor blir det litt vanskelig når folk som ikke liker redigering eller manipulasjon skal "bedømme et slik bild.Det blir som om jazz hater skal kommentere en jazz plate.Jeg elsker redigering og manipulering. For meg er PS et laboratorium hvor jeg kan få utfolde min kunstneriske og kreative evner. Liker jeg bilder av hodeløs folk?Ja, hvis det er godt laget synes jeg det er kjempestilig.Her inne på dette forumet har vi folk som mener at det lengste mann kan gå er å justere litt lys og farge,Også har vi slike som meg, som mener at det ikke finnes grenser for hva mann kan gjøre med et bilde.Kunstnere har til alle tider tatt seg friheter til å forandre på virkeligheten, og den friheten må vi alle få lov til å ha. Jeg er også den typen som liker å utfolde meg kreativt. Surrealismen er virkelig noe jeg brenner for. Jeg skal gjennom 365 dager, det hadde blitt kjedelig med et "vanlig" og uredigert bilde om dagen - DA hadde jeg gått tom for ideèr! Lenke til kommentar
wasco Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Selvsagt vil det alltid være ulike meninger om hvor mye et bilde skal eller kan redigeres.Derfor blir det litt vanskelig når folk som ikke liker redigering eller manipulasjon skal "bedømme et slik bild.Det blir som om jazz hater skal kommentere en jazz plate.Jeg elsker redigering og manipulering. For meg er PS et laboratorium hvor jeg kan få utfolde min kunstneriske og kreative evner. Liker jeg bilder av hodeløs folk?Ja, hvis det er godt laget synes jeg det er kjempestilig.Her inne på dette forumet har vi folk som mener at det lengste mann kan gå er å justere litt lys og farge,Også har vi slike som meg, som mener at det ikke finnes grenser for hva mann kan gjøre med et bilde.Kunstnere har til alle tider tatt seg friheter til å forandre på virkeligheten, og den friheten må vi alle få lov til å ha.Jeg er også den typen som liker å utfolde meg kreativt. Surrealismen er virkelig noe jeg brenner for. Jeg skal gjennom 365 dager, det hadde blitt kjedelig med et "vanlig" og uredigert bilde om dagen - DA hadde jeg gått tom for ideèr! Så bare stå på Det du bedriver er en egen kunstart. Det du holder på med er ikke bare manipulasjon, det er Photoshop Art. Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Selvsagt vil det alltid være ulike meninger om hvor mye et bilde skal eller kan redigeres.Derfor blir det litt vanskelig når folk som ikke liker redigering eller manipulasjon skal "bedømme et slik bild.Det blir som om jazz hater skal kommentere en jazz plate.Jeg elsker redigering og manipulering. For meg er PS et laboratorium hvor jeg kan få utfolde min kunstneriske og kreative evner. Liker jeg bilder av hodeløs folk?Ja, hvis det er godt laget synes jeg det er kjempestilig.Her inne på dette forumet har vi folk som mener at det lengste mann kan gå er å justere litt lys og farge,Også har vi slike som meg, som mener at det ikke finnes grenser for hva mann kan gjøre med et bilde.Kunstnere har til alle tider tatt seg friheter til å forandre på virkeligheten, og den friheten må vi alle få lov til å ha.Jeg er også den typen som liker å utfolde meg kreativt. Surrealismen er virkelig noe jeg brenner for. Jeg skal gjennom 365 dager, det hadde blitt kjedelig med et "vanlig" og uredigert bilde om dagen - DA hadde jeg gått tom for ideèr! Skjønner godt du er en kreativ person. Du skal ha for det. Dine kunnskaper rundt photoshop overgår mine. Du sier det er kjedlig med et uredigert bilde. Min personlige oppfatning hva redigering angår er justeringer av lys, farger, kontraster og slike ting. Samt fjærne et støvkorn fra linsa(på bildet) Din oppfatning av redigering er tilsynelatende fjærne et hode på en person(kansje lime inn et hestehode på Mullah Krekar mm.) noe jeg vil kalle for manipulering. Det er en egen diskusjonstråd om dette emnet her på Akam, redigering vs manipulering. Vi er hvertfall enige om at vi er uenige:-) Lenke til kommentar
Martin Toto Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Selvsagt vil det alltid være ulike meninger om hvor mye et bilde skal eller kan redigeres.Derfor blir det litt vanskelig når folk som ikke liker redigering eller manipulasjon skal "bedømme et slik bild.Det blir som om jazz hater skal kommentere en jazz plate.Jeg elsker redigering og manipulering. For meg er PS et laboratorium hvor jeg kan få utfolde min kunstneriske og kreative evner. Liker jeg bilder av hodeløs folk?Ja, hvis det er godt laget synes jeg det er kjempestilig.Her inne på dette forumet har vi folk som mener at det lengste mann kan gå er å justere litt lys og farge,Også har vi slike som meg, som mener at det ikke finnes grenser for hva mann kan gjøre med et bilde.Kunstnere har til alle tider tatt seg friheter til å forandre på virkeligheten, og den friheten må vi alle få lov til å ha.Jeg er også den typen som liker å utfolde meg kreativt. Surrealismen er virkelig noe jeg brenner for. Jeg skal gjennom 365 dager, det hadde blitt kjedelig med et "vanlig" og uredigert bilde om dagen - DA hadde jeg gått tom for ideèr!Skjønner godt du er en kreativ person. Du skal ha for det. Dine kunnskaper rundt photoshop overgår mine. Du sier det er kjedlig med et uredigert bilde. Min personlige oppfatning hva redigering angår er justeringer av lys, farger, kontraster og slike ting. Samt fjærne et støvkorn fra linsa(på bildet)Din oppfatning av redigering er tilsynelatende fjærne et hode på en person(kansje lime inn et hestehode på Mullah Krekar mm.) noe jeg vil kalle for manipulering. Det er en egen diskusjonstråd om dette emnet her på Akam, redigering vs manipulering. Vi er hvertfall enige om at vi er uenige:-) Jeg er langt ifra uenig med deg, Ronny! Ikke misforstå meg. Jeg vil si at redigering er at man gjør "noe ekstra" med bilde. Du gjør det bedre enn det vanligvis er, noe som oftest alle fotografer gjør. Man vil jo ha best mulig kvalitet, og det er forståelig for enhver person. Jeg er også enig i at dette er mer manipulasjon enn redigering, fordi bilde skal ikke være sånn, jeg har gjort noe med det. Det er også grunnen til at jeg har puttet bilde under kategorien "manipulasjon". Så jeg er fullstendig enig med deg at det er mer manipulering enn redigering. Jeg mente overhode ikke at uredigerte bilder er kjedelige fordi det er de ikke. Selvfølgelig kommer dette ann på fotografen og hvordan type bilder han tar og om han er flink! Personlig syntes jeg fotografer som tar for eksempel bybilder og utrolig gjennomførte bilder uten noe som helst planlegging, bare det "ekte liv" - har mye mer erfaring og mye mer kunnskap enn det jeg sitter på. Fordi det krever virkelig å være rask på avtrykkern! Konklusjonen min er at det er en stor mellomting mellom redigering og manipulasjon, men alle bilder som er rørt med et redigeringsprogram vil jeg si èr redigert, alle bilder som er gjort noe med som de ikke skal originalt er manipulert. At noen ikke har et hode er manipulasjon. Sist, men ikke minst vil jeg også takke deg wasco. Jeg gleder meg virkelig til å se hvor langt jeg kan nå og hvor mye erfaring jeg får igjennom dette prosjektet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg