Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Livet mitt er fullstendig uten mening

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri fått det til på skolen. Hverken sosialt eller faglig. Jeg har gjordt utallige misslykka forsøk på videregående selv om jeg har gjordt så godt jeg kan. Jeg har prøvd meg på utallige jobber og fått sparken fra samtlige fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg. Dette til tross for at jeg har arbeidet etter beste evne.

Hele livet har jeg gjordt så godt jeg kunne hele livet og det eneste det har gitt meg er klientstatus i psykiatrien og et ulykkelig liv. Nå er jeg 26 år og føler at jeg ikke har noe annet valg enn å gi opp.

Selvtilliten min er fullstendig på bånn og jeg føler meg maktesløs. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ingenting å fylle dagene med og heller ingen venner. Når jeg besøker familien min så blir jeg trakassert av faren min og har derfor blitt nødt til å holde meg borte.

Når jeg forteller andre hvor ulykkelig jeg er sier de bare ting som "ting kommer til å bli bedre" "ingen vet hva fremtiden bringer" "ta tiden til hjelp" "familien din er glad i deg" "du har mye å leve for"

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og jeg har heller ikke krefter til å gjøre noe :(

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne tenke meg å ha hund men jeg er redd jeg ikke kan ta meg av den. For eksempel har jeg periodevis angst som kan vare i flere dager. Det er ikke alle som er skikket til å ha dyr dessverre. Det er slett ikke noe jeg er stolt av

Nei, da er det kanskje ingen god ide med hund. Men kanskje det kan være noe dersom du kommer opp på et høyere funksjonsnivå i framtiden. Å ha hund har hjulpet meg til å komme meg ut i hvert fall. Nå har jeg katt og da trenger en ikke være spesielt godt fungerende for å ta seg av den. Leste et sted at psykologer anbefaler katt for de som er deprimerte, da de ikke speiler humøret til eieren slik som hunder gjør.

Lenke til kommentar

Nei, da er det kanskje ingen god ide med hund. Men kanskje det kan være noe dersom du kommer opp på et høyere funksjonsnivå i framtiden. Å ha hund har hjulpet meg til å komme meg ut i hvert fall. Nå har jeg katt og da trenger en ikke være spesielt godt fungerende for å ta seg av den. Leste et sted at psykologer anbefaler katt for de som er deprimerte, da de ikke speiler humøret til eieren slik som hunder gjør.

hmm.. katt sier du? det er kanskje ikke så dumt for meg :) hva gjør jeg hvis jeg skal være borte en stund?

Lenke til kommentar

Bare sørg for å kastrere eller sterilisere katten hvis du ønsker å gi den et langt og godt liv. Har selv en 17 år gammel katt, den holder seg svært godt og hjelper på humøret :) Katten er også alltid glad for å se folk. Hunder har jeg selv dårlig erfaring med, de knurrer alltid mot meg, uansett hvilken hunderase det er.

Lenke til kommentar

Konsentrasjonsvansker, lite energi, mangel på energi/livslyst, og så videre er klare tegn på depresjon.

Er du medisinert mot depresjon?

Hvis ikke ta en tur innom fastlegen og be om en utredelse, ved riktg medisinering vil du ha et mye bedre startpunkt for å komme deg opp igjen.

Dersom du er på medisiner mot depresjon trenger du kanskje annen type medisin.

Høres ut som du er i en situasjon hvor du har behov for hjelp for å komme i gang igjen.

Det er mange som har problemer med arbeidslivet, NAV har løsninger på dette, men for å få den beste oppfølgingen derfra må du begynne hos fastlegen.

Ingen venner/sosialt nettverk, hva med online spill eller chattesider?

Kan være en god måte for å komme i kontakt med andre?

(vet om en som møtte ej jente i Ryzom (online spill), de er gift i dag)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du noen gang prøvd å reise litt rundt? Type backpacking, interrail, couchsurfing og lignende? Jeg har hele livet kun reist på typiske "sydenferier" med familien, men i sommer har jeg reist mye rundt på egen hånd, en måneds tid rundt i Europa. På mange måter åpnet dette opp en helt ny verden for meg, det livet jeg var vant til virket plutselig som bare et lite fragment av alt man egentlig kan oppleve i denne verden. Det er virkelig fantastisk å oppleve nye steder og møte nye mennesker. Kanskje dette kunne lagd en slags gnist hos deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...