Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Morn, jeg har spart opp litt penger og håpet at noen var villige til å hjelpe meg med å oppgradere PCen min.

Det nåværende oppsettet er ikke så altfor ille, men med nye spill som kommer ut så må jeg være forberedt.

Hovedkort: GA-Z68XP-UD3

Skjermkort: NVIDIA GeForce GTX 560 Ti

Prosessor: Intel® Core i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.6GHz

RAM: 8GB

(Si ifra om dere trenger mer informasjon)

Budskjettet er på 7.000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX 780 er 2000 kr billigere og har nesten identisk ytelse. Titan er et idiotisk kjøp etter at 780 kom på markedet.

Ja, det var det jeg trodde. Men bør jeg erstatte noe annet enn skjermkortet? Er det nødvendig å bytte prosessor for eksempel? Og hva burde jeg ha på en eventuell SSD disk? Operativsystemet og spill?

Lenke til kommentar

Hvis du bare spiller holder prosessoren din i massevis. Jeg ville nok kjøpt en SSD du kan legge OS og de mest brukte programmene på. Samsung 840 250GB er kjent for å være bra, og koster heller ikke allverdens. SSD + 780 tror jeg vil være en god oppgradering til maskinen din.

Lenke til kommentar

Hvis du bare spiller holder prosessoren din i massevis. Jeg ville nok kjøpt en SSD du kan legge OS og de mest brukte programmene på. Samsung 840 250GB er kjent for å være bra, og koster heller ikke allverdens. SSD + 780 tror jeg vil være en god oppgradering til maskinen din.

Ok, Tusen takk!

Lenke til kommentar

Er ikke så erfaren med strømforsyning. (Aner ikke hva du snakker om) :confused:

Hvor mye effekt en strømforsyning kan levere sier noe om hvor kraftige komponenter du kan sette i maskinen, om strømforsyningen ikke er kraftig nok vil maskinen rett og slett skru seg av når du begynner å spille. Effekt måles i Watt på PSUer og er maksimal effekt er vanligvis oppgitt med et stort tall på siden av strømforsyningen, ettersom Chieftec Nitro 85+ kommer i varianter fra 400W til 1200W er det ganske kritisk at du oppgir maksimal effekt på din strømforsyning.

En rask titt på sidene til Chieftec sier meg at du vil klare deg bra så lenge din Nitro 85+ er på 550W eller mer, men om du bare har 400W-modellen må du bytte strømforsyning for å kunne sette inn et kraftigere kort som blir anbefalt her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...