Gå til innhold

Diskusjon rundt Islam , splittet fra Marte (24) fengslet i Dubai fordi hun ble voldtatt

Anbefalte innlegg

Moderatormelding Splitting!

Siden tråden delte seg opp har den blitt splittet.
De som ønsker å fortsette diskusjonen rundt den Norske kvinnen kan gjøre det i den opprinnelige tråden.
Emnetittelen er provisorisk, føll fritt fram til å endre den eller komme med bedre forslag.
Mvh
Malvado

Blir også litt oppgitt over at folk aldri lærer. Hvorfor dra til et land som behandler kvinner på den måten?
Hvor ofte har ikke scandinaviske jenter blitt voldtatt på Tyrkia for eksempel, og likevel drar de på ferie ditt.

Med det glansbildet av islam som folk får lære om i skolen og media i Norge, så er det ikke det minste rart at slikt som dette skjer.
Folk flest har ganske enkelt ikke peiling på hva islam er og hva islam står for. Og de få av oss som i mange år har prøvd å advare mot islam, vi blir ikke hørt, men bare avvist og gjort narr av som konspirasjonsteoretikere,islamofober, fremmedfiendlige, rasister, nazister osv osv.

Så om det Marte har fortalt er riktig, så er hun ikke bare et offer for voldtekt, og overgre fra myndighetene i et muslimsk land, men hun er også et offer for den norske regjeringens politikk. Endret av Malvado
Informasjon om splitting
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slike regler majoriteten av muslimene i Norge ønsker?

Det har jeg ingen dokumentasjon på men av di jeg har pratet med vriker di fleste muslimer veldig fornøyde mes muligheten til å kunne tenke fritt i Norge uavhengig av religion. Dog er dette arabere som er ganske forskjellige i fra oss.

I koranen blir muslimer oppfordret til å lyve for vantro for å forsvare islam eller seg selv, så jeg vil ikke anbefale å stole på muslimer.

Selv vil jeg aldri stole på noen muslim.

Det har ikke noe med folkeslag eller hudfarge å gjøre, men med islam.

Og når muslimer forlater islam og blir ex-muslimer, da kan man vurdere å stole på dem også.

Men altså ikke så lenge de er muslimer.

Og det er ganske sannsynlig at muslimer i Norge også ønsker slike regler, fordi det er jo en del av islams lover.

Lenke til kommentar

Utlendinger kommer til Norge og gjør noe galt. Så får de 1-2 ukers fengsel. Voldta norsk kvinne og du får 1-2 måneders fengsel. Nordmenn gjør ingenting galt i utlandet og får fengsel for livstid. Er det ikke på tide at vi tar igjen med samme mynt? Alle som ikke er norske statsborgere og bryter loven skal få 20-40 års fengsel, mens norske borgere skal ha luksus straff i 1-2 uker.

Jeg er faktisk drittlei at kriminelle utlendinger skal få lov til å herje fritt i Norge, mens norske borgere får livtids straff i utlandet. På tide å fjerne indirekte demokrati og innføre direkte demokrati.

Endret av Anvilycus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I koranen blir muslimer oppfordret til å lyve for vantro for å forsvare islam eller seg selv, så jeg vil ikke anbefale å stole på muslimer.

Og når muslimer forlater islam og blir ex-muslimer, da kan man vurdere å stole på dem også.

Og det er ganske sannsynlig at muslimer i Norge også ønsker slike regler, fordi det er jo en del av islams lover.

Iqbal potetball har vel omtrent like religiøs tilhørighet som det ola normann har så ikke øag storm i vannglass, det er ekstreme kristne også.

Når det kommer til hvem du stoler på setter du tillit til mer tvilsomme ting en muslimer i din streben på å bevise konspirasjoner.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Det finnes over en milliard muslimer i ufattelig mange retningslinjer, når man prøver å stemple alle på engang blir det som å advare noen i England om å bade i Nordsjøen fordi du pisset fra kaien i Haugesund og har hatt klamydia.

Det folk som deg ikke vil innrømme for seg selv er at alle muslimer følger islam, og det er slams lover og regler det er snakk om.

Selv om det er forskjeller i straff, så følger muslimer fremdeles stor sett samme regler.

En annen ting er at det opprinnelige islam er våknet og nå sprer seg, sponset av saudi-arabia og faktisk også USA, og i hovedsak represntert ved al-quaida og muslimsk brorskap.

Og det vil etter hvert oppstå et press på alle muslimer fra det opprinneligeog mer ekstreme islam.

Lenke til kommentar

Det folk som deg ikke vil innrømme for seg selv er at alle muslimer følger islam, og det er slams lover og regler det er snakk om.

Selv om det er forskjeller i straff, så følger muslimer fremdeles stor sett samme regler.

En annen ting er at det opprinnelige islam er våknet og nå sprer seg, sponset av saudi-arabia og faktisk også USA, og i hovedsak represntert ved al-quaida og muslimsk brorskap.

Og det vil etter hvert oppstå et press på alle muslimer fra det opprinneligeog mer ekstreme islam.

Underlagt jødene?

Fra spøk til revolver, islam har en del radikale grupper vi kan anse som en trussel, dog er vi da nok enige om hvem som er muslimer og ikke.

Lenke til kommentar

Kan ikke dere religiøse slutte å krangle om religion som jødedomme, kristendommen og Muslimene?? Dere har jo de samme 10 bud og er jo rett og slett slektninger. Jøder og muslimene er jo laget av barna til Abraham. Sønnene til Abraham er Isaac og Ishmael. Samme far men forskjellige mor. Det eneste grunnen til at jøder og muslimer hater hverandre var fordi barna til Abraham hater hverandre. Abraham og jesus er jo sønnene til David. Jesus skapte kristendommen, mens Abraham skapte Islam.

Jeg vil også nevne at i 1960 tallet så ble de 10 budene i bibelen omskrevet av kirken.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

Med det glansbildet av islam som folk får lære om i skolen og media i Norge, så er det ikke det minste rart at slikt som dette skjer.

Folk flest har ganske enkelt ikke peiling på hva islam er og hva islam står for. Og de få av oss som i mange år har prøvd å advare mot islam, vi blir ikke hørt, men bare avvist og gjort narr av som konspirasjonsteoretikere,islamofober, fremmedfiendlige, rasister, nazister osv osv.

Så om det Marte har fortalt er riktig, så er hun ikke bare et offer for voldtekt, og overgre fra myndighetene i et muslimsk land, men hun er også et offer for den norske regjeringens politikk.

Nå kjenner jeg at jeg både blir sint og redd. Du sier at folk flest ikke har peiling på hva Islam er og står for, og har mest sannsynlig rett. Likevel fremstår du som rene eksperten. Det makter jeg ikke å forstå. Vi vet lite om religionen og det gjør du også. Det er derfor du reagerer som du gjør. Du vet like lite som oss og er livredd for noe som i realiteten ikke er en trussel. Jeg skjønner godt at det du omtaler som vi ikke blir sett og hørt.

I Koranen blir muslimer også oppfordret til å behandle foreldre, slektninger, hjemløse og trengende godt. Om nødvendig hjelpe dem med klær, mat og penger. Boka sier også strengt i fra om at man ikke skal hate andre mennesker og behandle alle likt. Ser du hvor enkelt man kan manipulere ved å hente ut det beste eller verste fra en hellig bok? Det du driver med er livsfarlig og totalt usmakelig. Om tallet bak brukernavnet ditt samsvarer med fødselsåret ditt så råder jeg deg til å være ytterst forsiktig. Du er 19 år, mann. Du vet lite eller ingenting. 3.66 Don't argue about things that you know nothing about. Sitat hentet fra Koranen.

Det er nesten helt sikkert at den gjennomsnittlige muslim er mer stolbar enn menneskene du finner i vår sekulariserte nasjon.

I tillegg er det viktig at du sorterer informasjonen du blir gitt. Du blir gjennom nyhetene foret med informasjon fra krigsherjede områder i Midtøsten. Ofte blir ordene Islam, islamister og muslimer nevnt. De to siste har overhodet ingen tilknytning. Det er ekstremistene som er omtalt. Det er de som har skapt bildet du har mot islam som religion og det blir selvsagt helt feil. Ta en runde med deg selv og tenk over hva det er du skriver.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg at jeg både blir sint og redd. Du sier at folk flest ikke har peiling på hva Islam er og står for, og har mest sannsynlig rett. Likevel fremstår du som rene eksperten. Det makter jeg ikke å forstå. Vi vet lite om religionen og det gjør du også. Det er derfor du reagerer som du gjør. Du vet like lite som oss og er livredd for noe som i realiteten ikke er en trussel. Jeg skjønner godt at det du omtaler som vi ikke blir sett og hørt.

Jeg vet hva jeg snakker om, og jeg har også studert islam og islams skrifter i mange år. Og jeg vet utmerket godt hva islam er og hva det handler om.

En del av problemet vi står overfor er imidlertid folk som ikke vet, og som bare går ut fra at alle andre vet like lite som dem selv, og bare er imot islam fordi de hater muslimer eller er redd for fremmede.

Når du sier at du vet så lite om islam, hvordan kan du da vite sikkert at islam ikke er en trussel ?

Og med hvilket grunnlag mener du at du kan avgjøre hva jeg vet om islam ?

I Koranen blir muslimer også oppfordret til å behandle foreldre, slektninger, hjemløse og trengende godt. Om nødvendig hjelpe dem med klær, mat og penger. Boka sier også strengt i fra om at man ikke skal hate andre mennesker og behandle alle likt.

Dette er forsåvidt riktig, men det gjelder for muslimer og forholdet mellom muslimer. Det står ingen steder i koranen eller noen andre skrifter at dette gjelder for vantro, altså folk som ikke er muslimer.

Derimot så står det andre steder i koranen om foholdet til vantro, og hvordan muslimene skal behandle vantro, og det står også i koranen at bare muslimer er å regne som fullverdige mennesker.

Koranen er også inndelt i forholdsvis fredelige mekka-surer og krigerske mesina-surer. De krigerske medina -surene overstyrer mekka-surene, dvs at taktikken er å bruke mekka-surene for å overbevise folk om at islam er en "fredelig" religion, og at de ikke har noe å frykte.

Når så islam har fått godt fotfeste, og muslimene er sterke nok, så begynner de å praktisere medina-surene.

Det du driver med er livsfarlig og totalt usmakelig. Om tallet bak brukernavnet ditt samsvarer med fødselsåret ditt så råder jeg deg til å være ytterst forsiktig. Du er 19 år, mann. Du vet lite eller ingenting. 3.66 Don't argue about things that you know nothing about. Sitat hentet fra Koranen.

Hvorfor er det jeg driver med livsfarlig og totalt usmakelig ?

Jeg forteller jo bare sannheten om islam, du mener mao at sannheten er livsfarlig og totalt usmakelig.

Hva som står i koranen bryr jeg meg ikke om uansett.Men hvordan mener du at du kan vite hva jeg vet eller ikke vet ?

Og du bør ikke uten videre gå ut fra at jeg er 19 år selv om brukernavnet mitt er baltazar94, det kunne jo være andre grunner til at jeg valgte dette brukernavnet.

Men det er jo uansett mulig at en ungdom på 19 år kan vite mer om islam en folk flest her i landet, for kunnskapen om islam blant folk flest her i landet er omtrent lik 0.

Jeg er forøvrig ikke 19 år, det er noen år siden jeg var 19.

Det er nesten helt sikkert at den gjennomsnittlige muslim er mer stolbar enn menneskene du finner i vår sekulariserte nasjon.

Det er nok mulig, for folk flest i dag elsker løgnen, og de elsker å bli lurt og svindlet.

Det som gjorde at folk var å stole på før var kristendommen, og det faktum at selv ateister var oppdratt etter kristne verdier.

I tillegg er det viktig at du sorterer informasjonen du blir gitt. Du blir gjennom nyhetene foret med informasjon fra krigsherjede områder i Midtøsten. Ofte blir ordene Islam, islamister og muslimer nevnt. De to siste har overhodet ingen tilknytning. Det er ekstremistene som er omtalt. Det er de som har skapt bildet du har mot islam som religion og det blir selvsagt helt feil. Ta en runde med deg selv og tenk over hva det er du skriver.

Jeg baserer ikke noe av det jeg vet om islam på norske aviser eller noen norske kilder. Jeg har som sagt studert islam selv, og det jeg vet om islam kommer fra mine egne studier.

Og igjen.Hvordan kan du "vite" alt dette du påstår om islam, når du selv sier at du ikke vet noe om islam ?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes sikkert nok av selvmotsigelser i koranen. Slik islam eksisterer i dag, er det et ekstremt kvinnehatende og undertrykkende system.

Det er selvsagt det er moderate muslimer, som regner seg som praktiserende, men religionen er jevnt over en sykelig byll på menneskeheten. La oss håpe at de muslimene vi dessverre har i Norge i dag, med tid legger alt sammen bak seg med tid.

Kristendommen lot seg kue over tid, men med den innvandringen og konsentreringen vi ser i Norge i dag, kan vi møte desto større utfordringer med tiden. Jeg vet ikke hvor reell trusselen om "shariasoner" er, men det er allerede utrygt nok for "frigjorte" kvinner (noe jeg ser på som utelukkende positivt, jeg legger meg ikke opp i hvordan kvinner kler seg eller hvem de ønsker å omgås med) og homofile i visse geografiske soner.

http://www.aftenpost...nn-7258416.html

Dette var et veldig interessant innlegg, men forfatteren bommer på å komme frem til en konklusjon. Denne er ganske enkel for noen som ser på befolkningsvekst som et onde, og samtidig har åpne og ærlige fordommer mot Islam. Stopp import av muslimske menn.

Endret av Fasces
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...