Gå til innhold

For lite lønn

Anbefalte innlegg

Visste ikke hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men jeg syns denne kategorien passet bra :)

Jeg fikk lønninga mi som vanlig den 19. juli før det jeg har jobbet i juli.

Problemet er at det mangler 3 075,- av pengene mine :huh:

Hvem er det jeg skal ta kontakt med for å ordne opp i dette???

Det plager meg veldig at jeg fikk lønninga på en fredag... Nå må jeg vente til mandag før jeg kan prøve å rette opp i dette :nei:

Jeg skal til syden den 28. juli, så jeg håper på å få ordnet opp i dette før den tid.

Hvordan skal jeg gjøre dette? Hvis jeg er skikkelig heldig er det noen som jobber med lønnsutbetaling som leser dette :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du får vel lønninga måneden etter du har jobbet. jeg fikk lønning den 15. juli men det er for det jeg jobbet i juni. men noen har vel litt andre rutiner. bør vel snakke med sjefen din, så tar han/hun det derfra

Endret av M.K.E.A.
Lenke til kommentar

du får vel lønninga måneden etter du har jobbet. jeg fikk lønning den 15. juli men det er for det jeg jobbet i juni. men noen har vel litt andre rutiner. bør vel snakke med sjefen din, så tar han/hun det derfra

Jeg mente at den lønninga jeg fikk den 19. JULI, er for det jeg har jobbet i JUNI

Beklager skrivefeil :green:

Lenke til kommentar

Visste ikke hvor jeg skulle plassere dette innlegget, men jeg syns denne kategorien passet bra :)

Jeg fikk lønninga mi som vanlig den 19. juli før det jeg har jobbet i juli.

Problemet er at det mangler 3 075,- av pengene mine :huh:

Hvem er det jeg skal ta kontakt med for å ordne opp i dette???

Det plager meg veldig at jeg fikk lønninga på en fredag... Nå må jeg vente til mandag før jeg kan prøve å rette opp i dette :nei:

Jeg skal til syden den 28. juli, så jeg håper på å få ordnet opp i dette før den tid.

Hvordan skal jeg gjøre dette? Hvis jeg er skikkelig heldig er det noen som jobber med lønnsutbetaling som leser dette :D

Hvis du går på timer så fikk du nok betalt for det du jobbet i juni, man vet jo ikke hvor mye du jobber i juli når måneden ikke er ferdig enda.

Hvis du er fastansatt så kan det være slik at de betaler ut fastlønn for samme måned som man er i men da blir eventuelt overtid justert månden etter, det er ihvertfall det vanlige.

Lenke til kommentar

Er det ikke ganske vanlig at arbeidskontrakten stipulerer at evt. feil ved lønnskjøring blir korrigert ved neste lønnskjøring? Det har iallefall stått i alle mine arbeidskontrakter, men så har også alle mine arbeidsgivere tilbudt forskudd på neste lønning forutsatt at man har en valid grunn (vet at kollegaer har måtte ty til dette ved f.eks. vannskade i leilighet etc).

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Nei, for du skjønner det at sjefen er på ferie nå... Og han kommer ikke tilbake før jeg har dratt til syden...

Tenkte kanskje jeg kunne ringe skatteetaten, eller droppe innom banken for å sjekke om pengene har kommet til en gammel konto som ikke har blitt slettet. Har byttet bank to ganger nå :grin2:

Helgeland Sparebank->Nordlandsbanken->DNB

Jeg er vikar og får timesbetalt, ja. Jeg har skrevet opp alle timene mine i Juni, og skulle fått lønn for dem nå i går, men nei...

Dette har aldri skjedd før! Dårlig gjort at det skulle skje akkurat den måneden jeg trenger penger til syden :(((

Lenke til kommentar

Nordlandsbanken er vel DNB?

Nordlandsbanken skal ''gjøres om'' til DNB, ja. Dette er en prosess som går over flere år og de antar at i 2017 vil Nordlandsbanken være helt over i DNB. NB ligger under DNB :p

Da jeg ble 18 ble vi enige om at jeg bare skulle hoppe til DNB med en gang så hadde de èn kunde mindre å flytte over da den tid kom. Men jeg er litt usikker på om jeg fortsatt har en konto der, selv om DNB-ansvarlig i NB sa at det var ordnet opp i nå :p Man vet jo adri!

Lenke til kommentar

Kan jo bare være en feil fra arbeidsgiver. Har skjedd med meg flere ganger, og når jeg tok kontakt så fikk de ordnet opp.

Sånn er livet til deltidsansatte/vikarer. Dette tilfellet kan da umulig være særlig mye mer sjeldent enn "helt normalt".

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Har du 5 uker ferie? Isåfall så er det nok korrigeringen trekket for den femte ferieuka?

Man hverken trekker lønn eller korrigerer for noe når man har timesbetalt.

De som har fastlønn får trekt dette av fastlønnen, de som går på timer får betalt det de jobber, ingen trekk selvsagt!!

Lenke til kommentar

Ok, spørsmålet er da hvem du kan spørre om hjelp...

Søker du det opp arbeidsgiver på www.brreg.no kan du finne ut hvem som er regnskapsfører, de betaler som oftest ut lønn også.

Er det ikke oppgitt en regnskapsfører har de en egen økonomiansvarlig du kan kontakte, er du uheldig så er det daglig leder.

Det er uansett oppgitt en revisor (for de med en viss omsetning) som du kan plage hvis det er krise. Revisor kan nok svare på hvem som har med økonomien å gjøre i selskapet.

Lenke til kommentar

Hvem leverer du timelistene dine til?

Kan du ikke bare sende en SMS til sjefen din?

Han sier at han må se på det når han kommer hjem... Huff :'(

Ok, spørsmålet er da hvem du kan spørre om hjelp...

Søker du det opp arbeidsgiver på www.brreg.no kan du finne ut hvem som er regnskapsfører, de betaler som oftest ut lønn også.

Er det ikke oppgitt en regnskapsfører har de en egen økonomiansvarlig du kan kontakte, er du uheldig så er det daglig leder.

Det er uansett oppgitt en revisor (for de med en viss omsetning) som du kan plage hvis det er krise. Revisor kan nok svare på hvem som har med økonomien å gjøre i selskapet.

Åherregud! Du er ikke dum, du!!!

Takk :DDD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...