Gå til innhold

Noen som husker? (Godteri)

Anbefalte innlegg

Bumper tråden med ny info..

Bruspulver-kremmerhus

Disse var da som sagt formet som kremmerhus, i diverse farger, hvert kremmerhus hadde kun èn farge, men mener å huske de bla fantes i gul, orange og rosa..

Kremmerhusene hadde på toppen et rosa drops med konsistens/ smak nesten som Love Hearts, som var presset ned, for å fungere som slikkepinne før man kom ned til brus-pulveret, evt kunne man jo prøve å vippe ut dette dropset..

Bruspulver-frukter

Disse har jeg fått svar på, så skal ikke skrive så mye her..

Men husker at det var en som var gul og formet som en banan, en som var orange og formet som en appelsin, en som var lilla og formet som druer, også lurer jeg på om det var en som var rød og formet som et jordbær.. Ikke sikker på om de hadde "blader"

Chupa Chups Melody Pops

Som den fløyte-formede Chupa Chups-slikkepinnen heter, etter hva jeg har funnet ut. Denne kom i tre smaker; jordbær, cola og vannmelon. Jordbær var naturligvis rød, cola var brun-ish og jeg mener å huske at vannmelon var mørk grønn-brun...

Disse slikkepinnene hadde en pinne med tall på, og en slider inni pinnen som man brukte til å endre tonene som man laget med disse slikkepinnene, de fungerte kun som fløyter så lenge slikkepinnen var såpass hel at den så ut som ei fløyte, mener jeg å huske..

På 90-tallet og tidlig på 2000-tallet når jeg kjøpte disse, så mener jeg å huske at det var en papegøye med solbriller på papiret, mens nå er det ei rød fløyte som preger papiret. Nå er et da altså kun jordbær, den røde som er i produksjon, har jeg funnet ut..

Chupa Chups XXL

Dette var en stor slikkepinne, med boble-tyggis i midten. Jeg tror ikke jeg husker hvordan tyggisen smakte før, men de jeg har funnet nå har tyggis med smak av jordbær. Før som nå, selges disse med smakene jordbær, cola og eple, med en kjerne av veldig god tyggis.

Grunnen til at jeg påpekte at jeg ikke husker hvordan tyggisen smakte før, er av den artige årsak at det står "new gum" på papiret, så de må tydeligvis ha byttet den ut..

Plastikk-fotball-spill

Dette ble kjøpt på Europris på 90-tallet ei gang, mener jeg å huske. Se bort fra dette, da det er så godt som umulig å finne igjen. Vanskelig å forklare, hadde vært mye lettere om jeg hadde bilder av det. Men om noen mot formodning skulle sitte på info om dette, post gjerne i tråden..

Endret av Alkanide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som husker et ostepop-liknende snacks som het Dig-ins?

Bitene var ringformede, men ikke som potetringer.

Tipper denne svenske varianten er ganske lik, men den har vært solgt i Norge i en periode, muligens under navnet Maarud.

Hvor kan dette kjøpes?

Jeg handler vanligvis på Rema, og de har den ikke.

estrella-dig-ins-stor.jpg

Finner den ikke på Maaruds hjemmeside. Har de den i Sverige?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Noen som husker de derre alien-godteriene?

Husker de var sånn halv-slimete, lukta kjempegodt og var forsåvidt ganske gode også. Pakkene, som forøvrig var ganske mørk, inneholdt en sånn alien.

Noen som skjønner hva jeg tenker på, og enda bedre, noen som husker hva de het?

Edit: Husker de kosta en femmer eller så på den lokale Mix-en på slutten av 90-tallet/starten av 2000-tallet.

Endret av sebbur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...