Gå til innhold

Noen som husker? (Godteri)

Anbefalte innlegg

Er noe godteri jeg gjerne skulle kjøpt igjen, som jeg husker fra sånn '95-'03 tror jeg skal stemme greit.. Starter en egen tråd for å generere svar på det jeg lurer på, og siden jeg ikke fant noen liknende tråd når jeg kikket rundt her.. Beklager om det er unødvendig med en ny tråd, men er litt viktig for meg å få svar på dette, siden jeg i mange år har lett etter disse sakene;

# Brus-pulver på lite plastikk-kremmerhus (ensfarget, men assorterte farger), med rosa drops-sak på toppen slik at den fungerte som en slikkepinne (dette dropset var også lokk. Man spiste det for å komme ned til bruspulveret), så kremmerhuset fungerte altså også som en bruspulver-beholder..

# Bruspulver-beholdere formet som frukt, vet de er å finne på Europris, men har ikke fått kjøpt dem ennå og er redd det ikke er de samme, siden posen er annerledes.. Husker iallfall det var banan, jordbær (og druer?), husker ikke om bruspulveret smakte som disse fruktene, husker kun formen på beholderne.. Var skru-kork på dem..

# Chupa Chups (?) fløyte (vet de kan skaffes på ebay, men vet ikke om det er de samme..), husker det var rød med rosa (?) pinne og jeg lurer på om det også var brun-aktig med gul eller grønn pinne.. og noe man kunne justere i bunnen for å lage diverse toner, noe som kun fungerte før man spiste slikkepinnen, siden det var den som fungerte som fløyte.. I papiret stod det en sang, med notene skrevet i tall, som samsvarte med tallene på pinnen, og over eller under tallene i papiret stod teksten på sangen man kunne spille..

På forhånd takk for hjelpen med å finne disse sakene, siden de betyr mye for meg. *minner* :)

Endret av Alkanide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beste måten å finne ut av om bruspulver-fruktene er de samme som du husker, er nok å kjøpe dem. Jeg mener å ha sett litt forskjellige varianter av disse gjennom årene, men mulig alle er laget av samme firma. Kjøp en pakke - kanskje er det samme, kanskje er det ikke det. Om sistnevnte så kan de smake både dårligere og bedre enn de du husker.

Angående Chupa Chups så er vel det et ganske stort firma, så det er nok det samme. Men også her kan du jo kjøpe en pakke for å teste.

Men husk at mye av det du husker som veldig godt fra barndommen, plutselig ikke smaker så godt lenger i dag. Smaken vår utvikler seg, samt at vi blir mer kresne jo flere forskjellige ting vi smaker på og blir vant til.

Lenke til kommentar

@Schwarzwald

Du har rett, jeg kan jo kjøpe og teste.. Grunnen til at jeg ikke har gjort det, er altså at innpakninga ikke er den samme, men dette trenger jo ikke å bety at selve produktet ikke er det samme..

@Jokingnutria

Nei..

--

Epilog

Det er vel på tide å innse at ting går ut av produksjon. Ting forandrer seg med tida, også godteri.

Dette betyr av og til at gode, gamle varianter må vike for nye slagere :(

Endret av Alkanide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Big baby pop? Lick the pop, dip it, na na na suck it!!

What? Pointless post of the year? :eek:

Eneste "pulversak" jeg husker er denne, men det er nok ikke noen av dem du er ute etter. http://en.wikipedia....et_fountain.jpg

Nei, er ikke den der :hm:

--

De ensfargede kremmehusene i assorterte farger jeg snakker om som hadde en slikkepinne-sak på toppen (stort drops), slik at den fungerte som slikkepinne (denne saken var også lokk), så bruspulver-beholder, ble solgt i sånn små poser med 4 eller 5 i, tror jeg det var.. Mener å huske det var Europris som solgte dem før, så når jeg nå ikke finner det på Europris, så er det antakeligvis rett og slett gått ut av produksjon..

Sikkert ikke greit forklart, men om noen husker det, skjønner de hva jeg mener :)

Dere synes sikkert det er merkelig at enkelte typer godteri kan bety så mye, men slik er det :new_woot:

Endret av Alkanide
Lenke til kommentar

Dere synes sikkert det er merkelig at enkelte typer godteri kan bety så mye, men slik er det :new_woot:

Jeg savner også en type godteri fra barndommen (80-tallet) som jeg ikke har sett siden, så jeg skjønner godt hva du mener.

Den har sikkert også gått ut av produksjon. Det var sånn litt seigt gelegodteri formet som fisk, og på utsiden av posen var det bilde av en katt (tegning). Jeg mener å tro at den slikket seg rundt munnen mens den så inn i posen :) Det er ikke de samme røde gelefiskene man ofte finner som smågodt nå til dags, for de er ikke like seige.

Men jeg husker også en type kjeks formet som en vaffel, med sjokolade inni. Den fant jeg plutselig igjen på Narvesen en kort periode for noen år siden, og ble overlykkelig. Den var faktisk like god som jeg husket. Men så ble den borte igjen... :shrug:

Lenke til kommentar

Schwarzwald - Godt å se det ikke bare er jeg som er slik :wee:

Jo, bare hyggelig. Du kunne heller sagt noe sånt som: Takk, men det var ikke Big baby pop jeg var ute etter, selv om det også var godt i sin tid, og hadde en fengende reklame.[/size]

Jeg beklager, Mikachu, er vel jeg som får prisen for pointless post of the year :hmm:

Husker Big Baby Pop også, tror jeg.. Eller iallfall noe som liknet.. Men var ikke de jeg spør etter, selvom det var et bra forslag basert på informasjonen jeg har gitt. Beklager om jeg klarte å fremstå som en arrogant type uten evne til å svare saklig på en post :blush:

Endret av Alkanide
Lenke til kommentar

# Bruspulver-beholdere formet som frukt, vet de er å finne på Europris, men har ikke fått kjøpt dem ennå og er redd det ikke er de samme, siden posen er annerledes.. Husker iallfall det var banan, jordbær (og druer?), husker ikke om bruspulveret smakte som disse fruktene, husker kun formen på beholderne.. Var skru-kork på dem..

Disse har de på Sjokoladebutikken som ligger i Thomas Angells gate i Trondheim. Hadde de hvertfall sist jeg var innom der, og tror det var samme type beholder som jeg husker fra barndommen. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Men jeg husker også en type kjeks formet som en vaffel, med sjokolade inni. Den fant jeg plutselig igjen på Narvesen en kort periode for noen år siden, og ble overlykkelig. Den var faktisk like god som jeg husket. Men så ble den borte igjen... :shrug:

Den var jo svingod. Var det de som het "Franske Vafler" el. ?
Lenke til kommentar

Jeg ser også etter følgende:

# Chups Chups XXL (ikke trio).. Var kun èn smak på de originale.. Stor slikkepinne, med tyggis i midten.. Mener å huske at det var Cola-smak, samt et par andre smaker jeg ikke husker akkurat nå.. Sannsynligvis jordbær og eple, men er ikke sikker, er 98% sikker på at jeg husker cola...

Endret av Alkanide
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bumper denne med et nytt spørsmål..

Husker at for 10-15 år siden så kunne man kjøpe noe slags små fotball-spill i plast på Europris, med sånn små harde godteri-kuler som ble brukt som fotballer.. Disse var i en beholder på siden, og man tok dem opp på spille-flaten ved å vri på noe, mener jeg å huske..

Det var to lag (duh), rød og blå, og man spilte ved å bruke sånn vri-ting (yep) på siden, som i et stort fotball-spill.. Ikke sant, så man lekte ikke fotball, dette var skikkelige saker.. Mener også å huske det var en mål-teller på hver side, sånn 1-2-3 osv med sliding sak..

Noen som skjønner hva jeg mener, og evt vet om det er å få tak i nå, i 2013? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...