Curiousgirl Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Skal en tur til USA til høsten og lurte på om det får an å bruke ungdomskort (VISA Electron) der? Har merket at det er noen få butikker etc. her i Norge der det ikke går, men gjelder dette i USA også? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Les her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1366924 Virker som om det skal gå noenlunde greit. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Kan være greit å ta med kontanter som backup. VISA debit funker ikke i USA for min del. Lenke til kommentar
( ) Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Og husk å oppdatere evt. regionsperre for kontoen, FØR du reiser! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 VISA electron fungerer fint i USA, men det kreves (som i Norge) at betalingsterminalen er online når du trekker kortet (chip brukes i svært liten grad i USA). De bruker heller ikke PIN, men du må signere når du overstiger et visst beløp (ca USD 25?). Lenke til kommentar
Arne Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Er ikke dette en god anledning til å skaffe seg et vanlig VISA-kort? Vanskelig for meg å si hvor gammel du er, men det er ikke spesielt vanskelig å finne en bank som tilbyr vanlige visa-kort til ungdommer. Har du evt. mulighet til å låne et av dine foreldres kredittkort som du kan ta med deg i tillegg til Electron-kortet? Jeg pleier å anbefale å ta med to kort når man reiser til utlandet, et debet- og et kredittkort, fordi man da er sikret dersom man mister det ene kortet, eller det ene slutter å virke. Du kan f.eks. oppbevare kredittkortet i en safe på hotellrommet eller i innerlommen. Det forutsetter selvfølgelig at dine foreldre vil la deg låne kredittkortet deres... Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Skal en tur til USA til høsten og lurte på om det får an å bruke ungdomskort (VISA Electron) der? Har merket at det er noen få butikker etc. her i Norge der det ikke går, men gjelder dette i USA også? Sjekk med banken. Selv om svarene her mest sannsynlig er korrekte vil du ikke ta sjansen på at de ikke er det. Det å stå i USA uten kort som fungerer er ikke gøy - jeg har prøvd - ble reddet av å ha to kort og godt forhold til banken (doblet kredittgrensen på EC da VISA (debet) ikke fungerte) Endret 26. juli 2013 av StoreMyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå