Gå til innhold

Kan man bruke VISA Electron i USA?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

VISA electron fungerer fint i USA, men det kreves (som i Norge) at betalingsterminalen er online når du trekker kortet (chip brukes i svært liten grad i USA). De bruker heller ikke PIN, men du må signere når du overstiger et visst beløp (ca USD 25?).

Lenke til kommentar

Er ikke dette en god anledning til å skaffe seg et vanlig VISA-kort? Vanskelig for meg å si hvor gammel du er, men det er ikke spesielt vanskelig å finne en bank som tilbyr vanlige visa-kort til ungdommer.

Har du evt. mulighet til å låne et av dine foreldres kredittkort som du kan ta med deg i tillegg til Electron-kortet?

Jeg pleier å anbefale å ta med to kort når man reiser til utlandet, et debet- og et kredittkort, fordi man da er sikret dersom man mister det ene kortet, eller det ene slutter å virke. Du kan f.eks. oppbevare kredittkortet i en safe på hotellrommet eller i innerlommen. Det forutsetter selvfølgelig at dine foreldre vil la deg låne kredittkortet deres...

Lenke til kommentar

Skal en tur til USA til høsten og lurte på om det får an å bruke ungdomskort (VISA Electron) der? Har merket at det er noen få butikker etc. her i Norge der det ikke går, men gjelder dette i USA også?

Sjekk med banken.

Selv om svarene her mest sannsynlig er korrekte vil du ikke ta sjansen på at de ikke er det.

Det å stå i USA uten kort som fungerer er ikke gøy - jeg har prøvd - ble reddet av å ha to kort og godt forhold til banken (doblet kredittgrensen på EC da VISA (debet) ikke fungerte)

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...