Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har i lengere tid vurdert å oppgradere maskin min til noe som vil kjøre det meste på max, å nå som pengene aksepterer det virker det som et lurt valg med tanke på alt det nye som er kommet.

Specs idag:

Prosessor: AMD fx-4100

Skjermkort: XFX radeon hd 6950 1gb XXX versjon

Hovedkort: Gigabyte GA-970A-UD3

Psu: Silver Power SP-SS500 500W

SSD: Kingston HyperX 3k 120 gb

HDD: 1TB, husker ikke nøyaktig

Ram: Corsair XMS3 8gb (2x4gb)

Kabinett: CM storm scout

Det jeg har i tankene er en oppgradering på rundt 6-7k. Da hadde jeg planer om å oppgradere prosessor, skjermkort, hovedkort og PSU.

De nye delene jeg så for meg er:

Hovedkort: MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150

CPU: Intel Core i5-4670K

PSU: Corsair CX 750M, 750W

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB

Så er det om jeg burde gå for en annen versjon av 770 eller gå for noe lignende f.eks et 7970?

Om det er lurt å gå for en 4670k istede for en 3570k? har sett litt på benchmarks å det virker ikke som det er den store forskjelden.

Så lurte jeg også på om det var en bra psu å gå for med en haswell prosessor?

On a sidenote, har ikke stor peiling på hovedkort, så bare ut som det var et som ville funke bra å hadde rett socket til 4670k

Vil bare høre hva dere tenker om det oppsette, om det vil holde en stund fremover. Å om det ville passe i kabinettet,vis ikke blir det nytt kabinett også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke gå fra en svak PSU til en annen svak PSU når du ikke trenger mer effekt, det blir for dumt, behold den du har eller legg litt mer penger i en TX eller HX.

GTX 770 vil nok ikke dra alt av spill på maks, men det vil definitivt være en merkbar oppgradering. De aller fleste 7970 GHz er for store for kabinettet ditt, så den løsningen utgår, det kortet du har valgt nå vil kanskje ha litt plassproblemer, og DCU2-løsningen til ASUS blir alt for stort for CM Storm Scout.

Det kan være greit å sjekke om RAMen er sertifisert for 1600MHz eller 1333Mz, du taper en 5-10% prosessorytelse med 1333MHz.

Hovedkortet er nok helt trygt, det er ingen ytelsesforskjeller her i dag og det eneste du må tenke på er at det har alle USB/Lyd/Thunderbolt/PCIe-portene du ønsker

Lenke til kommentar

Ikke gå fra en svak PSU til en annen svak PSU når du ikke trenger mer effekt, det blir for dumt, behold den du har eller legg litt mer penger i en TX eller HX.

GTX 770 vil nok ikke dra alt av spill på maks, men det vil definitivt være en merkbar oppgradering. De aller fleste 7970 GHz er for store for kabinettet ditt, så den løsningen utgår, det kortet du har valgt nå vil kanskje ha litt plassproblemer, og DCU2-løsningen til ASUS blir alt for stort for CM Storm Scout.

Det kan være greit å sjekke om RAMen er sertifisert for 1600MHz eller 1333Mz, du taper en 5-10% prosessorytelse med 1333MHz.

Hovedkortet er nok helt trygt, det er ingen ytelsesforskjeller her i dag og det eneste du må tenke på er at det har alle USB/Lyd/Thunderbolt/PCIe-portene du ønsker

Ram brikkene jeg bruker i dag er nok 1333MHz.

Så det er ikke vits for meg å oppgradere noe spesiellt på PSU me tanke på Watt, men heller en som er bedre? noe slikt som det her? Ønsker å ha litt mere Watt i tilfelle det skulle være noe, men ikke på flere hundre mer. :)

Ang skjermkort, mener du at det er mulig for at det blir for langt? Det jeg har nå er ca 25-26 cm, å dette er 27 cm. Har skjekket å det ser ut som jeg har plass til værtfall 4-5cm til i lengden.

Lenke til kommentar

Så det er ikke vits for meg å oppgradere noe spesiellt på PSU me tanke på Watt, men heller en som er bedre? noe slikt som det her? Ønsker å ha litt mere Watt i tilfelle det skulle være noe, men ikke på flere hundre mer. :)

Ang skjermkort, mener du at det er mulig for at det blir for langt? Det jeg har nå er ca 25-26 cm, å dette er 27 cm. Har skjekket å det ser ut som jeg har plass til værtfall 4-5cm til i lengden.

Det er ikke noe poeng i å oppgradere til en PSU med høyere maksimal effekt uten å gå opp i kvalitet samtidig, CX-serien er designet for å vare i 3 år, mens TX-serien kan gjerne vare en 6-7 år uten større problemer.

Bare vær obs på plass, CM Storm Scout er et noe trangt kabinett for dagens skjermkort. Ta et målebånd og mål avstanden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...