Gå til innhold

oppgradering av skjermkort

Jorhe

Anbefalte innlegg

Tenkte å oppgradere til ett GTX 770 kort men er usikker på om resten av komponentene i datamaskinen vil være en bottleneck.

Prosessor: intel i5-760 ( alt jeg vet for øyeblikket)

Og hvis det er overkill å kjøpe dette skjermkortet ville det vært smart og kjøpe det slik at jeg ikke trenger å oppgradere det når jeg skal oppgradere resten av pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For bra for prosessoren?

Flaskehalser vil alltid eksistere, men jeg tviler på at i5-7X0 vil være en merkbar flaskehals i de fleste tilfeller.

Er det andre komponenter enn prosessoren som kan være en flaskehals for 770. Har blitt fortalt at prosessoren er det som teller mest angående å være en flaskehals for skjermkortet

Lenke til kommentar

Er det andre komponenter enn prosessoren som kan være en flaskehals for 770. Har blitt fortalt at prosessoren er det som teller mest angående å være en flaskehals for skjermkortet

Systemminne

Lagring

PCIe

Nettlinje

Programmering av shadere

Flaskehalser er meningsløst å bekymre seg for, og en i5-760 vil være en god match til et GTX 770.

Lenke til kommentar

ASUS GTX 770 er vel kjent for å være det stilleste 770-kortet, men Lightning vil nok overklokke lengre. PNY XLR8 kan også være aktuell, med en veldig lav prislapp på 2599,-.

Vet du når PNY kortet kommer til norge?

Leste også på en test at det var litt støy fra viftene vet du noe om dette?

Endret av Jorhe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...