Zeph Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Bilen er ikkje den mest komfortable, men eg trur det er noko som ikkje er riktig. Det er ein P11 98-modell, hatcback. Dekkene er Nokian Hakka Z XL og vart kjøpt i fjor sommar. Eg kan ikkje hugse at eg opplevde det same når eg kjørte med vinterhjul. Eg kjenner det litt i 80, men det blir veldig merkbart når eg kjem opp i 100+ km/h. Bilen ristar litt og er meir vinglete under kjøring, flyt litt her og der. Har sjekka lufttrykk. Vanskeleg å sjå om det er noko skeivslitasje på dei sidan dei ikkje er heilt symmetriske. Eg merka ikkje posisjonen til hjulene då eg tok dei av i fjor, og sidan dei ikkje er retningsbestemt så kan eg ha bytta om på framme/bak og høgre/venstre, dersom det skulle bety noko. Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Vel, om du har ujevn slitasje på samme aksling, altså at det er mindre rulleomkrets på f.eks høyre side forran enn det er på venstre så vil jo dette påvirke det. Men ahr du avbalansert hjula dine? Kan ha mye og si det også. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Dei vart balansert når eg kjøpte nye dekk og var balansert før den tid og. Felgane har eg hatt i mange år. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Jeg ville fått hjulene balansert en gang til. Det er forskjell på dekkverksteder.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2013 Eg hadde tenkt å balansere dei før eg evt. vurderer hjulstilling og den slags. Får prøve det først. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Du burde ikke merke ubalanserte hjul i den hastigheten. Vel... Noe kan du merke det, men det er mest sannsynlig bare en slitt foring eller to i understellet Sjekket det? Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Du vil merker ubalanserte hjul jo, kommer selvsagt ann på hvor mye avvik det er, og du vil merke det bedre jo høyere hastigheten blir. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Dersom ristingen kom etter du la om til sommerdekk er det nok dekkene. Vektene som bli plassert på felgene kan falle av, selv om dette ikke er vanlig. Noen verksted balanserer kun forhjulene mens andre tar alle 4 hjulene. Med mindre du ser mye slitasje på ytter eller innerkant på forhjulene er det ingen grunn til å koste på kontroll av forstillingen. Husk at det er dyrt å bli stoppet i 100+ Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2013 Det faktum at eg meiner det ikkje var sånn med vinterhjul burde jo i seg sjølv tilseie at det er hjulene. Du vil merker ubalanserte hjul jo, kommer selvsagt ann på hvor mye avvik det er, og du vil merke det bedre jo høyere hastigheten blir. Eg har hatt ubalanse før, som dukka opp i høgare hastighet. Minna mykje om den gang. Husk at det er dyrt å bli stoppet i 100+ Trur det går bra på motorveien med 100-sone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå