larsen_1 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg var inne på Nikon sin side ang. objektivsimulator. Simulerte litt mellom 10mm og 18mm og la merke til forskjellen. Se bilder under. Mitt kit objektiv 18-105 på D7100 fungerer bra etter hva jeg kan bedømme til nå, men her om dagen(kvelden) tok jeg noen bilder av kveldssola og skulle gjerne hatt med meg mere av det som var utenfor søkeren. Jeg hadde ikke mulighet for å forflytte meg lengre bakover. Etter hva jeg har googla ser jeg for meg at en vidvinkelobjektiv kan gjøre nytta her. Alternativt objektiver med brennvidder under 18mm. om jeg ikke har misforstått dette med brennvidder. Fint om dere har kommentarer. Lenke til kommentar
Hoywin Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Korrekt, du må ha en brennvidde lavere enn 18 for å få et videre utsnitt enn hva du gjør med kitobjektivet ditt, du har fleire valg Sigma har en 10-22mm zoom, Nikon ein tilsvarande. Alternativt kan du teste ut å ta fleire bilete som overlappar litt for så å setje dei saman til eit panoramabilete, sistnemnte kan du mellom anna lese meir om her: http://forum.mflenses.com/a-beginners-guide-to-panorama-stitching-t19182.html Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Var nok det jeg tenkte under 18mm. Panorama ver vel ikke det jeg hadde tenkt meg men takker for innspill. Blir nå en ny runde for hva slags vidvinkel jeg skal gå for helst under 10k. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Ville i alle fall kikket på disse: Nikkor 10-24 Tokina 11-16/2.8 (lyssterk) Sigma 8-16 (videste du får) Lenke til kommentar
larsen_1 Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Takker for tipset Trondster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå