Pugnax Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hei, Jeg har nettopp motatt delene til min nye pc og har satt alt sammen og fått alt til å starte uten feilmeldinger o.l Men etter en restart av windows så fikk jeg bare svart skjerm samme hva jeg gjorde, siden jeg ikke hadde installert noe så begynte jeg å reinstallere windows. Byttet hardisk av andre grunner. Så hadde da ingen os installert. Nå virker det som om windows 8 stopper rett etter at man velger språk o.l Er noen kjent med dette? Maskinen later til å jobbe, en etter 1 - 2 timer på dette stadiumet så begynner jeg å lure. Har prøvd mye rart e n finner ingen løsning. Og funker ikke noe bedre med Windows 7. Oppsetet er Z87-Pro I7-4770k 16 gb ram Enkel 24x cd/dvd leser Fjernet grafikk kortet i håp om at det var relatert til den. Alt som ikke er nødvendig for å få installert, Vurderer nå og la den stå på til imorgen for å se om det skjer no, men har mine tvil Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 20. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2013 Etter å ha latt den stå på om natten så sto den plutselig i neste del av installasjonen. Og så sto det stille igjen. Har lånt en annen cd/dvd leser av en kompis, fikk samme problem. Har nå lagd en USB boot av Windows 8, har brukt en usb stick av typen som lyser når den jobber. Etter å ha kommet meg forbi valg av språk så har den sluttet å lyse men skjermen sier fortsatt Setup is starting o.l nå er jeg da litt engstelig for at det er hovedkortet det er noe feil med og ikke lesern. Skal akkurat nå til å se om det finnes ny versjon av biosen min og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Har du testet minnet? Jo mer minne jo større sannsynlighet for at en av brikkene er defekt. Kjør en grundig minnetest som feks memtest86 ved oppstart ( usb flash feks). 1 Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 20. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2013 Har allerede kjørt en memtest. Føler jeg har utelukket det meste som er. iallefall i forhold til min egen data kunnskap. velger derfor å tro at det er hovedkortet. Psu'n har en egen selvtest knapp. Ifølge denne så er den iorden iallefall. Gått over alle koblingene o.s.v. Blir nok å sende tilbake hoved kortet på mandagen :/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Jeg antar du har kjørt en memtest86 og ikke den generiske standaren til windows? Ellers så kan det være kablene, prøv også å bytte ut disse. Bios oppdatering er alltids lurt. 1 Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 20. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2013 var memtest ja. Er forsåvidt fikset nå. Oppdaterte bios og byttet SATA kabler. Men går ut ifra at det var biosen som gjorde susen. Lærte noe idag også. Takker for hjelper Malvado Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg trodde det hjalp. Fikk installert windows, men ingen drivere vil installeres og restart tar to uker Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Det var da merksnodig. Kan være du må prøve deg litt frem og se om du kan bytte om på Sata portene, har du forskjellige hastigheter på Sata (3Gb / 6Gb ) så bør du prøve begge da disse ofte har forskjellig kontroller og dette kan kanskje hjelpe. Av og til kan det også være Psu som er problemet, sjekk spenningsverdiene i bios og se om de er normale, har du en annen psu liggende kan det være verdt å prøve denne også. Trolig er det hovedkortet som har et problem, men vanskelig å si helt 100% sikkert. Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 22. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2013 Den startet endelig, og mikset litt med instillinger så funket det. Endte opp med andre problemer, men mer dudling med instillinger så ble det borte også. Får nok bare holde øye med sakene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå