Athos2011 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg behøver å opprette en ny nettverksnøkkel på mitt trådløse nettverk. Jeg har mobilt bredbånd fra Telenor. Modemet er av typen. ZTE. Jeg går først på¨"Egenskaper for trådløst nettverk". Så velger jeg fanen "sikkerhet". Så må jeg velge sikkerhetstype, og her er det flere å velge mellom. Det som er å velge mellom er: Ingen godkjenning(åpen), Krypteringstype WEP Delt, krypteringstype WEP WPA2-Personal, krypteringstype AES eller TKIP WPA-personal, krypteringstype AES eller TKIP WPA2-Enterprise, krypteringstype AES eller TKIP WPA-Enterprise, krypteringstype AES eller TKIP 802.1x, krypteringstype WEP Hvilken av disse sikkerhets og krypteringstypenetypene velger jeg? Lenke til kommentar
Athos2011 Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Ok, da må jeg kanskje høre med leverandøren om å få ny nettverksnøkkel? Eller er dette noe jeg oppretter selv?I så fall hvordan? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Kjenner ikke disse modemene, men det burde være mulig å sette det selv... For mer hjelp burde du fortelle hvilket ZTE modem du har. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Når du velger WPA2, så kommer det gjerne opp et nytt tekstfelt hvor du kan knotte inn nøkkelen. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Ok, da må jeg kanskje høre med leverandøren om å få ny nettverksnøkkel? Eller er dette noe jeg oppretter selv?I så fall hvordan? Dette gjør du selv. Vet ikke hvilken modell du har fra ZTE, men det er vanlig at det er en konfig side hvor du kan sette passordet. Endret 19. juli 2013 av Uderzo Lenke til kommentar
Athos2011 Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Kjenner ikke disse modemene, men det burde være mulig å sette det selv... For mer hjelp burde du fortelle hvilket ZTE modem du har. Det er en ZTE MF60 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Dårlig med dokumentasjon på dette både hos Telenor og ZTE... Når du har logga inn på boksen og du finner valget for kryptering så velger du som sagt WPA2-Personal og AES. Det skal også være et felt som heter pass phrase e.l. som er nettverksnøkkelen. Denne må være på minst 8 tegn og bruk gjerne både tall, store og små bokstaver. Du skal også finne et sted for å kunne endre SSID som er navnet på nettverket ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå