Bjorn-Ove Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg skal fjerne kjøleribba fra GPU, og erstatte den med en vannblokk. Hvordan skal jeg gå fram for å fjerne den eksisterende kjøleribba...den sitter jo dønn fast!? Takker for svar! Bjørn-Ove Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Jeg har nettopp spurt om det samme, og fikk som tips å legge hele kortet i fryseren og bruke barberblad for å få den av. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 hmm.. pjesk! fremgangsmten er da... (For de som har vett til å være litt forsiktig) Ta et tappjern eller lignende og sett i mellom gpu og kjøleribbe. Sørg for å få holdt kortet skikkelig godt fast slik at tappjernet ikke sklir. Og gi det et presist kakk.. hvis det ikke løsner på første kakk, prøv litt hardere.. Jeg var selv drittskeptisk til dette, men det funka bra hos meg.. :smile: HVIS NOEN SKULLE FINNE PÅ Å GJØRE DETTE... VÆR FORSIKTIG! Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Varm opp ribba med en varmluftpistol/hårføner da løsner den som bare det. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Isteden for hårføner er det bare å klokke kortet så det blir godt å varmt, ta ut kortet å røsk ribba av det funka til meg. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 Quote: Fixer'n skrev (2002-02-22 00:42):Isteden for hårføner er det bare å klokke kortet så det blir godt å varmt, ta ut kortet å røsk ribba av det funka til meg. Bare husk på å skru av dataen føre du røsker det av :smile: Hvis ikke så kan det kansje bli permanent skade slik som på amd :smile: Lenke til kommentar
Jaketten Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 ta et gammeldags barberblad eller bladet på en tapetkniv, se godt etter det er helt sikkert en plass du får kilt barberbladet mellom core og kjøleribbe så er det bare å arbeide seg sakte innover helt til den løsner. fungerer som bare det og man slipper å knekke noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå