Gå til innhold

[Løst] Kjøp av nye vifter - Corsair 650D


ndrs

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er da på utkikk etter nye vifter til et Corsair Obsidian 650D, da de som følger med bråker ganske mye. Kunne også trenge litt tips på hvilken retning de ulike viftene bør blåse, for å få best mulig airflow.

 

Så vifter jeg trenger er:

  • 1x 200mm Front
  • 2x 120mm bak (en på hver side av radiatoren, har H80)
  • 2x 120mm topp (eller 1x 200mm?)

Har selv prøvd å finne noe, og da kom jeg frem til:

Setter stor pris på hjelp :)

 

 

 

Edit: Gikk for de viftene nevnt over, i tillegg til dette filteret.

Endret av ndrs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv viftene fra Corsair, veldig fornøyd og vil anbefaler de. Hører så og si ingenting fra de selv om jeg kjører de på maks RPM. Vifta fra coolermaster harjeg ikke mye kjennskap til, men ut ifra spesifikasjonene ser den grei ut.

 

Forresten, så selger dustin dualpack av corsair sine vifter. Koster litt mindre enn å kjøpe to enkeltpakker :-)

 

Edit:

Viften(e) framme blåser luft inn, ut på top. Og viftene på h80 bør trekke frisk kjølig luft fra utsiden for å kjøle ned radiatoren best mulig :-)

Er forresten ikke merking på corsair viftene for inn/ut, men det ser du fort. Evt koble den til før du monterer for å se hvilken vei den blåser.

Personlig ville keg nok valgt 2x120mm på topp fremfor 1x200mm. Men om det gir best lufting vet jeg ikke.

På denne måten skaper du overtrykk i kabinettet som gjør at støv ikke kommer like lett inn i kabinettet

Endret av Weeb91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...