ndrs Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Hei! Er da på utkikk etter nye vifter til et Corsair Obsidian 650D, da de som følger med bråker ganske mye. Kunne også trenge litt tips på hvilken retning de ulike viftene bør blåse, for å få best mulig airflow. Så vifter jeg trenger er: 1x 200mm Front 2x 120mm bak (en på hver side av radiatoren, har H80) 2x 120mm topp (eller 1x 200mm?) Har selv prøvd å finne noe, og da kom jeg frem til: 2x Corsair SP120 quiet edition bak, til H80 2x Corsair AF120 Quiet edition topp 1x Cooler Master Megaflow Silent LED Blue front Setter stor pris på hjelp Edit: Gikk for de viftene nevnt over, i tillegg til dette filteret. Endret 22. juli 2013 av ndrs Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Har selv viftene fra Corsair, veldig fornøyd og vil anbefaler de. Hører så og si ingenting fra de selv om jeg kjører de på maks RPM. Vifta fra coolermaster harjeg ikke mye kjennskap til, men ut ifra spesifikasjonene ser den grei ut. Forresten, så selger dustin dualpack av corsair sine vifter. Koster litt mindre enn å kjøpe to enkeltpakker :-) Edit: Viften(e) framme blåser luft inn, ut på top. Og viftene på h80 bør trekke frisk kjølig luft fra utsiden for å kjøle ned radiatoren best mulig :-) Er forresten ikke merking på corsair viftene for inn/ut, men det ser du fort. Evt koble den til før du monterer for å se hvilken vei den blåser. Personlig ville keg nok valgt 2x120mm på topp fremfor 1x200mm. Men om det gir best lufting vet jeg ikke. På denne måten skaper du overtrykk i kabinettet som gjør at støv ikke kommer like lett inn i kabinettet Endret 19. juli 2013 av Weeb91 Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Takk for svar og tipset om dualpack Hva tror du om retningene på viftene da? Inn fremme og bak, ut i topp? Eller? Endret 19. juli 2013 av ndrs Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ja, la til det i innlegget nå :-) Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Ok. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Forresten, en ting til! Siden viftene bak drar inn luft, bør jeg vel ha filter? Duger denne, tror du? Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Det er vertfall bedre enn ingenting. Du bør ha filter der hvor vifter suger inn luft :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå