Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte fra Automat til Manuell 1994 BMW 520i E34

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et lite spørsmål. Jeg er snart 17 år, og det har seg sånn at jeg fikk en BMW 520i av faren min, MEN den har automat gir. Jeg er ganske bil frelst, og har da lyst på manuell, både for opplevelse og for trening.

Om jeg for eksempel kjøper en lik bil som jeg har, men bare manuell, er det vanskelig å få byttet over?

Grunnen til at jeg vil bytte er fordi min BMW er 100% rustfri, den har under 100.000KM på telleren, og DET er sjeldent. Vurderer å finne en delebil, som kanskje også har skinnseter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg vil bytte er jo at bilen er rett og slett perfekt.

Har ingen grunn til å være redd for å vrake den, er bare 150hk, har kjørt biler med 3 ganger så mange hester. Kommer i fra en ganske bil glad familie, men ikke alle er like frelst for tyske biler. Derfor spør jeg om dette spørsmålet her.

Har også litt lyst å bytte til 2,5 motor

Lenke til kommentar

Selg bilen hvis den er så fin som du sier og kjøp deg en med 2,5liter med manuell kasse. Det er overhengende sannsynlig at det er store strukturelle forskjeller i chassis på en bmw med automat kontra en med manuell kasse, og da blir det fort enormt kostbart og dyrt og bygge om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du får tak i en girkasse som er "bolt on" trenger det ikke å bli så vanskelig. Mulig du må ha en annen bakaksling og du må kansje ha ny bakdiff da den kan være helt feildrevet.

Nytt pedalsett med clutch må du ha, og kansje en ny hjærne.

Men hør på bimmers. Garantert folk som har gjort dette bytte på en slik bmw der.

Lenke til kommentar

Du har et rustfritt utgangspunkt med lav kilometerstand og planlegger allerede å bytte motor, gir og seter...? Du er i ferd med å skru ihjel nok en BMW. Biler som den du har begynner sannsynligvis å bli mangelvare, så behold den akkurat slik den er og bruk pengene på godt vedlikehold, eller selg den og kjøp noe som passer deg bedre.

Jeg vet det kan virke som en god idé, men det er ikke det.

Endret av epifant
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det er ikke det for hvem? Hvis han klarer å pulle det, er det jo ikke noe problem. Å bytte en del til en annen orginaldel, spiller jo ingen rolle?

Lenke til kommentar

Du har et rustfritt utgangspunkt med lav kilometerstand og planlegger allerede å bytte motor, gir og seter...? Du er i ferd med å skru ihjel nok en BMW. Biler som den du har begynner sannsynligvis å bli mangelvare, så behold den akkurat slik den er og bruk pengene på godt vedlikehold, eller selg den og kjøp noe som passer deg bedre.

Jeg vet det kan virke som en god idé, men det er ikke det.

Tull. Hvis man har orden i sakene, og gjør ting skikkelig kan det blir veldig bra. Bytting av seter til sportsseter f.eks er helt normalt, og gjør at bilen stiger i verdi. Motorbytte bør selvsagt gjøres ordentlig med understell og bremser, men girkassebytte ser jeg ingenting galt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...