Gå til innhold

Marte (24) fengslet i Dubai fordi hun ble voldtatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er helt klart en grusom sak, her har vi en nordmann som har gjort det som er den riktige måten å håndtere dette ut ifra vestlig kultur, dessverre så er Dubai en plass som ser ut som hvilket som helst oppegående vestlig land men har en grusomt stygg bakside med lovverk som er styrt av radikale religiøse holdninger og et helt land bygd på umoralsk utnytting av det man nærmest kan kalle slavearbeidere.

 

Moralsk sett fra vårt perspektiv så har ikke Marte her gjort noe galt men har hun vært klar over lovverk og hvordan slike saker håndteres i Dubai har hun nok håndtert denne saken på en annen måte, ut ifra det jeg har forstått så var voldtektsmannen en kollega av henne og det skulle da ikke være vanskelig å få håndtert denne saken i ettertid, selv om det da er vanskelig.

Hun er i Dubai, så problemet startet når hun forsökte å håndtere dette ut fra vestlig kultur og reaksjonsmönster.

 

De aller fleste som skriker om hvor forferdelig dette er, er de samme som sier "om man skal komme til Norge får man sette seg inn i hvordan saker fungerer her". Hvorfor skal ikke dette gjelde begge veier? Om frivillig drar til et land som fölger Sharia, bör man ikke sette seg inn i hvordan det fungerer der? Eller er det slik at nordmenn skal kunne gjöre hva de vil, og alle skal föye seg pent inn i hvordan nordmenn vil ha det?

 

Man kan selvfölgelig mene at det er barbarisk, feil, urettferdig og alt mulig annet. Men om nordmenn frivillig drar til et land hvor man har andre lover og en annen kultur, så bör de også fölge sine egne formaninger om å sette seg inn i hvordan man skal oppföre seg og hva man kan eller ikke kan gjöre.

 

Marte har brutt loven i Dubai gjennom å drikke alkohol. Hun anmelder enn mann for en forbrytelse som gir automatisk dödsstraff uten å kunne legge frem bevis for påstanden sin. Hun er i et land hvor det er meget godt kjent at kvinner stiller svakt i samfunnet. Slikt blir det problemer av.

 

Det er forövrig ganske interessant at det först er nå nordmenn har noe imot ferieturer til Dubai. Ingen nordmenn skrek om boikott av Dubai når en australsk dame var i samme situasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her kan det lønne seg med en kald dusj og huske på at vi faktisk ikke vet noe som helst om hva som skjedde foruten hva Marte har fortalt; en av partene lyver, men vi vet faktisk ikke hvem. Forøvrig sitter også han som ble anmeldt nå i fengsel og ingen virker spesielt bekymret for om han kan være det egentlige offeret her; han gjorde tross alt ingenting for å gjøre saken kjent for politiet.

Det er likegyldig. Det er uakseptabelt å bli krenket på denne måten.

Lenke til kommentar

Marte (24) fengslet i Dubai for å ha blitt voldtatt.

Hvor degenererte er egentlig disse undermenneskene som har fengslet henne?

 

Ref: http://www.vg.no/nyh...?artid=10105476

 

Firmaet hun jobbet for... :wallbash:http://www.vg.no/nyh...?artid=10112070

 

 

Hva tenker dere?

 

Ærlig talt, hva forventet hun egentlig når hun flytter til et land hvor det finnes slike kvinnefiendtlige lover og regler? Trodde hun på alvor at det gjelder norsk lov i Dubai?

 

Det er ganske artig at vi klager over at muslimer her i Norge ikke respekterer ikke norsk lov, mens vi ikke oppfører oss annerledes i muslimske land. Når vi krever at muslimer skal føye seg etter norske lover her i Norge, har muslimer samme kravet til oss når vi bor i deres egne hjemland.

Lenke til kommentar

Selv om jeg synes du tidvis er en forferdelig slitsom fyr så må jeg innrømme at du har ett godt poeng her. Og ja, jeg vet hvor du egentliv vil ;)

Det var da hyggelig å få en positiv tilbakemelding for en gangs skyld. Jeg tror denne saken ikke er noe bra grunnlag for hvor jeg vil, dog er det vert å prøve å få folk til faktisk å prøve forstå endel kulturelle forskjeller, selv om jeg ikke har vært innom Dubai selv.

Lenke til kommentar

 

Det var da hyggelig å få en positiv tilbakemelding for en gangs skyld. Jeg tror denne saken ikke er noe bra grunnlag for hvor jeg vil, dog er det vert å prøve å få folk til faktisk å prøve forstå endel kulturelle forskjeller, selv om jeg ikke har vært innom Dubai selv.

 

Gjør så godt jeg kan :p

 

Med hvor du ville mente jeg egentlig totalitært styre vs 'frihet', da jeg regner med det var poenget i siste instans, og for så vidt ser poenget ditt. Flertallets moral blir styrende.

Lenke til kommentar

Hun er i Dubai, så problemet startet når hun forsökte å håndtere dette ut fra vestlig kultur og reaksjonsmönster.

Åpenbart. Vi er relativt bortskjemt sånn.

 

De aller fleste som skriker om hvor forferdelig dette er, er de samme som sier "om man skal komme til Norge får man sette seg inn i hvordan saker fungerer her". Hvorfor skal ikke dette gjelde begge veier?

Nå er ikke jeg blandt dem som sier det. Jeg synes godt innvandrere kan beholde sin kultur når de kommer hit. Men jeg er ikke kulturrelativist, jeg mener ikke all kultur er like bra. Jeg synes folk må få lov til å mene at noe er bedre enn annet.

 

Om frivillig drar til et land som fölger Sharia, bör man ikke sette seg inn i hvordan det fungerer der? Eller er det slik at nordmenn skal kunne gjöre hva de vil, og alle skal föye seg pent inn i hvordan nordmenn vil ha det?

Man bør definitivt sette seg inn i Sharia før man reiser til slike land. Men det er ikke det samme som at vi skal sitte hjemme i Norge og applaudere Sharia.

 

Man kan selvfölgelig mene at det er barbarisk, feil, urettferdig og alt mulig annet. Men om nordmenn frivillig drar til et land hvor man har andre lover og en annen kultur, så bör de også fölge sine egne formaninger om å sette seg inn i hvordan man skal oppföre seg og hva man kan eller ikke kan gjöre.

Gitt at det er ens egne formaninger. Vi vet jo ikke om Marte er en av dem som mener at innvandrere må "bli norske".

 

Marte har brutt loven i Dubai gjennom å drikke alkohol. Hun anmelder enn mann for en forbrytelse som gir automatisk dödsstraff uten å kunne legge frem bevis for påstanden sin. Hun er i et land hvor det er meget godt kjent at kvinner stiller svakt i samfunnet. Slikt blir det problemer av.

Ja. Men fortsatt må man kunne mene at lovene i Dubai er håpløse.

 

Det er forövrig ganske interessant at det först er nå nordmenn har noe imot ferieturer til Dubai. Ingen nordmenn skrek om boikott av Dubai når en australsk dame var i samme situasjon.

Sånn er det bare. En ulv i Østmarka er en større nyhet enn en orkan i Asia. Oppslag krever nærhet, enten det er geografisk, etnisk eller annet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om jeg kjøper kulturrelativistargumentet. Hun er da ikke dømt for å bli voldtatt, men for sex utenfor ekteskapet, falsk forklaring og alkoholkonsum? Uten at jeg er ekspert på lover og regler i Dubai er jeg rimelig sikker på at det ikke er ulovlig å bli voldtatt.

 

Så klart, man kan synes det er hårreisende at sex utenfor ekteskapet er ulovlig, og jeg er helt enig, men hvordan skiller en slik lov seg fra annen offerløs kriminalitet?

Lenke til kommentar

Den gjør det fordi den gjør offeret straffeansvarlig på linje med overgriperen, i de tilfeller der det faktisk finnes et offer.

 

 

Geir :)

 

Svært så vanskelig det skal være å kommentere på ting man ikke vet noe om (jeg sikter til meg selv,altså).

 

Slik jeg har oppfattet saken har Marte anmeldt en kollega for voldtekt, ikke blitt trodd, for så å bli fengslet selv. Jeg antar at hun er siktet for falsk forklaring fordi etterforskeren mener det er snakk om frivillig sex, og det er det hun eventuelt skal straffes for.

 

Gitt at det viser seg at hun faktisk har blitt voldtatt, vil hun fortsatt kunne straffes for utenomekteskapelig sex?

Lenke til kommentar

Hun er i Dubai, så problemet startet når hun forsökte å håndtere dette ut fra vestlig kultur og reaksjonsmönster.

 

De aller fleste som skriker om hvor forferdelig dette er, er de samme som sier "om man skal komme til Norge får man sette seg inn i hvordan saker fungerer her". Hvorfor skal ikke dette gjelde begge veier? Om frivillig drar til et land som fölger Sharia, bör man ikke sette seg inn i hvordan det fungerer der? Eller er det slik at nordmenn skal kunne gjöre hva de vil, og alle skal föye seg pent inn i hvordan nordmenn vil ha det?

 

Man kan selvfölgelig mene at det er barbarisk, feil, urettferdig og alt mulig annet. Men om nordmenn frivillig drar til et land hvor man har andre lover og en annen kultur, så bör de også fölge sine egne formaninger om å sette seg inn i hvordan man skal oppföre seg og hva man kan eller ikke kan gjöre.

 

Marte har brutt loven i Dubai gjennom å drikke alkohol. Hun anmelder enn mann for en forbrytelse som gir automatisk dödsstraff uten å kunne legge frem bevis for påstanden sin. Hun er i et land hvor det er meget godt kjent at kvinner stiller svakt i samfunnet. Slikt blir det problemer av.

 

Det er forövrig ganske interessant at det först er nå nordmenn har noe imot ferieturer til Dubai. Ingen nordmenn skrek om boikott av Dubai når en australsk dame var i samme situasjon.

 

Jeg blir nesten litt forbannet over sammenligningen mellom Norge, som stiller opp for de aller fleste som trenger det, og Dubai (og forøvrig resten av emiratene, Qatar, Kuwait, Saudi Arabia) som alle har til felles at de ser på "utlendinger" og kvinner som "mindreverdige. De driver regelrett slavearbeid på bekostning av fattige asiatere (folk fra India, Bangladesh etc.) som bygger landet for luselønn. Når de ankommer får de ofte passet beslaglagt og er i praksis slaver, som jobber for lommerusk, mens de "ekte" araberne mesker seg i oljerikdom og kjører gullbiler.

 

Kulturen er rett og slett umenneskelig, og det tilsvarende for oss hadde vært å gi oss en borgerlønn på en halv million, samtidig som vi lot lutfattige svensker komme og vaske føttene for oss (og gjøre alt arbeid) for 200 kroner i måneden.

 

Her er det altså snakk om en voldtekt av en kvinne, og ja, hun kan kritiseres for å ikke ha satt seg inn i for noen møkkaland det er snakk om, og hvordan eliten utnytter alt som kan utnyttes for egen vinning. Jeg hadde skammet meg om vi behandlet mennesker som dyr i Norge, som hovedregel.

 

Dubai er i seg selv et symbol på absolutt moralsk forfall. Hvor mange "fremmedarbeidere" døde, eller hoppet i døden frivillig under byggingen av "Burj Khalifa"?

 

100px-Burj_Khalifa.jpg

 

Nei, å sammenligne dette med et ønske om at innvandrere her skal tilpasse seg norsk kultur er helt på trynet. Vi gir dem ALLE rettigheter, og ber om svært lite tilbake.

Lenke til kommentar

Tja, det er forsåvidt interessant å merke seg at flertallets moral også er styrende i ett monarki som Dubai.

 

17% av innbyggerne er "ekte" "emirater", resten er i beste fall annenrangs borgere uten rettigheter, og i verste fall verdiløse slaver.

 

Jeg glemte poenget ;)

 

Det er ganske klart at de 17% har lite å tjene på å endre på dette systemet, der de kan skaffe seg tjenere og privatsjåfører for romslige lommepenger fra staten.

Endret av pifler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...