Gå til innhold

Blir det lagt ut flere plasser på resttorget?


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Hei,

 

Jeg prøvde å stille spørsmålet til SO både på mail og FB, men har ikke fått svar.

 

Er det noen som vet om det vil bli lagt ut flere plasser på resttorget enn de som nå ligger ute?

 

I så fall, hvordan og når? Blir det først oppdatert etter den 26. eller 29.?

 

Og etter det kanskje på løpende bånd?

 

Jeg har et håp om å komme inn på maskin eller bygg på HIOA, men innser nok at det er lite sannsynlig at det skal skje. I fjor kom ALLE inn på maskin, men bygg hadde poenggrense på andre opptak. Kan kanskje finne ut årets poenggrenser og søkertall en plass?

 

Takk!

 

Mvh

 

Elijah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Fikk svar fra SO:

 

"Hei! Listen over ledige studieplasser blir oppdatert hver dag klokken 09.00, og det kan komme nye studier på lista også etter 19. juli."

 

Da tolker jeg det som at listen blir oppdatert kun kl 0900. :)

 

Regner uansett med at sjangsene mine er minimale.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Høgskolen i Oslo og Akershus 2013

(HiOA) ORD ORDF FOR

 

215012 Ingeniør, maskin 46.2 47 Alle Alle

 

Betyr dette at alle i ordinær førstevitnemålskvote og forkurskvote som var kvalifiserte (fyller opptakskravene?) fikk plass?

 

Men at siste søker på ordinær kvote hadde poengsum 46,2 og at det står 47 søkere på venteliste?

 

Med andre ord, jeg kan glemme å komme meg inn på maskin i Oslo på resttorget?

 

Hvorfor var jeg så dum at jeg ikke omprioriterte til Oslo når jeg hadde muligheten. :(

Lenke til kommentar

Betyr dette at alle i ordinær førstevitnemålskvote og forkurskvote som var kvalifiserte (fyller opptakskravene?) fikk plass? JA

 

Men at siste søker på ordinær kvote hadde poengsum 46,2 og at det står 47 søkere på venteliste? JA

 

Med andre ord, jeg kan glemme å komme meg inn på maskin i Oslo på resttorget? JA

Lenke til kommentar

Høgskolen i Oslo og Akershus 2013

(HiOA) ORD ORDF FOR

 

215012 Ingeniør, maskin 46.2 47 Alle Alle

 

Betyr dette at alle i ordinær førstevitnemålskvote og forkurskvote som var kvalifiserte (fyller opptakskravene?) fikk plass?

 

Men at siste søker på ordinær kvote hadde poengsum 46,2 og at det står 47 søkere på venteliste?

 

Med andre ord, jeg kan glemme å komme meg inn på maskin i Oslo på resttorget?

 

Hvorfor var jeg så dum at jeg ikke omprioriterte til Oslo når jeg hadde muligheten. :(

 

Resttorget er førstemann til mølla uansett hva slags karakterer du har, så lenge du er kvalifisert vel og merke (Fysikk, R1 osv..)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Sikker?

 

I så fall hater jeg meg selv. Jeg hadde HIOA maskin på listen min, men glemte å omprioritere det over maskin på HIB.

 

Regner med det ikke har noen betydning og at det uansett ikke er noe jeg kan gjøre? Eller sende en mail til saksbehandler og spørre?

 

Jeg var ganske langt nede på venteliste i fjor og kom inn (nautikk), men det var nok ikke 47 plasser, så det er vel uansett bare å glemme. :(

 

Hadde lett betalt kr 5000 og kanskje mer for den studieplassen nå.

 

Resttorget er førstemann til mølla uansett hva slags karakterer du har, så lenge du er kvalifisert vel og merke (Fysikk, R1 osv..)

 

Jepp.

 

Jeg er kvalifisert og hadde like under 55 konkurransepoeng. Men det hjelper vel desverre lite når jeg står bakerst i køen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...