Gå til innhold

Videreutdanning innen IT faget uten realfag?

KiX

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har alltid hatt lyst å jobbe med IT faget som yrke, men har nylig kommet til å innse at det å få jobb med bare fagbrev er nærmest umulig. (Til de som lurer var jeg uheldig i lærlingetiden min og fikk lærlingeplass et sted der de ikke hadde bruk for flere IT ansatte i fast stilling)

Så til spørsmålet mitt: Er det noen utdanningsmuligheter for meg som jeg kan ta med bare fagbrev i bakhånda uten å måtte ha realfag eller spesiell studiekompetanse?

P.S

Vil også hjelpe hvis noen har tips om spesielle studier som kan vær mer aktuelt enn andre for å få jobb etter utdanningen.

~Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sertifiseringer er veldig greit å vise til når man søker etter jobb, som Horrorbyte foreslår.

Men kurs kan være veldig dyrt å finansiere selv, selve sertifiseringen er ikke så dyr.

F.eks Cisco og Microsoft er jo veldig attraktivt.

Jeg vet at noen har tilbudt et år med kurs, hvor man deler inn i forskjellige moduler (MS, Linux etc.) og man kan selv kan sertifisere seg i ettertid hvis man ønsker det. Blir ofte tilbudt jobb etterpå også.

Ta en titt her f.eks: http://www.saga-innovation.no/fagskole

Kom over denne og: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1522355

Lenke til kommentar

Høgskolen i Gjøvik har i hvertfall en ordning hvor man kan ta Matte-R1 som sommerkurs for å komme inn på div IT-studier hvis man ikke har noe realfag fra før. Sammtidig har de også noen Y-vei løsninger som bygger på at man har fagbrev.

www.hig.no/studietilbud/r1

www.hig.no/studietilbud/yvei

Endret av Valkyrex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...