thklinge Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Får man de tilbake om man skulle fortsette ps+ abbo'n i fremtiden?Ja det gjør man, noe jeg selv kan bekrefte da jeg nylig meldte meg på PS+ tjenesten igjen etter nesten 1år fravær.Og jeg ser ikke noe problem med at en har kun tilgang til spillene om en abonnerer. Slutter jeg å abonnere på Spotify eller Netflix så får jeg ikke brukt dem tjenestene heller... Vel, i tillegg får man spillene for evig hos MS, Sony har ofte en mnd eller et års tidsbegrensning, så det er leie uansett. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Vel, i tillegg får man spillene for evig hos MS, Sony har ofte en mnd eller et års tidsbegrensning, så det er leie uansett. Ja, for det tok ikke 5 år før Microsoft faktisk begynte med slik utdeling av spill "gratis" Man må ha en LIVE konto for at 360 skal være brukelig. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Indie, kutt ut! FIFA, BF & FORZA, de tre store sjangrene, konge spill, de aller fleste kjøper maskiner og downloadable content i forhold til disse spillene. MEN hvorfor ikke la Indie bølgen få skvulpe fritt? Tapte inntekter i forhold til flaggskipene? Tapte inntekter i å tilrettelegge for noe som ikke gir millioner? Drar konklusjoner til "pirat" miljøet og håper/antar at Microsoft vil tilpasse seg etterhvert. PS4 er en dårlig spøk! Veldig subjektivt! Battlefield er til PC, og det andre er sportsspill som de fleste gir seg baller i. 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hvis fyren bak Oddworld sier noe så må det jo stemme Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Ja, for det tok ikke 5 år før Microsoft faktisk begynte med slik utdeling av spill "gratis" Man må ha en LIVE konto for at 360 skal være brukelig. Hvis du må spille alle spill online så har du helt rett. Dog må man ha en PS+ konto også, for at ikke PS4 skal være like ubrukelig. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Han som sa dette burde få sparken. Lenke til kommentar
CasGulb Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Ja, for det tok ikke 5 år før Microsoft faktisk begynte med slik utdeling av spill "gratis"Man må ha en LIVE konto for at 360 skal være brukelig.Hvis du må spille alle spill online så har du helt rett. Dog må man ha en PS+ konto også, for at ikke PS4 skal være like ubrukelig. Det er feil. Uten PS+ kan du ikke spille online flerspiller, men andre nettverkskrevende applikasjoner som Netflix, nettleseren og Playstation Store kan brukes uten. Så ubrukelig blir den ikke. "it can be the same PS+ account as the PS3/Vita one, 12 months costs $50, 3 months $18, and most F2P games won?t require it. Unlike XBL, services like Netflix will also not require PS+." http://www.playstationlifestyle.net/2013/06/18/daily-reaction-what-the-ps4s-paid-online-ps-plus-service-really-means/ Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Det er feil. Uten PS+ kan du ikke spille online flerspiller, men andre nettverkskrevende applikasjoner som Netflix, nettleseren og Playstation Store kan brukes uten. Så ubrukelig blir den ikke. "it can be the same PS+ account as the PS3/Vita one, 12 months costs $50, 3 months $18, and most F2P games won?t require it. Unlike XBL, services like Netflix will also not require PS+." http://www.playstati...e-really-means/ Det er feil, uten Xbox Live Gold kan du ikke spille online flerspiller, eller bruke Netflix. Alt av demoer, XBLA-innhold, achievements osv osv fungerer utmerket med Silver-konto. Spillene du har fått gratis som XBL Gold-medlem fungerer fortsatt selv om du ikke lenger betaler for tjenesten, i motsetning til PS+ hvor alle "gratis" spill slutter å fungere det øyeblikket du slutter å betale. I tillegg varer de bare en kortere periode, vanligvis 1 mnd eller 1 år. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 (endret) Jeg tror ikke at det er mange PR-folk som kunne ha solgt Xbone med det opprinnelige DRM-systemet. Kanskje Steve Jobs, men selv han hadde hatt vansker med å overbevise forbrukerne. Roten til problemet ligger hos de som tok alle beslutningene i Microsoft. Det virker ikke som om sjefene helt visste hva slags konsoll de ville lage. -Kinect følger med i pakken. Så langt har de annonsert kun ett kinect-spill. Istedenfor har de annonsert en haug med spill som appellerer mest til spillere som trolig ikke er interesserte i kinect i det hele tatt. Kinect er naturligvis pakket med fordi MS ønsker at utviklerne skal kunne ta utgangspunkt i at alle har en kinect, men det er en voldsomt stor risiko å ta når konsollen koster 100$ mer enn den nærmeste konkurransen. -De la stor vekt på media-funksjonene og at dette skulle være en maskin for alle da de annonserte konsollen i mai, men konsollen er kjempediger. Nå er ikke størrelsen viktigst for en maskin som sannsynligvis vil ligge stille nesten hele året, men når konkurransen tilbyr en konsoll som er vesentlig mindre i størrelse så kan størrelsen plutselig bli veldig viktig. Spesielt i en tid der Legg til de andre tabbene: -DRM-systemet -Svakere hardware enn konkurransen -Lite fokus på spill da den ble annonsert. Nå sa de riktignok på forhånd at de ville fokusere på spill på E3, men det betydde lite for forumtrollene på Internettet: "TVTVTV LOLOLOL". -Dårlig indie-støtte sammenlignet med rivalene ...og en har en konsoll som det er vanskelig å drive PR for. Alle de positive nyhetene på E3 ble overskygget av alt den negative omtalen av konsollen. I dag har Microsoft klart å fikse på mange av ankepunktene, og de kan i teorien tilby en kinect-fri konsoll samt forbedre forholdene for indie-utviklerne. Bortsett fra å lansere en slim-modell om 3-4 år er det dog lite de kan gjøre med selve konsollen. Det ryktes at GPU-en vil bli klokket opp, men MS må bare finne seg i at PS4 blir sterkere uansett. Når det gjelder folkene som fronter konsollen så synes jeg ikke at de trenger å gjøre noen store utskiftninger. -Phil Spencer gjør en god jobb med de interne studioene for dagen. Han er dessuten den av sjefene som er i mest kontakt med fansen (sjekk twitter-kontoen hans). -Phil Harrison vet hvordan man holder en presentasjon. -Larry Hryb gjør en jevnt over god jobb på community-siden, til tross for "flip a switch" kommentaren. -Kudo Tsunoda, Marc Whitten og Yusuf Mehdi er helt greie talsmenn for Kinect, XBL og media-funksjonene. -News.xbox.com er en grei kilde for PR-artikler fra Microsoft. Det eneste som mangler på siden er en mulighet til å gi tilbakemeldinger til MS. Kanskje det kommer etter konsollen har blitt lansert, og DRM-flausen er et fjernt minne? Når det er sagt så er det et par ting de kunne ha gjort med markedsføringen: -Få frem flere utviklere på scenen. Gjerne folk som vet hva de driver med og virkelig brenner for det de arbeider med. Folk som Ted Timmins fra Lionhead, Corinne Yu fra 343 Industries, Henry Sterchi fra Team Dakota og Ken Lobb. De som har fulgt med på Killer Instinct til Xbone vet at Ken Lobb har vært veldig aktiv i markedsføringen av spillet. Enten i form av timelange spillestunder eller presentasjoner der han har tatt imot spørsmål. Han var en av skaperne bak de originale spillene, og det er tydelig at han er veldig glad i serien. -Vær stolte av de driver med på den digitale siden. Selv om de i en årrekke har gitt ut knallgode XBLA-spill så har ikke disse spillene fått nok oppmerksomhet på de store messene. E3 i 2012 og 2013 har dog vært to skritt i den riktige retningen. -Vis oss for guds skyld hvorfor Kinect 2.0 er verdt å eie. Kanskje de burde kopiere Nintendo Direct, og lage en presentasjon som er dedikert til Kinect 2.0. Eventuelt en for XBL og media-funksjonene også. Gjør de tilgjengelige via dashboardet til Xbox 360, slik at folk får en viss anelse om hvorfor Xbone er verdt å eie. Endret 20. juli 2013 av Leflus Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Som en som følger Xbox One tilsynelatende tett burde du vite at "flip a switch" kommentaren var korrekt. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Største feilen Microsoft gjorde var å gå vekk fra drm løsningen sin og høre på sinte nerder. De er så liten del av omsetningen at det ikke er verd det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå