Gå til innhold

Radeon 9800 pro 256mb eller GeForce FX 5900 ultra 256mb

jpj

Anbefalte innlegg

Skal slå på stortromma og innvestere i et nytt skjermkort, men er veldig usikker på jeg skal satse på Radeon eller FX. Har lett rundt på nettet om det er foretatt noen tester der de to kortene er testet opp mot hverandre, men finner ingen. finner tester hver for seg, men jeg har ikke så veldig peiling: Kan noen hjelpe meg med noen tips, for og imot.

Pc'n blir brukt hovedsakelig til spilling. Støy er avgjørende.

Håper på konstruktive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ATI Radeon 9800 Pro kommer vel marginalt bedre ut av de fleste tester enn FX5900, har (ifølge de fleste) bedre bildekvalitet og avgir mindre støy.

Objektivt synes jeg du skal vurdere utfra pris, subjektivt ville jeg uten tvil gått for en Radeon.

WTF? (sry ordbruket) Er det ikke ATI som alle mener har best bildekvalitet og Nvidia som har komt litt bedre ut i alle tester helt fram til HL2 testen kom?

Har selv testet både Radeon og GeForce, syntest at Radeon hadde mye bedre bildekvalitet. Fargene er supre, iværtfall med en nydelig Eizo skjerm :woot:

Ville selv ha gått for Radeon, GeForce koster en del mer, iværtfall 128Mb versjonen (www.komplett.no) Og så kommer den bedre ut i mange tester :D

Hvis du ser etter, så er det et lite komma der du har gått glipp av :)

Lenke til kommentar
Falconer skrev:  

ATI Radeon 9800 Pro kommer vel marginalt bedre ut av de fleste tester enn FX5900, har (ifølge de fleste) bedre bildekvalitet og avgir mindre støy.  

Mener du at Radeon kommer både bedre ut i de fleste tester, og har bedre bilde kvalitet?

Dårlig formulert setning, det må jeg innrømme, men leser du den en gang til, så skjønner du at jeg mente at Radeon kortet har bedre bildekvalitet og støyer mindre. Det lille kommaet i setningen gjør hele forskjellen :)

Lenke til kommentar

Sånn som ting ser ut nå ville jeg nok helst valgt Radeon 9800 Pro 256 MB.

Jeg har et Sapphire Radeon 9800 Atlantis Pro 256MB DDR-II selv. Ikke Ultimate edition (en kamerat har det, seff, det ser fett ut, men han har hatt varmeproblemer med sitt... dessuten er bråker ikke viften på kortet stort uansett).

Jeg hadde et GeForce FX5900 Ultra, men måtte sende det inn til komplett p.g.a. defekt DVI kontakt. Komplett spurte meg om jeg ville ha noe annet tilbake igjen, og jeg sa at jeg gjerne ville prøve et tilsvarende ATI kort, og dette er jo da det... Forresten, all ros til komplett for kundebehandlingen deres :) de har svart raskt og godt på alle spørsmål jeg måtte ha, og de har heller ikke brukt spesielt lang tid på å ordne opp i problemet (ikke uventet lang tid med andre ord).

Uansett, jeg ville kjøpt et Radeon 9800 basert kort i stedet for et FX5900 basert kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...