jpj Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Skal slå på stortromma og innvestere i et nytt skjermkort, men er veldig usikker på jeg skal satse på Radeon eller FX. Har lett rundt på nettet om det er foretatt noen tester der de to kortene er testet opp mot hverandre, men finner ingen. finner tester hver for seg, men jeg har ikke så veldig peiling: Kan noen hjelpe meg med noen tips, for og imot. Pc'n blir brukt hovedsakelig til spilling. Støy er avgjørende. Håper på konstruktive tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Kjøp Hercules Radeon 9800 Pro, best kjøling og Kvalitet. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 ATI Radeon 9800 Pro kommer vel marginalt bedre ut av de fleste tester enn FX5900, har (ifølge de fleste) bedre bildekvalitet og avgir mindre støy. Objektivt synes jeg du skal vurdere utfra pris, subjektivt ville jeg uten tvil gått for en Radeon. Lenke til kommentar
z10an Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 hvor mange ganger må folk spør om slikt ..Hehe ...Radeon har extremt god ytelse i forhold til pris ...og masse fps på HL2 :-) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Ville tatt et ATi kort etter å ha tittet på HL 2 benchmarken. Og sett Nv sine Detonator drivere. Det er bare katostrofalt det med FX kort. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Ville ha gått for et Radeon 9800Pro Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 ATI Radeon 9800 Pro kommer vel marginalt bedre ut av de fleste tester enn FX5900, har (ifølge de fleste) bedre bildekvalitet og avgir mindre støy. Objektivt synes jeg du skal vurdere utfra pris, subjektivt ville jeg uten tvil gått for en Radeon. WTF? (sry ordbruket) Er det ikke ATI som alle mener har best bildekvalitet og Nvidia som har komt litt bedre ut i alle tester helt fram til HL2 testen kom? Har selv testet både Radeon og GeForce, syntest at Radeon hadde mye bedre bildekvalitet. Fargene er supre, iværtfall med en nydelig Eizo skjerm Ville selv ha gått for Radeon, GeForce koster en del mer, iværtfall 128Mb versjonen (www.komplett.no) Og så kommer den bedre ut i mange tester Hvis du ser etter, så er det et lite komma der du har gått glipp av Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 ATI Radeon 9800 Pro kommer vel marginalt bedre ut av de fleste tester enn FX5900, har (ifølge de fleste) bedre bildekvalitet og avgir mindre støy. Mener du at Radeon kommer både bedre ut i de fleste tester, og har bedre bilde kvalitet? Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 radeon er bedre bildekvalitet. Jeg ville ikke gått for 256Mb versjonen, den er ikke merkbart raskere kun i høyere oppløsninger du får minimal ytelsesøkning. Jeg ville gått for et sapphire 9800pro 128Mb Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Skal du ha lite støy setter du en Zalman heatpipe på et 9800 PRO. Da har du kongelig ytelse med ingen eller svært lite støy. Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Skal du ha lite støy setter du en Zalman heatpipe på et 9800 PRO. Da har du kongelig ytelse med ingen eller svært lite støy. Og det blir vel ikke for varmt da? Har tenkt på en slik selv men er redd det skal bli for lite kjøling. Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Falconer skrev: ATI Radeon 9800 Pro kommer vel marginalt bedre ut av de fleste tester enn FX5900, har (ifølge de fleste) bedre bildekvalitet og avgir mindre støy. Mener du at Radeon kommer både bedre ut i de fleste tester, og har bedre bilde kvalitet? Dårlig formulert setning, det må jeg innrømme, men leser du den en gang til, så skjønner du at jeg mente at Radeon kortet har bedre bildekvalitet og støyer mindre. Det lille kommaet i setningen gjør hele forskjellen Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Sånn som ting ser ut nå ville jeg nok helst valgt Radeon 9800 Pro 256 MB. Jeg har et Sapphire Radeon 9800 Atlantis Pro 256MB DDR-II selv. Ikke Ultimate edition (en kamerat har det, seff, det ser fett ut, men han har hatt varmeproblemer med sitt... dessuten er bråker ikke viften på kortet stort uansett). Jeg hadde et GeForce FX5900 Ultra, men måtte sende det inn til komplett p.g.a. defekt DVI kontakt. Komplett spurte meg om jeg ville ha noe annet tilbake igjen, og jeg sa at jeg gjerne ville prøve et tilsvarende ATI kort, og dette er jo da det... Forresten, all ros til komplett for kundebehandlingen deres de har svart raskt og godt på alle spørsmål jeg måtte ha, og de har heller ikke brukt spesielt lang tid på å ordne opp i problemet (ikke uventet lang tid med andre ord). Uansett, jeg ville kjøpt et Radeon 9800 basert kort i stedet for et FX5900 basert kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå