Leifen18 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hei, jeg sliter veldig med å forstå RAM.... Derfor har jeg nå funnet ut at det beste er faktisk bare å spørre dere som har peiling, istedenfor å rote ting til. Jeg har allerede dette hovedkortet: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=585672#extra (Det er utgått, så dersom dere ikke kan se det, kan jeg kopiere alt dere skulle trenge) Problemet er at jeg kjøpte 3 minnebrikker á 2 GB da jeg kjøpte hovedkortet. Jeg tror ikke jeg har fått dette til å fungere i det hele tatt, og har derfor kjørt rundt med 4 GB istedenfor 6 GB. Men etter flytting og noe strømbrudd, er det nå bare 1 brikke som fungerer, og jeg sitter igjen med 2 GB RAM... Det merker jeg er litt lite :-P Spørsmålet mitt er om det fremdeles er mulig å få RAM til dette hovedkortet (noe jeg tror, det er jo strengt tatt AM3), og om det finnes noen RAM som er mer sannsynlige at vil kunne flyttes videre til neste hovedkort? Dersom det er mulig, er det jo fordelaktig å samle 16 GB på færrest mulig brikker, men dersom det ikke er noe håp allikevel, kan jeg jo bare kjøre 4 brikker (Dersom det ikke er dumt, for jeg har jo merket at tre brikker ikke var noe sjakktrekk) På forhånd takk for hjelpa :-) Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Siden hovedkortet ditt benytter seg av DDR3, burde disse passe utmerket. 2 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 På hovedkortet mitt står det: Støttet RAM Maks størrelse 16 GB Teknologi DDR3 Bussklokke 1333 MHz, 1066 MHz Hastighet PC3-10600, PC3-8500 Støttet RAM-integritetskontroll Ikke-ECC, ECC Registrert eller bufret Ikke-bufret Egenskaper Dobbeltkanalsminnearkitektur På de som er linket der, står det 1600 MHz ( PC3-12800 ). Er dette egentlig bare tull, og hovedkortet støtter mange flere enn det som står? Og er det noen grunn til å ikke gå for én brikke på 16 GB? I mitt hode virker det mer "fremtidsrettet", da det er mer naturlig å flytte en brikke 16 GB videre, og ha plass til flere på neste hovedkort, men dersom RAM blir utdatert (i form av at de ikke støttes på seinere hovedkort), så er det jo ikke noe poeng. Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Det skal gå greit selv om hovedkortet ikke støtter 1600MHz, da underklokkes de bare fra 1600MHz til 1333MHz. 1x16GB minnebrikker er veldig dyre, og du får bedre ytelse med dual-channel enn single-channel. Hovedkortet ditt støtter heller ikke mer enn 16GB. 1 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Okidoki, tusen takk for hjelp! :-D Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Tja, nytt spørsmål :-P Hva er fordelen til den du linket framfor feks denne? http://www.prisjakt.no/product.php?p=1232998 I og med at den er nesten halvparten av prisen? Bare tenkte siden den er mest populær på prisjakt :-) Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Fungerer helt fint den også. 2 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Tusen takk for raske svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå