uvitende86 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Har fått et virus/trojaner. Kommer opp hver gang jeg starter opp maskinen min. Politiets sikkerhetstjeneste Det kongelige Justis og beredskapsdepartementet KRIMINALPOLITISENTRALEN "Du er anklaget for bla bla bla..." og jeg må betale en "bot" med PaySafeCard. Alle skjønner at dette er svindel, men hvordan får jeg det bort? Det finnes ikke mulighet for å slå det av/få det vekk/avslutte det. JEg gjør følgende hver gang det kommer, trykker på power-knappen som gjør at pc`en går i hvilemodus og avslutter alt. Så må jeg raskt som bare julig trykke Cancel når den prøver å lukke program som er åpne. Noen som har sett dette før, har screenshot Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Når du starter maskinen, før Windows starter opp, trykk tasten "F8" ca 1 gang pr sekund inntil du får opp en tekstmeny. Der velger du "Sikkermodus". Trykk enter, og la maskinen jobbe til du får opp skrivebordet. Det ser litt annerledes ut enn du er vant til. Hvis du ikke får spørsmål om du vil kjøre systemgjenoppretting med en gang, går du på startmenyen og starter "Systemgjenoppretting" derfra. Velg en dato som du vet datamaskinen din var uten dette viruset, og start gjenopprettingen. Da skal du være kvitt det. Kjør gjerne Malwarebytes Anti-Malware (gratisutgaven) etterpå for å være sikker på at du er virusfri. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Noen som har sett dette før, har screenshot Ja denne er godt kjent,går under navn Urausy Forklaring til Ratleto kan fungere fint. Nå er det ikke alle som har på systemgjenoppretting og da har man ingen gjenopprettingspunkt og sette tilbake til. Da kan du f.eks følge denne. Endret 19. juli 2013 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hjelper ikke løsningene over kan kaspersky på cd/minnepenn hjelpe deg. https://support.kaspersky.com/4162 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 jeg måtte gjøre det på en pc med dette problemet . Der var både IE og firefox installert, samt MSE . etter omstarten ( etter tilbakeføringen) så kjørte jeg MSE i fullstendig skann. Det tok noen timer MSE fant trojaner 2 steder som så ble rensket å bruke IE for gå på nettsiden fungerte ikke. den maste hele tiden om at den ikke kunne forsette på grunn av noen tillegg. eller at den sluttet å virke hver gang en nettside skulle komme opp firefox fungerte delvis , i hvertfall slik at man fikk frem nettsidene her var det noe skript greier den kranglet på Men nå kunne jeg i det minste laste ned siste utgave av firefox og andre programmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå