tommy-olsenw Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hei taster *#06# på ringetastaturet, normalt skal da imei nr komme opp, men ikke på min telefon, det kommer bare opp: null, med en strek under og under der står det null i gjen, noen som aner hva dette er og hvorfor? Å ja, før noen spørr, jeg har ikke rootet den eller noen sånt, det jeg har gjort er å åpne den, skrudd ut skruene, fjernet bakdeksel. gjor dette for å fjerne lit vann som har kommet inn i mobilen. telefonen fungerer ellers som den skal, men den tar ikke sim kort, altså den er ikke brukanes som telefon. noen fantastiske goe ideer? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Da har nok vannet gjort nok skade til at telefonen er blitt en fin brev vekt. Tror det er vansklig og gi gode råd her .. om du ikke alt har gjort det, så er jo fabrikknullstilling ofte noe som kan løse feil, men er det skade på telefonens hardware, så er det nok bare kjøpe ny. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 99 % av de som prøver å fjerne vann har ofte vært for dårlige i jobben. Anbefaler at tlf tørker i noen uker. Eventuelt noen timer på 50-60 grader i ovnen. For å være sikker. Det er ikke nødvendigvis slik at den er helt ødelagt, men at en midlertidig kortslutning hindrer deg i å bruke sim-kort. I værste fall så har du kortsluttet en strøm-krets og da er det godbye. IMEI finner du bak batteriet gjerne, og inne i instillinger - om telefonen. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 En ting en venn av meg prøvde, var å legge batteriet og telefonen hver for seg i en varmepute. dette førte til at han kunne ringe med telefonen igjen. Vet ikke om det funker , men det er noe en venn prøvde. PS: i 20 min Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Den største missforståelsen er: Selv om mobilen fungerer kort tid etter at det har kommet vann i/på den, så betyr det ikke at du har "reddet den". Hvorfor? Sjansen for at du klarer å tørke den nok til at ALT vannet er borte med litt blåsing og en varmepute er ikke så alt for stor. Man kan f.eks fjerne vannet fra de kretsene med høy nok spenning til at det går skikkelig galt umiddelbart. Er det litt vann igjen så vil det kunne ligge der en stund, og det skal bare noen dager før signalbanene koroderer. Hvor lang tid det tar før ting begynner å korrodere til mobilen plutselig en dag blir ubrukelig varierer, Et par dager, til flere uker kan være tilfellet. Hos meg tok det 1 uke før mobilen døde helt. Dette var fordi jeg brukte den bare etter en mellomlang tørketid i en dags tid uten batteri. Har lang erfaring med å tørke alt fra PC-deler til mobiler, da jeg har hatt en del lekk vannsystemer i PCen, jeg har vasket mangt et skjermkort og hovedkort i vasken etc.. Og det er utrolig hvor godt vann kan gjemme seg. Selv på et kretskort som er helt åpent og varmepistol så må jeg gjerne gå over flere ganger for å få bort alt. Inkludert komprimert luft på kontakter og IC-kretser som er som vannbeholdere på mikroskopisk nivå. Bare osm en heads up. Man BØR ALLTID tørke mobilen lenge, med "høy" varme og bør egentlig åpne opp mobilen og gjøre det på hver separerte kretskort. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 andrull har sikkert mer peilling ,han sier jo at han har erfaring Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Du kom jo med et greit tips, det er ikke det. Bare tenkte jeg skulle nevne at man helst burde la den stå langt mer enn 20 min. Men man har jo alltids de som har det travelt, og disse får man jo aldri fornøyd, og jeg antar din metode er smartere enn bare å la den ligge uten noe som helst varme. Jeg har jo min egen elektronikk og PC-reparasjonbedrift, jobbet for HW.no, ingeniørgrad i elektronikk, og en del prosjekter som går innenfor området her på forumet. Så stol heller på det, enn om man ønsker litt mer enn bare "jeg har erfaring". Endret 22. juli 2013 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå