killertomato Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg har en 650W PSU og vurderer å kjøpe ny gpu: gtx 770. Jeg har: -i7 920 m/vifte -MSI Eclipse SLI hovedkort -6 HDer -3 kabinettvifter Trenger jeg å kjøpe kraftigere PSU? Er det noe enkel måte å måle strømbruken? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Du bør komme med litt mer informasjon : *Modelnavn på Psu og når du kjøpte den. *Har du overklokket over tid? *Planer om å kjøre SLI ? Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Du bør komme med litt mer informasjon : *Modelnavn på Psu og når du kjøpte den. *Har du overklokket over tid? *Planer om å kjøre SLI ? -PSUen er en MIST 650XHE 120ICS, kjøpte den for ca 4 år siden -Jeg har aldri overklokket -Har ingen planer om å kjøre SLI Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Da anbefaler jeg at du bytter den ut kjapt som F. Er dette rev 3.0 så kan det være den er av litt mer kvalitet, men dessverre så var produksjons kvaliteten på psu'ene svært dårlig før dette. Personlig har jeg gått fra å anbefale Corsair til å anbefale Seasonic sine psu'er , feks så vil en X-650 gjøre jobben for deg, om du ønsker litt mer watt å gå på kan du jo selvsagt velge noe kraftigere i samme serie. Det går selvsagt an å få billigere psu'er , har man flaks går det greit men får man en dårlig modell kan det fort ødelegge hele pcen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 GTX 770 trekker ofte ikke noe mer enn eldre toppkort for et par år tilbake, så det er ikke sikekrt det er noe som endrer seg på strøm.siden. 650W er mer enn nok for en slik maskin, men det kan kanskje være på tide å bytte ut PSUen da MIST har et rimelig trasig rykte, hvor en del strømforsyninger (på de litt eldre revisjonene) har brukt dårlige komponenter, spesielt på kondensatorsiden. Les: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=955038 Slike kondensatorer blir bare dårligere og dårligere med årene, helt til de tar kvelden. Så det blir litt opp til deg hva du ønsker. Det skal gå helt fint å kjøpe et skjermkort til den maskinen uten å bytte, selv om det kanskje er på tide. Lenke til kommentar
killertomato Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg har ikke hatt noe problemer med den til nå, kan jo være at jeg har hatt flaks. Er det slik at komponenter i maskinen ryker hvis PSUen tar kvelden? Hvordan er Corsair og Seasonic på på støynivå? Skal jeg kjøpe meg noe nytt vil jeg at det skal være så støysvakt som mulig. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 PSUen du har er kraftig nok. Dersom du er bekymret for dårlige kondensatorer kan du skru opp PSUen og se om det er noen kondensatorer som lekker eller er kaputt, det er enkelt å undersøke dette visuelt. Ser alt pent ut ville jeg ikke nølt med å bruke den PSUen du alt har. Bortsett fra dårlige kondensatorer har MIST PSUene ingen problemer med å levere merket effekt. Jeg har selv en gammel MIST der jeg byttet kondensatorer for ca. 3 år siden, den virker fint enda. Jeg har også en rev. 3 som har fungert fint siden den var ny, men jeg har lagt meg for vane å skru den opp ca. en gang i halvåret for å se etter dårlige kondensatorer. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg har ikke hatt noe problemer med den til nå, kan jo være at jeg har hatt flaks. Er det slik at komponenter i maskinen ryker hvis PSUen tar kvelden? Hvordan er Corsair og Seasonic på på støynivå? Skal jeg kjøpe meg noe nytt vil jeg at det skal være så støysvakt som mulig. Støy kommer av at vifta må spinne raskere. Vifta må spinne raskere når det er mye varme i strømforsyningen. Mye varme kommer av dårlig effektivitet. Kjøper du en PSU med god effektivitet, så vil også PSUen være rimelig stillegående, da den ikke vi utvikle så mye varme. Malvado linket til en helt topp strømforsyning med rimelig god effektivitet (80 plus gold). Skal du ha en med best mulig effektivitet, så har du jo alltids denne: http://www.dustinhome.no/product/5010747131/seasonic-platinum-series-660w-psu-modular Det er vel omtrent så bra strømforsyning som du kan få i den kapasiteten. Ved full belastning av PCen din (ca 500W) så vil strømforsyningen du har nå utvikle ca 85W med varme som må fjernes. Fra samme belastning så vil denne bare utvikle ca 35W. Støynivået er selvsagt utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå