Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelig skriverproblem (Epson og Windows 8)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter at jeg oppgraderte til Windows 8 i høst så har jeg hatt et veldig merkelig problem med Epson printere. I starten så trodde jeg det kun var min PC og min printer som hadde problem (husker dessverre ikke denne Epson modellet i hodet). Men etter at jeg kom hjem for ferien beviste det seg da at problemet også gjaldt Epson printeren som vi har hjemme også (Epson Stylus Photo PX720WD). Ikke nok med det så fant jeg ut at det ikke bare er min PC som har problemet, men samtlige PCer som har Windows 8.

Oppsummering: 3 forskjellige PCer (Win 8) - 2 forskjellige epson printere (Husker ikke den ene modellen, den andre er Epson Stylus Photo PX720WD)

Så til problemet. Problemet er som følgende: Jeg får lagt til printer og alt, men når jeg skal skrive ut så skjer det et merkelig problem:

La oss ta et eksempel: Om jeg skal skrive ut et bilde (samme hvilken maskin) så kommer bare litt av bildet, som regel halve eller mindre enn det. Går jeg inn for å se på aktive utskrifter så står det bare "Feil - Skriver ut". Prøver jeg start på nytt så kommer den samme meldingen.

Slik er det som regel med alt jeg skriver ut. Det kutter ut halvveis eller rundt der. Får aldri skrevet ut alt. Jeg har prøvd å installere drivere fra Win 8, Win 7 osv. som er hentet fra Epson sine sider.

Jeg begynte å lure på hva problemet kunne være når det gjaldt 3 forskjellige PCer og 2 forskjellige printer (dog samme merke). Konklusjonen min til nå er at det må skyldes driver problem for Windows 8, siden de fungerer i Windows 7.

Er dette noe som noen kjenner til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...