Martin93 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hei, hva synes folk her er eit greit 1bud når: Leillgheten har pris antydning på 1 000 000, har verdt ingen bud på den, har verdt til sags siden start Mai 2013, er bare 45-50 kvadrat så er ikkje akkorat familier som kommer til og ver interesert i den og er på eit område der er klart flest unge folk. Så verdt til sags ei stond, ingen bud og er i område og prissklase der flest folk som er ny på markedet, så komme klart til og by under prisantydning først vist eg skal gå får den. Men hva mener folk her er bra 1bud som ikkje er ''skammbud'' Lenke til kommentar
DCG Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Kan du ikke legge ut en link til annonsen? Så blir det så mye lettere å komme med et forslag. Du sier f.eks. ingenting om hvilken stand den er i og hva slags standard den holder. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ville lagt inne et bud 200k under prisantydning. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Signerer den over. Et førstebud er ikke noe som behøver kirurgisk presisjon, men forhåpentligvis kan det bidra til å trekke ned hva det endelige resultatet blir. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Dette er ikke nødvendigvis så lett. Det KAN være at andre sitter på gjerdet og venter på bud.. Hvis ingen venter på at noen andre legger inn bud har du det friere, og kan legge inn på hva du vil. Jeg ville nok gått ned enda mer enn 200k, kanskje så mye som 250.. Så ville jeg gitt en dag eller to akseptfrist. Deretter ville jeg ventet dersom jeg ikke fikk leiligheten, og lagt inn nytt bud om et par uker.. Fortsatt på samme sum. Dette forutsatt at det ikke er andre budgivere. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hva er taksten da? Samme som prisantydning? Jeg ville prøvd meg på 800 Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Dette er ikke nødvendigvis så lett. Det KAN være at andre sitter på gjerdet og venter på bud.. Hvis ingen venter på at noen andre legger inn bud har du det friere, og kan legge inn på hva du vil. Jeg ville nok gått ned enda mer enn 200k, kanskje så mye som 250.. Så ville jeg gitt en dag eller to akseptfrist. Deretter ville jeg ventet dersom jeg ikke fikk leiligheten, og lagt inn nytt bud om et par uker.. Fortsatt på samme sum. Dette forutsatt at det ikke er andre budgivere. Jeg ser ikke helt problemet med det... jeg merker også at meglerne på boligjakten på TV også sier det sammen men det kan vel uansett slå begge veier. Gir du ett veldig lavt bud kan det også gi inntrykk til andre som sitter å venter på andre bud at verdien er mindre enn prisantydning fordi andre også legger inn lave bud. Folk som er på boligjakt er ofte på visning, ofte 3-4-5-6 ganger i uken, om det er en mnd eller mer siden sist fellesvisning kan man "trygt" gi ett lavt bud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå