Tullballj Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg skal sjekke om det er alarm som funker på bilen min, en golf 6. Men når jeg låser døren så får jeg de ikke opp fra innsiden. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Du tar tak i takbøylene hvis du har det og rister bilen kraftig fram og tilbake til alarmen går Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ellers kan du finne ut hvor ruteknusesensoren sitter (som regel nederst i kanten under frontruta) og kakke litt på ruta ved den med en mynt. Det funker på en del biler.. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Hvordan åpner jeg dørene fra innsiden da? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Trenger du det om du kan teste ruteknusesensoren? Da vet du om alarmen funker. Sentrallåsen skal vel ellers låse seg opp ved betjening av håndtak? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Nei, når jeg låser døren med sentrallåsen så får ikke jeg til å åpne dørene fra innsiden. Finner ikke noen annen måte enn å eventuelt knuse ruten, men det vil ikke jeg gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Du skal ikke knuse ruten, du skal bare gi ruten et kakk med noe hardt. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Nei, når jeg låser døren med sentrallåsen så får ikke jeg til å åpne dørene fra innsiden. Finner ikke noen annen måte enn å eventuelt knuse ruten, men det vil ikke jeg gjøre. Greit at du er nesten uten kunnskap, men det er litt dumt å be om råd på et forum om du ikke kan lese. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hold inne knappen som styrer taklyset med døren åpen, lås bilen og slipp knappen. Det funker ikke på alle biler. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Greit at du er nesten uten kunnskap, men det er litt dumt å be om råd på et forum om du ikke kan lese. Kan lese, men 1. jeg vil vite hvordan jeg kan åpne døren når den er låst fra utsiden med sentrallås uten og knuse ruten. 2. Jeg ville vite hvordan jeg testet alarmen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Du har fått konkret tips om hvordan du kan teste ruteknusesensoren ved å kakke på ruta. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Ja, og det testet jeg og takk for det. Men lurer fortsatt på om det er mulig å låse opp døren fra innsiden når den er låst fra utsiden? Hvis jeg låser selv fra innsiden går det an å åpne med dørhåndtaket men låses den utenifra går det ikke. Ikke med å trykke på lås opp knappen eller ved å ta i dørhåndtaket. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Du lurer på om det du har funnet ut at ikke går an går an? Eller? Du har jo skrevet svaret selv ser det ut til.. Men jeg synes det er rart at den ikke kan åpnes fra innsiden selv om den er låst fra utsiden. Få en person på utsiden til å låse bilen mens du sitter inni den, forsøk så å åpne døra.. Så enkelt kan det gjøres. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 19. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2013 Ja, går det ikke an eller er det et lurt triks? For eksempel så hvis strømmen er gått på bilen min er det et skjult nøkkelhull på utsiden av bilen hvor jeg kan låse den opp med nøkkel. Siden alt er elektrisk så må det gå an å åpne døren på en eller annen måte fra innsiden hvis den av en eller annen grunn skulle gå tom for strøm eller noen blir låst inne? Eller har jeg funnet en svakhet? Glemte å si at jeh testet med en på utsiden og fikk ikke opp døren. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 "Problemet"/systemet du må lære deg heter Safelock, og det står forklart i instruksjonsboka. Eller les her. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 (endret) Greit at du er nesten uten kunnskap, men det er litt dumt å be om råd på et forum om du ikke kan lese. Det er også litt dumt å ha arrogante ovenfra-og-ned-holdninger på et nettforum. Endret 19. juli 2013 av FandensOldemor123 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå