Gå til innhold

Android - App som kan aktivere/deaktivere 2G/3G samtidig som en aktiverer/deaktiverer mobildata?

Anbefalte innlegg

Hei

Når mann på en en androidtelefon(JB) går inn på innstillinger --> flere innstillinger --> mobilnettverk-->nettverksmodus

kan en velge mellom alternativene GSM/WCDMA(automodus),bare GSM og bare WCDMA.

Slik jeg har forstått det så velger disse alternativene hvorvidt telefonen skal være tilkoblet 2G- eller 3G-nett.

Ved å bare være koblet til GSM/2G opplever jeg langt bedre batteritid. Eneste gangene jeg behøver 3G er når jeg skal på internett uten å ha WIFI tilgjengelig.

Derfor lurer jeg på om det eksisterer en app som automatisk går fra "bare gms" alternativet og over på "GSM/WCDMA(automodus) i det øyeblikket jeg aktiverer mobildata på telefonen?

I lengden blir det et ork å gjøre manuelt, og jeg glemmer ofte at jeg har "bare GSM" aktivert slik at jeg tror det bare er 2G dekning i området.

Har forøvrig en Galaxy S3 om det skulle bety noe.

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et kjapt søk ga meg ikke nøyaktig hva du var ute etter, men det som kom opp var en app som gjør at telefonen kun sender datatrafikk via 3G og ikke 2G, så da trenger du i teori kun og slå av/på 3G for å oppnå resultatet dersom den virker.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobnetic.only3G&hl=no

Desverre så lar ikke Android deg bytte mellom 2G/3G sånn direkte, med mindre du har en rootet telefon.

Lenke til kommentar

Var vist ikke så mye og velge i selv med root for dette formålet. ;)

Beste løsningen jeg kommer på for øyeblikket er og bruke Tasker.

https://play.google....d.taskerm&hl=no

Det koster deg 20 kr men så er det også mye kult man kan gjøre med Tasker.

Dersom du kjøper Takser kan du lage 2 forskjellige profiler, en profil som har 3G og datatrafikk avslått, og en profil som har de påslått, så legge snarveier til de 2 profilene på hjemskjermen, så vil du ha en Av og en knapp som fikser hele pakka.

Edit: Ble jeg faktisk litt usikker på om 2G/3G switchingen faktisk virker med mindre man kjører CyanogenMod ROM. :hmm:

Endret av Backpfeifengesicht
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var vist ikke så mye og velge i selv med root for dette formålet. ;)

Beste løsningen jeg kommer på for øyeblikket er og bruke Tasker.

https://play.google....d.taskerm&hl=no

Det koster deg 20 kr men så er det også mye kult man kan gjøre med Tasker.

Dersom du kjøper Takser kan du lage 2 forskjellige profiler, en profil som har 3G og datatrafikk avslått, og en profil som har de påslått, så legge snarveier til de 2 profilene på hjemskjermen, så vil du ha en Av og en knapp som fikser hele pakka.

Edit: Ble jeg faktisk litt usikker på om 2G/3G switchingen faktisk virker med mindre man kjører CyanogenMod ROM. :hmm:

Hadde det tidligere når jeg hadde CM på min Sensation, men har ikke funnet en løsning til Samsung S4 med stock + root. Så jeg er også interessert i en løsning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...