Gå til innhold

Hvor mye er din steam konto verdt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg skrev kun inn de 17 sifrene som står her: steamcommunity.com/profiles/00000000000000000

Da skal det stemme.

Lenke til kommentar

Jeg har 35 spill på Steam. 34 av dem er jeg tvunget til å ha på Steam, til tross for at jeg hater Steam intenst, og har kjøpt flere av disse spillene fysisk i butikk eller lastet ned i andre nettbutikker. Klarer du ikke å se problemet her? Hva ville du sagt om jeg hadde kjøpt alle på Steam, men var tvunget til å kjøre dem gjennom Origin? Hadde du forstått problemet da?

Lenke til kommentar

Jeg kvittet meg med spill-pcen min i forrige mnd, og deretter muligheten til å nyte noen spill jeg har på Steam. Det er en del spill, sikkert 30-40 spill.

Omtrent halvparten av dem har jeg fysisk kjøpt i butikk, og på grunn av Steam har jeg ingen mulighet for å selge disse spillene videre.

Mulig jeg skaffer meg Steam Box en dag, om savnet blir for stort..

Lenke til kommentar

Jeg har 35 spill på Steam. 34 av dem er jeg tvunget til å ha på Steam, til tross for at jeg hater Steam intenst, og har kjøpt flere av disse spillene fysisk i butikk eller lastet ned i andre nettbutikker. Klarer du ikke å se problemet her? Hva ville du sagt om jeg hadde kjøpt alle på Steam, men var tvunget til å kjøre dem gjennom Origin? Hadde du forstått problemet da?

Alternativet til Steam-DRM er ikke ingen DRM, men heller Origin, Uplay, GFWL, Battle.net, SecuROM og disksjekk. Sett ut fra denne konteksten går det helt fin an å kalle Steam noe av det beste som har hendt PC-spillmarkedet.

Forøvrig, $1024 og 796 timer. De reelle utgiftene er nok ned mot $250, da stort sett alt er hentet inn enten via Humble Bundle eller kjøpt til -75%. Jeg tror faktisk Chivalry: Mediaval Warfare er det eneste spillet jeg har kjøpt til fullpris, det nærmeste blir Brave New World på tilbud til -33%.

Lenke til kommentar

Jeg kvittet meg med spill-pcen min i forrige mnd, og deretter muligheten til å nyte noen spill jeg har på Steam. Det er en del spill, sikkert 30-40 spill.

Omtrent halvparten av dem har jeg fysisk kjøpt i butikk, og på grunn av Steam har jeg ingen mulighet for å selge disse spillene videre.

Mulig jeg skaffer meg Steam Box en dag, om savnet blir for stort..

Trenger ikke si mer enn det, forhåpentligvis. Selv Okapi burde skjønne problemet nå.

Alternativet til Steam-DRM er ikke ingen DRM, men heller Origin, Uplay, GFWL, Battle.net, SecuROM og disksjekk. Sett ut fra denne konteksten går det helt fin an å kalle Steam noe av det beste som har hendt PC-spillmarkedet.

Hadde folk nektet å godta Steam, hadde vi ikke hatt noen av de andre tjenestene heller. Battle.net er kanskje et unntak, men de har heldigvis kun spill fra Blizzard. Steam har alt mulig av spill, omtrent uansett hvem som har laget dem.
Lenke til kommentar

Jeg mener tvert i mot at Steam er noe av det beste som har skjedd i PC-spillernes historie.

+1

Går ikke an å overdrive hvor viktig Valve/Steam har vært for at PC nå opplever sin beste tid som "spillmaskin" noen sinne. De har vært viktige i kampen for å innføre gamepad som "naturlig tilbehør" også her, de har vært viktige for å overbevise mange utviklere om at det er verdt å satse på PC tross mye piratvirksomhet, de har skapt en plattform som samler PC-brukerne, de pusher PC-verdenen videre der andre bare somler og roter (hallo Microsoft), osv osv. De er veldig flinke og gjør nesten aldri noe feil, noe som viser at de bryr seg om brukerne og fremfor alt tenker veldig grundig gjennom ting før de setter det ut i livet. Kort sagt, jeg synes vi skal være veldig takknemlige for at Valve/Steam eksisterer og driver PC-spillingen inn i fremtiden.

Endret av XE800
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, i grunn ikke. Jeg har ikke hatt noen problemer med Origin eller andre slike heller. Ikke ser jeg vitsen med å selge spillene videre heller.

Eller som Deldy, kvitte seg med spillmaskina. Jeg forstår ikke helt at folk velger å ikke ha en stasjonær / kraftig laptop. Om du får deg kjæreste / ektefelle som ikke er hypp på å ha gaming-riggen i stua e.l., burde det da ikke være noe problem å bare ha den på et kontor? Det er ikke som om det koster deg noe å ha den. Jeg har brukt et par gamle maskiner som ovner på kalde vinterdager, og ellers hatt de stående i en bod resten av året. Null problemer.

Lenke til kommentar

Hadde folk nektet å godta Steam, hadde vi ikke hatt noen av de andre tjenestene heller. Battle.net er kanskje et unntak, men de har heldigvis kun spill fra Blizzard. Steam har alt mulig av spill, omtrent uansett hvem som har laget dem.

Mye spekulasjon her, er ikke så mye jeg kan si om det. Saken er uansett at DRM på PC ikke er noe nytt fenomen, og alternativene som dukket opp før Steam (disksjekk, ord på tilfeldig side i manualen, Battle.net) og omtrent samtidig som Steam (GFWL, SecuROM) var i manges øyne betraktelig kjipere. Er du uenig i dette, eller tror du oppriktig at dersom folk ikke hadde "godtatt Steam" (snakker du om boikott her?) så hadde bransjen droppet DRM?

Steam er ikke perfekt, men det er fortsatt bedre enn stort sett alle alternativene. Om det fortsatt blir for ugreit for deg kan du jo vurdere GOG.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...