Stein1984 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Hei lurt på dere kunne ha hjulpet meg og sette opp en gamer pc? Trenger alt borsett fra mus det har jeg.. Den vil bli brukt kun til spilling. Trenger ikke så mye lagringsplass 250 holder i starten. Skjerm vil jeg også kople xboxen til også I pc kabinett ska det være god plass og gjerne en link som jeg kan se kabinette på Takk på forhånd Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Du kan jo si litt om hvor mye du kan om data bygging og hvilke spill du vil komme til å spille mest så blir det litt lettere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Stein1984 Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Off beklager så mye.. Bygge pc har jeg gjort en del av får 10 år siden.. Vil nok tro det er som å sykle . Når det gjeller spill så blir det bf4, dota2 arma3 cod wow og spill som kommer Lenke til kommentar
fflex Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Tja, slang sammen noe jeg ville gått for sånn ca, med ditt budsjett. Link til kabinett: http://www.dustinhome.no/product/5010657488/fractal-design-define-r4-black-window/ Følger med helt ok headphones med grafikkortet. Lenke til kommentar
Stein1984 Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 (endret) Tja, slang sammen noe jeg ville gått for sånn ca, med ditt budsjett. Link til kabinett: http://www.dustinhome.no/product/5010657488/fractal-design-define-r4-black-window/ Følger med helt ok headphones med grafikkortet. Headphones har jeg også turtelbeach x5 eller x51 husker ikke helt.. Men det kabinette falt ikke helt i smak:(.. Ellers så må jeg lese litt på det du hadde på liste imorgen.. Endret 18. juli 2013 av Stein1984 Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hei igjen, Jeg er en ivirg BF3 gamer selv og gleder meg vilt til BF4 Hva slags kabinett er du ute etter? Flashy gamer aktig, eller nøytralt som f.eks Fractal Define R4 som fflex anbefalte. Er du ute etter å bruke 15 - 18k for å få det beste av det beste eller? Jeg brukte ca. 11k på min totalt som inkl. 120hz skjerm, og den kjører BF3 (1920x1080) alt på Ultra med msaa 2x på snitt 85-90 fps, dumper ned på 75-80 på B2K mappene. Jeg har R3 selv altså forløperen til R4 (uten vindu vel og merke, syntes det blir litt for teenager). Veldig fornøyd med R3'en dog når jeg bygget opp en tilsvarende gamer som jeg har til en kompis kjøpte han R4. Kabinettet er vel gjennomtenkt med veldig smarte løsninger, romslig å holde på i (uten at det blir stort i størrelse) samt veldig lett med god kabelhåndtering for å gjøre den ryddig. Dessuten er den veldig stilren på utsiden noe jeg personlig liker velduig godt. Til info så er det støydempende materialer på innsiden av R3 og R4 som hjelper en god del på støyen. Er du ute etter custom vannkjøling på pc'en? Det innebærer litt vedlikehold og risiko hvis man ikke kan det godt. Jeg personlig har valgt å gå for luftkjøling hele veien. Kjøpt stille vifter som pumper great med luft igjennom kabinettet og en Noctua NH D14 luftkjøler som regnes for å være den beste på markedet selv om den sikkert begynner å nærme seg 5 år siden den først kom. Det betyr en ganske stille pc (utenom når skjermkortet girer opp på viften under lange game økter, men det driter jeg litt i for da har jeg på headset og hører det ikke uansett) og veldig vedlikeholdsfri. Jeg har akkurat deliddet prosessoren min. Kjører faktisk første stress test av den nå as i write. Har en i5 3570k oc til 4,4GHz. Den var oppe i 90C før jeg deliddet den og nå er den maks på 71 det gir meg litt rom til å presse den en del lenger i forhold til overklokk Til info så er det almenn kunskap at Ivy Bridge og Haswell (nyeste sokkel) går veldig varme pga. at den internal heat sinken ikke er loddet på slik som Sandy Bridge. Kommer du til å overklokke? Er du interessert i å kjøre Crossfire/SLI? Hjelper deg gjerne med å velge ut det perfekte oppsettet i forhold til komponenter men trenger å vite litt mer om du er ute etter Bang for Buck system (uten store kompromisser selvfølgelig) eller om du er ute etter creme del a creme?! Hører fra deg Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hvordan gjorde du det med lokket etterpå, satt på igjen med kjølepasta mellom? Har selv samme CPU og kjøler og vurderer å ta av lokket på den for å få den kaldere. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Hvordan gjorde du det med lokket etterpå, satt på igjen med kjølepasta mellom? Har selv samme CPU og kjøler og vurderer å ta av lokket på den for å få den kaldere. Ja kjøpte Coollaboratory Liquid Ultra (CLU) fra ebay, som er en spesiell kjølepasta laget av kun metaller. Jeg penslet på et nokså tynt lag av det på både coren og på internal heatsinken. Deretter reliddet jeg den ved å påføre et kjempe tynt lag av silicone rundt ihs som gjør at det fester seg igjen. Men ikke langt nær like mye som var på den fra før. Temps gikk ned i underkant av 20C. Det jeg har bemerket meg ift. Ivy Bridge er at hvis den internal heatsinken ikke er heeeelt ned på kjærnen så blir transaksjonen av varme fra Kjerne -> Internal Heat Sink -> Heat Sink på NH D14 veldig dårlig og derfor går den så varm. Lenke til kommentar
TechCF Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Etter å ha vært bortpå bl.a. Raven RV03 og andre kabinetter, vil jeg du skal kikke på Define R4 igjen. Det er ikke verdens beste kvalitet - men det er veldig enkelt å bygge i og det er stille og praktisk. Lite støv og enkelt å vedlikeholde. Coollaboratory Liquid Ultra kjøpte jeg enkelt å billig fra produsenten. Kosta €12.10 ink. frakt med sporing. Anbefales å bytte kjølepastaen under haetspreaderen på Haswell. Lokke tar du enkelt av ved å skru fast lokket (CPU opp ned) i en tvinge, og bruke en planke til å dytte på "kretskortet". Bank forsiktig med en hammer/gummihammer. Husk å ha et håndklede til å fange CPU når den løsner, CPUen vil sprette av. Eventuelt, om du klarer kan du skjære rundt epoxyen med et tynt tapetknivblad. Isåfall anbefaler jeg å varme opp CPUen først så epoxyen er mykere. Kjører selv ganske lik setup som fflex foreslo. Bare 4770 og 7970 isteden. Kjøler med Corsair H70 som er svært lett å montere i R4. Lenke til kommentar
€tt@n Skrevet 20. juli 2013 Del Skrevet 20. juli 2013 Min anbefaling av komponenter - Grunnoppsett: CPU - Intel i7 4770k MOBO - Asus z87 Pro KJØLER - NH-D14SE2011 + NM-i115x mounting set KABINETT - Fractal Define R4 VIFTER - 3 Stk. Fractal Design R2 140mm Silent Vifte SSD - Samsung 840 250GB PSU - Corsair HX 750W PSU SKJERM: Asus VG278HE (Alternativt: Benq XL2420T) NOK: 11.458,00 GPU - Det du har råd til egentlig. GTX770/780 (Se etter høyest mulig kjerne og minnehastigheter) eller GTX670/680 i SLI som ligger i pris ca likt som ett GTX780 kort. Hvis du skal spille på flere skjermer anbefaler jeg helst crossfire/sli med min 3GB GDDR5 minne. Happy Building Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå