*Tigern* Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hallo.. Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg her. Har hatt kameraet vel en uke, og har kun tatt 100 bilder eller no, men nå har plutselig fokusen blitt helt på jordet...:| Bildene er totalt blurry, og jeg får ikke fokusert på noe. Av en eller annen merkelig grunn så blir det bedre ved nærme avstander på full tele. Noen som skjønner seg på dette? Jeg gjør ikke... Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Mulig dette høres litt dumt ut, men slike ting har ofte en enkel forklaring... Du har ikke kommet borti en manuell fokus-knapp da, slik at autofokusen er "koblet ut"? Prøver kameraet i det hele tatt å fokusere hvis du trykker utløseren halvveis ned, eller skjer det absolutt ingenting? Dersom det ikke skjer noe forsøk på fokusering, og du er helt sikker på at du ikke ved en feiltakelse har valgt manuell fokus, så tror jeg du har et problem med kameraet :o Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Høres ut som om kameraet er satt til macro-fotografering spørr du meg (du vet sånn blomst). Lenke til kommentar
*Tigern* Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Nei... er hverken på manuell fokus eller makrofoto... desverre. Begynner å bli redd det er noe alvorlig galt med kameraet. Og bare for å forvirre meg enda mere, så fungerte fokusen en liten stund isted, før den gikk tilbake til å være helt på trynet med en gang jeg zoomet. Bildet er så blurry at det ikke går ann å se hva det er en gang... Er kameraet mitt ødelagt..? Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Prøv å velg "reset to factory defaults" i menyen hvis det finnes noe sånnt. Høres ikke helt lovende ut, men du har jo garanti. Tipper du er glad du ikke kjøpte kameraet i utlandet (for du gjorde vel ikke det?). Lenke til kommentar
*Tigern* Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Har prøvd det... Har kjøpt den fra Vaagen Consulting. Får håpe de ikke er vanskelige med garanti saker og sånt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå