AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 God ettermiddag. Tillit er noe som betyr mye for meg. Jeg har hatt nok av dårlige venner, og har kuttet kontakten med mange av de nå. Problemet mitt er som følger: Siden jeg da har kuttet/redusert kontakt med dårlige venner, så er jeg ikke interessert i å se dem, snakke med dem, eller være i nærheten av dem. Se på dette: Person A: "Ey, vi stikker til Ronny en tur a, Pelle og Sondre er der!" Jeg er ikke interessert i å møte verken Pelle eller Sondre, og sier da at jeg ikke ønsker å bli med. Resultatet? Person A: "Ikke vær så jævlig sær da, du tar alt så personlig, det er jo bare å ikke snakke med dem/du kan ikke la èn person få deg til å ikke ville et sted, det er bare å prate med noen andre! Nå er du teit altså!" - og regla går videre. Er jeg dum, teit, sær, og hele jævla boka full av fæle vulgære ord, bare fordi at jeg ikke ønsker å være i nærheten av folk som jeg ikke liker? Et annet eksempel: "Ey, Pelle har fest, masse folk, vi stikker dit!" Jeg er enda ikke interessert i å ha noe med Pelle å gjøre, så å dra hjem til han, er en dårlig idè i mitt hodet. "Men herregud, nå er du bare tragisk, skal du la èn person hindre deg i å prate med mange andre eller? Er jo bare å ikke snakke til han eller være med han?" (Yeah right, er i hans hus.) Så, hva sier dere? Er jeg dum som er såpass hissig på å holde meg unna dårlige venner, eller er det rett og rimelig, og at de andre bør bare godta og akseptere det? Anonym poster: ff17d4b29219a0047fd276c035b3a98b Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Du overdriver. Du kommer ikkje til å ta skade av å jatte med litt. Det er forskjell på å bli med dine venner til noen og å ta de tilbake som dine venner. Lenke til kommentar
Emily1 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Er det snakk om en fest da? Da er det jo som regel mye folk der og kanskje lettere å snakke/bruke tiden sin på andre, men hvis det er snakk om å dra dit hvor kun Ronny, Pelle og Sondre er, forstår jeg at det blir vanskeligere, hvis de virkelig har vært dårlige venner for deg. Du skal sette grenser for deg selv mtp hvem du skal møte og bruke tiden din på, samtidig som du ikke må la enkeltmennesker ødelegge for det sosiale livet ditt. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Kun du kan bestemme hvorvidt du bør/vil/skal bli med på slikt, å be andre som aldri vil få det hele og fulle bildet om å uttale seg vil ikke føre noe bra med seg.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Har vært i lignende situasjoner. Hvis det er en fest eller sammenkomst hvor noen jeg misliker skal komme, unngår jeg bare å snakke med dem. Man kan ikke la en person eller to gjøre at man ikke får henge med vennene sine. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Så, hva sier dere? Er jeg dum som er såpass hissig på å holde meg unna dårlige venner, eller er det rett og rimelig, og at de andre bør bare godta og akseptere det? Anonym poster: ff17d4b29219a0047fd276c035b3a98b Vel, for meg så minner dette litt i overkant "dramqueen" Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Altså det med fest er jo det at foreksempel han jeg ikke vil ha noe med å gjøre EIER huset, da er det litt vanskelig å unngå å snakke med han, da man pleier vanligvis å snakke til de som kommer på festen sin? Og jeg er aldeles ingen dramaqueen, men når jeg har hatt "venner" som har behandlet meg såpass dårlig, ljugd gang etter gang osv, så er jeg absolutt ikke interessert i å ha noe med dem å gjøre. Ja, jeg kan snakke med noen andre, men hvor lett er det, når de vil snakke med meg? Skal jeg dra på et sted bare for å avvise dem, eller skal jeg heller droppe å dra dit, når jeg ikke har så mye annet å foreta meg der uansett? Jeg ser at det kan virke spesielt og kanskje overdrevet, er derfor jeg spør dere, fordi jeg begynner å bli smålig lei av å bli kalt så mye rart, bare fordi jeg ikke gidder å dra et sted hvor X antall mennesker er mennesker jeg har forsøkt å kutte kontakt med fordi det ikke er bra for min del å være rundt dem. Men takk for svar, om noen flere har innspill så er jeg takknemlig for det! Anonym poster: ff17d4b29219a0047fd276c035b3a98b Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Har det delvis likedans, blir jeg bedt på nars/vors/fest hvor jeg vet det blir å være masse dritfolk som driver å drar striper på dass og sender jointer på rotasjon i stua, og det ligger en kar bevistløs på kjøkkenet som ingen vet hvem er, og ei på 14.5 mister jomfrudommen i gangen. Så synes jeg folk bør forstå hvordan eventuelle grunner jeg har til å ikke ha lyst til å være der, har ingen verdens ting å si om det er fem jeg kommer bra overens med der når det er fem andre jeg ikke tåler trynet til og ti av kompisene dies. Fuck that Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Altså det med fest er jo det at foreksempel han jeg ikke vil ha noe med å gjøre EIER huset, da er det litt vanskelig å unngå å snakke med han, da man pleier vanligvis å snakke til de som kommer på festen sin? Altså, det er jo grader i dette her, og så lenge du ikkje forteller oss hele bakgrunnen til hver enkelt person her så blir det bare generelt pjatt det vi kommer med. Såklart det er forskjell på en du bare ikkje liker, uten noen spesiell grunn, og på klassens bølle som stjal matpakka di hver eneste dag siden første klasse. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Altså, det er jo grader i dette her, og så lenge du ikkje forteller oss hele bakgrunnen til hver enkelt person her så blir det bare generelt pjatt det vi kommer med. Såklart det er forskjell på en du bare ikkje liker, uten noen spesiell grunn, og på klassens bølle som stjal matpakka di hver eneste dag siden første klasse. Såklart, det finnes grader av dette. Det er mer det at jeg er avhengig av å stole på folk, og om de bryter dette gang på gang, så anser jeg ikke disse personene som noen jeg ønsker å ha noe med å gjøre. Det er såklart grader på dette også, men det er mer en prinsipp-sak, om jeg kan kalle det dèt. Er noen drittsekk mot meg, så er jeg ikke interessert, liksom. Hadde det vært en fest med 50 stykker på, så for all del, men dette var i såpass fåtall at det var mange av disse folkene, hehe. Anonym poster: ff17d4b29219a0047fd276c035b3a98b Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 18. juli 2013 Del Skrevet 18. juli 2013 Om du er dum har lite med saken å gjøre, men litt sær er du nok absolutt, og det har du ingenting å tjene på, trådstarter. Hvis det faktisk er enkeltpersoner som holder deg fra en sosial setting der du ellers trives, i motsetning til eksempelet til Primer4. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2013 Hmm, se dèt ja, kanskje jeg er litt sær, da. Tenker bare sånn at jeg ikke gidder å dra til et sted hvor jeg vet det er folk jeg ikke ønsker å se, at jeg liksom da sparer andre og meg selv for dårlig humør, for det blir jeg om jeg må møte dem. Jaja, får kanskje ta å forsøke å endre dette da, så jeg ikke blir en pain-in-the-ass for alle andre, om det er slik at jeg er sær pga dette, hehe. Anonym poster: ff17d4b29219a0047fd276c035b3a98b Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hvordan avviser du invitasjonene? Håper du er der med; ''Nei, kan ikke'', mer enn; ''Nei, vil ikke''. Den siste er starten på en krangel. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Om det er kompiser som har brutt tilliten din så vinner du mye mer på å bare redusere andelen ting du deler av deg selv med de, og sosialt sett jatte med og late som at alt er greit. Man finner ut over tid hvilke som er de ekte vennene og hvilke man bare skal ha som "bekjent" status. Har da selv gått på den blemma der haugevis av ganger oppigjennom årene, blitt virkelig såret at hvordan folk har misbrukt min tillit. Jeg vinner derimot mye mer på å være med og kose meg selv om det kan være noen folk der som ikke er favoritter i min bok. Det går egentlig mest ut over deg selv om du skal kutte ut artige ting fordi folk plager deg, hvis de at det ikke plager deg en dritt! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Alle pene jenter har ei stygg venninne, er det noe som heter. Jeg mener det ordtaket godt kan overføres på kamerater - noe ala: alle gode kompiser har en irriterende kamerat. Det skjer i hvert fall ofte i min vennegjeng at noen drar med seg en person som en eller flere av oss andre ikke kommer overens med. Skulle vi andre da styrt unna hver gang, hadde gjengen gått i oppløsning. Det behøver vi heldigvis ikke - man jatter tidvis litt med og holder seg ellers mest rundt de man liker. Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Alle gode kompiser har en irriterende kamerat. Hvordan føles det å være den irriterende kameraten til folk? Lenke til kommentar
fiskerdigg Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Jeg har vært i en relativ lik situasjon som deg TS, og har full forståelse for valgene dine. Jeg personlig ville heller ikke ha noe med disse menneskene å gjøre, det hele føltes veldig overfladisk og lite bekvemt for meg. Det får være opp til enhver hva slags venner man har rundt seg, og om du er bekvem med dette valget så synes jeg de vennene du har skal støtte deg. Det viktige er jo at dette kommer fram på en ordentlig måte, at du faktisk FORTELLER de hvorfor dette er ubehagelig for deg. Med det sagt: Ingen har vondt av sosiale interaksjoner, og som mange andre påpeker, det går an å pjatte med uten at det skal bety noe mer. Er det dop i bildet her? Høres litt sånn ut.. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Når disse vennene som vil ha deg med til slike 'idioter' (ja, jeg kaller dem det utifra hva du har beskrevet om dem) ikke forstår hvorfor du ikke vil bli med, så forklar det for dem. Hvis det er viktigere for dem å dra og henge med 'idioter', enn å finne på noe annet med deg, som er deres venn - da sier det mye om dem. Personlig hadde jeg sagt klart ifra. Vil de henge med idioter, så får de gjøre det uten meg. Det å ha standpunkter og prinsipper, tilsier ikke at man er sær. Lenke til kommentar
Den utvalgte Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Og ordet ''idiot'' har mange definisjoner for hvert enkeltindivid. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Og ordet ''idiot'' har mange definisjoner for hvert enkeltindivid. Les: 'idiot', ikke idiot. (altså ment i bredere mening og hva man syns om de forklares jo) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå