Gå til innhold

Spansk mat i Oslo, alt annet (Som f.eks andre kjeder Peppes, Dolly osv, eller både og.  

5 stemmer

1. 1. Hva slags mat spiser folk, Spansk.. Alt annet.. Eller alt i ett.

• Spansk.
    • Alt annet.
    • Både spansk og alt annet.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Vurderer å åpne en restaurant/bar i Oslo som er en blanding av både spansk og diverse mat (kontinental servering) som f.eks Pizza, lasagne osv.

Er det lurt å ha sånne høye stoler (bar stoler) som er typisk "spansk".

Eller mer konfortabel sofa/stoler osv.. Legg gjerne ved bilder osv.

Tror dere det er lurt å servere både spansk og alt annet slags mat sammen?

Eller kun Spansk, eller det motsatte.

Kom gjerne med flere forslag, hadde vært utrolig snilt av dere.

Tusen takk hjertelig takk, på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer an på kundeutvalget. Tror nok du får flest kunder med å ha en høvelig normal profil og det folk er høvelig vant til, men det er også lurt å kunne tilby noe nytt. Spansk mat skulle jeg tro er generelt kompatilet med norske ganer så lenge folk får krydre det ekstra selv. Mange foretrekker vin som smaker solbærsaft og synes det er vel mye smak på jarlsbergosten.

Hvis det er første resturanten du har tenke å etablere så lønner det seg å alliere seg med folk som har erfaring fra bransjen. Det er mye man ikke tenker over i starten, og det er ikke plass for så alt for mange feilsteg før kassa begynner å bli tom. Det tar som regel mye mer tid og krefter i tillegg til at det tar lengre tid å bygge opp kundemasse enn det man tror. Mange bommer på PR og markedsføring også.

Gjør alt du kan for å minimere risiko ved å karlegge ting ordentlig og ha god planlegging og gjennomføringsstrategi.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller spesialisert restauranten enn å kjøre på de samme rettene som man kan få kjøpt på ethvert gatekjøkken. Velg ut noen få matretter fra forskjellige regioner av Spania (viktig! det er store kulinariske forskjeller fra nord til sør og kyst til innland). Noe av det spanskeste (!) man kan gjøre er å spise f.eks. manchego-ost sammen med noen skiver cecina-skinke til en flaske vin (Rioja tenker jeg) og en bolle oliven.

Lenke til kommentar

Jeg ville heller spesialisert restauranten enn å kjøre på de samme rettene som man kan få kjøpt på ethvert gatekjøkken. Velg ut noen få matretter fra forskjellige regioner av Spania (viktig! det er store kulinariske forskjeller fra nord til sør og kyst til innland). Noe av det spanskeste (!) man kan gjøre er å spise f.eks. manchego-ost sammen med noen skiver cecina-skinke til en flaske vin (Rioja tenker jeg) og en bolle oliven.

I Oslo kan det kanskje funke å være så eksklusiv, men om opplevelsen ikke frister til gjentagelse så er det vanskelig livnære seg på noe slikt over tid. Som resturanteier ønsker du mest mulig stabilitet i kundemassen, blir man for sære så må de faste kostnadene være svært lave for å få det til å gå rundt økonomisk. Det er også problematisk i forhold til å skaffe stabil arbeidskraft om det er for mye variasjon i kundemassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...