OC-Freak Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Hvordan kan 16:10 være et pluss hvis du får mer arbeidsflate å jobbe på med en 16:9 Full-HD? Ett 16:10 13.3" panel har et areal på 513 cm², ett 16:9 panel har et areal på 488 cm². Ergo har et 16:10 panel STØRRE arbeidsflate, i tillegg er det høyere som er praktisk for dokumenter. Høyere oppløsning hjelper lite om alt blir så smått at man må sette opp DPI/zoome i operativsystemet, da kan man like gjerne ha en skjerm av god kvalitet med litt lavere oppløsning. (personlig mener jeg 1600xZZZ er passe for 13/14" maskiner, fullHD for 15/17" - men så klart av god kvalitet). Endret 21. juli 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Dårlig skjerm. Dårlig ytelse. Veier 500gram mindre(hvis du er et vanlig menneske merker du ikke forksjell. Trust me). Og en macboor air har ikke 10 timer på batteri HAHAHAHA sjekk en test. Og jeg foreslo ikke den multicom pcen. Jeg foreslo en ultrabook som er bedre på alle punkter enn touchpaden. Før du drar alle under en kam bare fordi de ikke waster penger på dårlig hardware slik som du så¨burde du lære deg å lese. http://www.komplett....aspx?sku=772501 DENNE Foreslo jeg. Den er veldig mye bedre til absolutt alt og har touchscreen som er nice på en studentpc. For det første så var det du som kom med temmelig usaklige kommentarer, direkte sitert mot mitt innlegg rundt Multicom maskinen så da er det vell naturlig å tro at det du slenger med leppa om var rettet mot det du faktisk siterte? Maskinen du linker til er slettes ikke best på alt, den har dårligere tastatur, den har dårligere touchpad, den har svakere batteritid og faktisk så har den generelt like god om ikke svakere maskinvare, forskjellen i prosessorytelse er jo mindre enn forskjellen i GPU ytelse som går i favør MacBook Air. På tide å legge fra seg stråmannargumentasjonen her, du avfeier enhver påstand om at MacBook Air er bedre på noe som helst men direkte falske påstander om de maskinene du drar inn i diskusjonen. Apple har i de siste 3-4 årene vært kjent som det selskapet som er mest edruelige når de lister batteritid på sine modeller, og samtlige tester av MacBook Air 13" har jo konkludert med ca 10 timer ved moderat+ bruk og ca 12 timer ved lett bruk. Hvordan du buser frem å bare sier "HAHAHA" sier jo litt om hvor useriøs du er i argumentasjonen din og diskusjonen forøvrig når ditt tydelige hat mot alt som har med Apple å gjøre skinner så til de grader igjennom at du ikke engang er villig til å akseptere noe som helst positivt med modellen. Jeg har null problem med å innrømme at Samsung modellen du lister har noe bedre prosessorytelse, har en skarpere skjerm og har fordelen av 2GB ekstra RAM. Men samtidig så må jo du nesten være villig til å innse at MacBook Air modellen er tynnere, lettere, har bedre tastatur og touchpad, har bedre GPU og kommer ikke med et Intel nettverkskort som har fått et usedvanlig dårlig rykte på grunn av voldsomt mye ustabiliteter og sist men ikke minst så har den mye bedre batteritid noe som er ganske viktig på en studentmaskin, langt mer reelt enn ting som touchskjerm, hvilke fordeler gir egentlig touchskjerm i studentsammenheng om jeg får spørre? SSD løsningen er jo forsåvidt en god del raskere den også, ikke at det er noe som vil merkes i praksis. Så kan vi jo diskutere opp og ned i mente hvorvidt det ene eller andre elementet er viktigere enn det andre, det blir jo nesten opp til hver enkelt som skal ha maskinen å vurdere utifra egne behov og preferanser. Hvorvidt CPU ytelse, GPU ytelse, vekt, tykkelse, touchpad, tastatur, skjerm eller whatever er det viktigste blir vi sikkert aldri enig om og her vil nok alle vurdere og vektlegge og foretrekke forskjellige ting og aspekter med en maskin. Men stråmannargumentasjonen og påstander som at Samsung maskinen du lister er så utrolig mye bedre, og bedre på alle områder kan du bare kaste over bord først som sist, det er og blir renspikka løgn og bare de med de tykkeste Anti-Apple, eller Pro-Samsung brillene klarer å se ting på den måten når du sammenligner de to maskinene. Samsung maskinen din er jo faktisk dyrere også så tullete påstander om å "waste penger" faller jo på egen urimelighet når du faktisk vil at trådstarter skal gå for en hakket dyrere maskinen som har svakere maskinvare på flere punkter. 2 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Ett 16:10 13.3" panel har et areal på 513 cm², ett 16:9 panel har et areal på 488 cm². Ergo har et 16:10 panel STØRRE arbeidsflate, i tillegg er det høyere som er praktisk for dokumenter. Høyere oppløsning hjelper lite om alt blir så smått at man må sette opp DPI/zoome i operativsystemet, da kan man like gjerne ha en skjerm av god kvalitet med litt lavere oppløsning. (personlig mener jeg 1600xZZZ er passe for 13/14" maskiner, fullHD for 15/17" - men så klart av god kvalitet). Takk! Jeg forsto det på en annen måte For det første så var det du som kom med temmelig usaklige kommentarer, direkte sitert mot mitt innlegg rundt Multicom maskinen så da er det vell naturlig å tro at det du slenger med leppa om var rettet mot det du faktisk siterte? Maskinen du linker til er slettes ikke best på alt, den har dårligere tastatur, den har dårligere touchpad, den har svakere batteritid og faktisk så har den generelt like god om ikke svakere maskinvare, forskjellen i prosessorytelse er jo mindre enn forskjellen i GPU ytelse som går i favør MacBook Air. På tide å legge fra seg stråmannargumentasjonen her, du avfeier enhver påstand om at MacBook Air er bedre på noe som helst men direkte falske påstander om de maskinene du drar inn i diskusjonen. Apple har i de siste 3-4 årene vært kjent som det selskapet som er mest edruelige når de lister batteritid på sine modeller, og samtlige tester av MacBook Air 13" har jo konkludert med ca 10 timer ved moderat+ bruk og ca 12 timer ved lett bruk. Hvordan du buser frem å bare sier "HAHAHA" sier jo litt om hvor useriøs du er i argumentasjonen din og diskusjonen forøvrig når ditt tydelige hat mot alt som har med Apple å gjøre skinner så til de grader igjennom at du ikke engang er villig til å akseptere noe som helst positivt med modellen. Jeg har null problem med å innrømme at Samsung modellen du lister har noe bedre prosessorytelse, har en skarpere skjerm og har fordelen av 2GB ekstra RAM. Men samtidig så må jo du nesten være villig til å innse at MacBook Air modellen er tynnere, lettere, har bedre tastatur og touchpad, har bedre GPU og kommer ikke med et Intel nettverkskort som har fått et usedvanlig dårlig rykte på grunn av voldsomt mye ustabiliteter og sist men ikke minst så har den mye bedre batteritid noe som er ganske viktig på en studentmaskin, langt mer reelt enn ting som touchskjerm, hvilke fordeler gir egentlig touchskjerm i studentsammenheng om jeg får spørre? SSD løsningen er jo forsåvidt en god del raskere den også, ikke at det er noe som vil merkes i praksis. Så kan vi jo diskutere opp og ned i mente hvorvidt det ene eller andre elementet er viktigere enn det andre, det blir jo nesten opp til hver enkelt som skal ha maskinen å vurdere utifra egne behov og preferanser. Hvorvidt CPU ytelse, GPU ytelse, vekt, tykkelse, touchpad, tastatur, skjerm eller whatever er det viktigste blir vi sikkert aldri enig om og her vil nok alle vurdere og vektlegge og foretrekke forskjellige ting og aspekter med en maskin. Men stråmannargumentasjonen og påstander som at Samsung maskinen du lister er så utrolig mye bedre, og bedre på alle områder kan du bare kaste over bord først som sist, det er og blir renspikka løgn og bare de med de tykkeste Anti-Apple, eller Pro-Samsung brillene klarer å se ting på den måten når du sammenligner de to maskinene. Samsung maskinen din er jo faktisk dyrere også så tullete påstander om å "waste penger" faller jo på egen urimelighet når du faktisk vil at trådstarter skal gå for en hakket dyrere maskinen som har svakere maskinvare på flere punkter. Samsung Series 9 er jo den mest "Air-lignende" maskinen til Samsung, Series 7 er en litt kraftigere og mer robust versjon. Det blir litt som å sammenligne en vaffel og en pannekake. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 (endret) Jeg foreslår at du "sjekker" en test eller 10 i stedet for å "konstruere" dine egne testresultater i din egen tilsynelatende innesluttede verden. http://www.gizmodo.c...o-battery-life/ http://www.anandtech...core-i7-4650u/4 http://www.engadget....ook-air-review/ http://www.pcadvisor...id-2013-review/ http://www.laptopmag...-inch-2013.aspx Du må gjerne ha dine meninger om både Apple og Macbook Air, men den uendelige rekken av feilaktige og selvkonstruerte "fakta" du til statighet kommer med begynner etterhvert å bli noe flaut. Derfor vil jeg igjen minne om at du ikke er forpliktet til å avsløre deg selv som uvitende. Det er fullt lov å la vær. Ikke jeg som ikke evner å stay on point. Du har enda ikke innsett at du argumenterte mot meg enda jeg aldri foreslo den multicompcen. Typisk macbruker som MÅ forsvare valget av den overprisede møkka han kjøper. skjermen er vesentlig dårligere enn alle andre skjermer i samme prisklasse og resten er middels dårlig. 10 timer med lett bruk og wifi er faktisk ikke det samme som å skrive eller bruke den i en klasse, da blir det nok 7 timer tenker jeg. Og da er plutselig min ultrabook med 6 timer på samme bruk og alt annet veldig mye bedre og koster litt mindre et veldig mye bedre valg. Hadde Macbook air hatt noe annet enn en bra touchpad og ganske bra batteri så hadde jeg ikke vært så negativ, men når det skorter såpass mye og du må¨betale mer i tillegg. DA blir jeg oppgitt. Greit at utseendet er viktig men IKKE på bekostning av alt annet.(for MEG. og for trådstarter som sa 5k helst men 8k maks og dere krangler på en pc som starter på 9k. Skjerpings) Endret 21. juli 2013 av cannibalguppy 1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Samsung Series 9 er jo den mest "Air-lignende" maskinen til Samsung, Series 7 er en litt kraftigere og mer robust versjon. Det blir litt som å sammenligne en vaffel og en pannekake. Nå var det riktignok cannibalguppy som dro inn Samsung NP740U3C som liksom skal være et mye bedre alternativ sammenlignet med MacBook Air 13" som studentmaskin for trådstarter. Det er han som påstår at denne maskinen mer eller mindre gjør rent bord sammenlignet med MacBook Air på så godt som samtlige punkter, om det så handler om ytelse, pris og det hele. Da er det vell helt naturlig at jeg begynner å sammenligne de to nevnte maskinene selv om det blir litt som å sammenligne vaffel og pannekake når det kommer til byggekvalitet, design og formfaktor, det er jeg helt enig i. Men enkelte trenger tydeligvis å få ting inn med t-skje, for man må være passe Anti-Apple eller Pro-Samsung for å klare å farge ting dit hen at NP740U3C er bedre enn en MacBook Air 13", spesielt som en studentmaskin. Endret 22. juli 2013 av RamGuy Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Ikke jeg som ikke evner å stay on point. Du har enda ikke innsett at du argumenterte mot meg enda jeg aldri foreslo den multicompcen. Typisk macbruker som MÅ forsvare valget av den overprisede møkka han kjøper. skjermen er vesentlig dårligere enn alle andre skjermer i samme prisklasse og resten er middels dårlig. 10 timer med lett bruk og wifi er faktisk ikke det samme som å skrive eller bruke den i en klasse, da blir det nok 7 timer tenker jeg. Og da er plutselig min ultrabook med 6 timer på samme bruk og alt annet veldig mye bedre og koster litt mindre et veldig mye bedre valg. Hadde Macbook air hatt noe annet enn en bra touchpad og ganske bra batteri så hadde jeg ikke vært så negativ, men når det skorter såpass mye og du må¨betale mer i tillegg. DA blir jeg oppgitt. Greit at utseendet er viktig men IKKE på bekostning av alt annet.(for MEG. og for trådstarter som sa 5k helst men 8k maks og dere krangler på en pc som starter på 9k. Skjerpings) Leser du i det hele tatt igjennom det jeg skriver? For det du sier gir mindre og mindre mening for hvert innlegg du kommer med, du stempler deg selv mer og mer som en utpreget Apple hater, eller en stor Samsung elsker for hvert innlegg og hvert forsøk på "argumentasjon" du kommer med i denne tråden. Hvordan en MacBook Air 13" kan være overpriset møkk sammenlignet med Samsung NP730U3C som du drar inn i diskusjonen er jo ganske så interessant. Trådstarter er en student, han er ute etter en god og portabel studentmaskin og du mener altså at din tykkere, tyngre, med ikke fult så god ytelse, med dårligere batteri Samsung maskin til en høyere prislapp enn MacBook Air 13" er et bedre alternativ som faktisk gir mer for pengene? Hvordan forsvarer du bruk av så idiotisk og banal drittslenging når det er faktisk du som sitter her å skal forsvare en Samsung maskin som strengt tatt gir mindre for pengene med nebb og klør? Er det noen som viser behov for å forsvare masse vissvass her så er det jo du som fekter bort hardefakta med tullball som at "10 timer med lett bruk og wifi er faktisk ikke det samme som å skrive eller bruke den i en klasse, da blir det nok 7 timer tenker jeg.". Hva du tenker eller ikke tenker er rakande likegyldig her, enhver omgående test av MacBook Air 13" tilsier at ved studentbruk / skolebruk, altså moderat til lett bruk så vil du få 10 timer ut av maskinen. At du skal drive å synse og rote med at man visstnok plutselig mister 5 timer av batteritiden bare fordi du har gått fullstendig tom for argumentasjon blir bare smålig. Skal vi følge din logikk og argumentasjon så kan jo jeg bare dra tomme påstander ut av løse lufta jeg også og påstå at Samsung maskinen din også mister omlag 5 timer batteri ved studentbruk så den er vell da nede på ca 1,5 time, det er jo ikke akkurat mye å skryte av. Du driver konstant å våse om at Samsung maskinen du lister har så mye bedre spesifikasjoner, gir så utrolig mye mer for pengene, er en så mye bedre maskin på alt og ingenting. Men du evner ikke å nevne noe som helst av hva som gjør den bedre, utenom akkurat skjermen da. Er bare småunger som argumenterer på måten du gjør meg konstant drittslenging og nedsettende kommentarer om alle som er uenig med deg, om du virkelig mener at MacBook Air er et så tragisk dårlig valg, som koster så forferdelig mye og gir deg absolutt ingenting av verdi og at folk som meg, som faktisk lister om spesifikke ting med de forskjellige maskinene og spesifikasjonene på dem er hardnakka Apple fanatikere som føler et desperat behov for å forsvare kjøpet av overpriset juggel som jeg uansett ikke eier så må du vell klare å komme med noen oppegående kommentarer, argumenter og sammenligninger selv. Det eneste jeg har sett av deg i denne tråden er "MacBook Air er overpriset dritt", "Samsung NP730U3C gir så fantastisk mye mer for pengene, skjermen på Air suger". Du kommer ikke med en eneste begrunnelse til hvorfor den ene maskinen er så forferdelig mye bedre eller dårligere enn den andre. Men du må tydeligvis ha ting inn med t-skje, så jeg satt like så greit opp en liten sammenligning av de to modellene, hvor du mener den ene er så fantastisk mye bedre og gir så utrolig mye mer for pengene og er dermed en så utrolig mye bedre studentmaskin enn MacBook Ai som tydeligvis er noe av det mest overprisede juggelet som finnes på denne jord. Så kan du jo prøve å komme tilbake med noen halvveis oppegående kommentarer eller argumenter mot de harde faktaene som jeg kommer med kontra å bare bedrive meningsløs drittslenging og vissvass. https://skydrive.liv...AHmQf-RiV3D7peo Uploaded with ImageShack.us Endret 22. juli 2013 av RamGuy Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 22. juli 2013 Del Skrevet 22. juli 2013 Ikke jeg som ikke evner å stay on point. Du har enda ikke innsett at du argumenterte mot meg enda jeg aldri foreslo den multicompcen. Typisk macbruker som MÅ forsvare valget av den overprisede møkka han kjøper. skjermen er vesentlig dårligere enn alle andre skjermer i samme prisklasse og resten er middels dårlig. 10 timer med lett bruk og wifi er faktisk ikke det samme som å skrive eller bruke den i en klasse, da blir det nok 7 timer tenker jeg. Og da er plutselig min ultrabook med 6 timer på samme bruk og alt annet veldig mye bedre og koster litt mindre et veldig mye bedre valg. Hadde Macbook air hatt noe annet enn en bra touchpad og ganske bra batteri så hadde jeg ikke vært så negativ, men når det skorter såpass mye og du må¨betale mer i tillegg. DA blir jeg oppgitt. Jeg har ikke en eneste gang nevnt den Multicom pc'en i mine innlegg. Det jeg har kommentert er de etterhvert utrolig flaue uttalelsene og påstandene som du konstant lirer ut av deg. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 7. august 2013 Del Skrevet 7. august 2013 Takk for svarene som omhandlet PCer som kan anbefales. Setter stor pris på det! Har sett litt på de forskjellige PCene, men savner noen i litt lavere prisklasse. Jeg tenker da rundt 5-6k, som jeg skrev i førsteinnlegget. Kanskje det er sånn at jeg må punge ut litt mer eller senke kravene for at pris og ønskede kvalifikasjoner skal passe sammen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå